VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door D3NNIS
#2214439
Heey,

Ik heb een setje US tepel koplampen gekocht maar ze passen niet op de huidige positie omdat de ophangpunten anders zijn. Nu wil ik het glas van de koplamp vervangen met die van de oude. Hoe moet ik nu te werk gaan en gaat dit lukken?
Gebruikersavatar
door Malik
#2214442
Ik weet niet of het glas 100% gaat passen op het EU binnenwerk..
Maar je moet iig de metalen clipjes eerst eraf klikken met een schroeven draaier.

Je kan de koplamp ook even in de oven leggen hoe warm weet ik niet precies
ik doe het altijd voorzichtig met een föhn/verfbrander zodat de kit zacht wordt en dan trek je het glas er zo af! Zorg dat het plastic niet te warm wordt met een (verfbrander) anders gaat het smelten! :lol:

Succes! :tu:
Gebruikersavatar
door D3NNIS
#2214445
Oke :tu: En het vast zetten van het us glas? gewoon alleen met de clipjes of opnieuwe kitten/lijmen?
Gebruikersavatar
door Malik
#2214447
Vaak zit er bij de EU koplampen een soort van kneed kit op wat zacht blijft dat kit ik nooit opnieuw en blijft waterdicht..

Maar bij US koplampen weet ik het niet zeker! sowieso de clipjes er terug op want dat hoet het glas vast.. en je kan voor de zekerheid beter even afkitten ja.
Gebruikersavatar
door D3NNIS
#2214452
Oke dan ga ik er maar eens mee aan de slag.... :tu:

Malik bedankt alweer ;)
Gebruikersavatar
door geizer
#2214475
Regel wel een extra setje koplampen voor de apk, je licht beeld gaat namelijk helemaal niks van kloppen.......
Is het niks om een us front te scoren?
Golfofmexico is een us aan het slopen....
Gebruikersavatar
door Smercx
#2217270
STOP!


Nee, gaat niet lukken en daarnaast mol je de US koplampen. Heb er helaas ervaring mee want kwam ook tot de conclusie dat ik een US front nodig had.

Aangezien ik eigenwijs was, heb ik zowel de EURO als de US lampen losgehaald (clips los en glas los). De US glazen passen voor geen meter en de open ruimtes kan je niet afkitten omdat de afstand te groot is.

Alles heb ik hier nog los liggen en uiteraard wil ik je foto's sturen voordat je zelf jouw units verkloot!
Toch maar een US front? Daarnaast moet ik geizer gelijk geven wat de APK betreft....

Ik hoop dat je er wat aan hebt en als je meer info wilt, dan hoor ik het wel.

Gr. Sander
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]