VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Skoda aan de andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door erwinvts
#2032163
Ik ben al een tijdje aagemeld hier op het forum maar nog nooit echt wat gepost.
Dus bij deze maar even voorstellen.
Forum naam verklapt het al een beetje de naam is Erwin 29jaar en woon in Scharendijke, vlak bij de brouwersdam.
Mijn auto sind een half jaar Skoda fabia combi uit 2003,
Daarvoor een golf4, kever, saxo en 2 alfa romeo,s.
Via m,n schoonvader in een vw (vag) gaan rijden. (10 jaar geleden gelijk moeten doen).

Wat betreft de Fabia,
Kw schroefset
Xenon 6000k
Hondenrek ;)
En op zoek naar een mooi setje velgen.

Alleen twijfel ik een beetje over de maat 16" of 17" iemand voorbeelden van een verlaagde fabia combi op 16 of 17 inch

Gr Erwin
door erwinvts
#2032756
@Djago
Dat is zeker een nette fabia, al een paar keer het topic bekeken.

En verlagen is zeker een must bij een fabia, en niet alleen voor het zicht. Me vrouw werd gewoon misselijk in de standaard fabia.
door Philleuh
#2032956
Nu als ex eigenaar van de inspiratie fabia :D
Raad ik je aan om 17ers te nemen met 195/40/17.
Wielkast mooi gevuld als de kw helemaal verlaagd is.
Gebruikersavatar
door DarkprojectX
#2034628
17ers in 195/40/17 rijdt ik ook op in de minder winterachtige dagen :tu:
past mooi onder de fabia! 16ers zijn net iets te klein eigenlijk, misschien omdat het een combi is die wat groter oogt.
door erwinvts
#2041937
Heb een setje 17" op het oog maar weet niet of dit gaat passen bij mij combi. De maten zijn voorvelg 7,5J et 35 met een 195/40 band, dat zal het probleem niet zijn. Alleen twijfel ik over de achtervelg 8,5J et 30 en dan de banden maat 205/40.

Weet iemand of ik dit onder fabia krijg. Zonder dat er iets hoeft uitgerold te worden.
Gebruikersavatar
door DarkprojectX
#2044747
ligt er denk ik een beetje aan hoe laag je fabia is geworden, het scheelt dat de fabia aan de achterkant in de spatbord rand geen randje heeft wat naar binnen staat. Als je hem echt laag hebt met ET30 en 8,5J en 205/40 zou het nog weleens krap kunnen worden. Kun je die velg niet ff passen voor aankoop?
door Philleuh
#2048280
DarkprojectX schreef:ligt er denk ik een beetje aan hoe laag je fabia is geworden, het scheelt dat de fabia aan de achterkant in de spatbord rand geen randje heeft wat naar binnen staat. Als je hem echt laag hebt met ET30 en 8,5J en 205/40 zou het nog weleens krap kunnen worden. Kun je die velg niet ff passen voor aankoop?
Mijn 7,5 ET32 195/40 sleepte achter al in mijn kasten(zwarte plastiek binnenin) maar had geen regelpotje meer zitten op schroef.
En met 2 volwassen mannen achter.

Op het laatste reed ik op 9 ET30 195/40, maar mijn wielkasten waren 1,5cm gerold.
door erwinvts
#2051350
Vrijdag gaan de bandjes erop en even laten uitlijnen. En gelijk een foto maken.

Erik zijn oude velgen van een clubgenoot van je. Zwarte porsche met gepolijste rand.
Gebruikersavatar
door DarkprojectX
#2052807
Haha en die heeft nu zelf ook een Skoda gekocht :lol: had hij ze beter zelf kunnen houden :E

wat voor bandjes gooi jij erop? Iets plattere hoop ik?
Airco lijkt niet te koelen

Goedenavond Nu het weer wat warmer wordt lijkt he[…]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]

Door Volkswagen betaald.

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]