VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2166752
Auto heeft lang stilgestaan en de achter remmen zit helemaal vast.
Nu weet ik dat het handrem gedeelte vaak vast gaat zitten.
Vaak wordt er een andere klauw op de sloop gehaald maar ik wil de mijn reviseren-hangbaar maken.
Iemand die me enkele tips geven kan...

Alvast bedankt
#2166829
Handremkabel even los wippen en kijken of je het armpje nog met de hand kan bewegen, zo ja, klauw even los halen en geleide pennen schoonmaken en voorzien van een likje vet..

Het zelfde doe je bij de remblokken, waar deze dus inliggen even schoonmaken zodat ze mooi kunnen bewegen.

Als de stofhoes van de remzuiger niet kapot is, kun je de boel mooi zitten laten..

Schijven zijn zo te zien ook niet meer de nieuwste, de vliegroest verdwijnt weer na een aantal keren remmen.

Als je de klauw eraf haalt, let er dan wel even op dat je de zuiger niet alleen terug moet duwen, maar teven tegelijk rechtsom draaien.
#2166849
Oke misschien zit er verschil in bouwjaar of motor type de Cabrio 4 van ons heeft aluminium klauwen.
Anders dan de Girling 36 of 38 ,maar goed net wat MK2-VRT zegt alles eventjes loshalen.
Schoonmaken beetje wd40 ,pennen inderdaad met kopervet insmeren of zo iets.
#2167246
De remklauwen zijn Lukas 38

Ondertussen de boel los gehaald.
Handrem zit niet vast dat is in ieder geval een plus punt

De remblokken leken wel vast gelast, ik heb ze met een kunststof hamer eruit moeten slaan.
Dat ten kosten van de remblokken.

De remschijven zijn eigenlijk aan vervanging toe maar hoe zit het met het wiellager?
Klopt het dat het wiellager in de remschijf geperst zit?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
#2167323
Dit is zeg maar golf 3 techniek met golf 4 klauwen. Bij mij zitten er ook gewoon alu klauwen op.

Bij jou lijkt het wel of je golf 3 klauwen erop hebt zitten. Is de aansluiting van de remslang vierkant?
#2167371
maurice schreef:Dit is zeg maar golf 3 techniek met golf 4 klauwen. Bij mij zitten er ook gewoon alu klauwen op.

Bij jou lijkt het wel of je golf 3 klauwen erop hebt zitten. Is de aansluiting van de remslang vierkant?
Ik zie niet is dat vierkant uit ziet, maar kijk maar ff zelf ;-}
Het is een originele nl. Golf 4 (3,5) cabrio 1,8 55kw van "98 met 83d km gelopen met bijgehouden boekjes, ik ben de 3de eigenaar.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
#2167775
cabrioTDI schreef:
MK2-VRT schreef:Nee, lager zijn gewoon 2 delen die in de schijf zitten, dus 2 kooien en 2 lagers die je er zo in tikt, het zit niet geperst zoals voor.
Gelukkig scheelt weer 40-50 euro per kant aan lagers.
Ik weet niet of je die schalen (Kooien) er gemakkelijk en heel uit de oude schijven krijg.


Dit zijn inderdaad gewoon de Golf 3 klauwen met nippel aansluiting op de klauw.
Bij zit het met een bout vast en een vierkant blokje aan de rubberen remleiding maar ik heb dan wel de 2.0 L uitvoering uit 1999.
#2167803
cabrioTDI schreef:
MK2-VRT schreef:Nee, lager zijn gewoon 2 delen die in de schijf zitten, dus 2 kooien en 2 lagers die je er zo in tikt, het zit niet geperst zoals voor.
Gelukkig scheelt weer 40-50 euro per kant aan lagers.
Hoe kom je daarbij ? Lagertje voor 1 kant kost € 21,- ;)

Als je de oude schaal eruit slaat en vervolgens weer in de nieuwe schijf tikt, zit de kans erin dat hij beschadigt, of je slaat hem krom o.i.d. dus lijkt me niet de oplossing.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]