VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2026146
Hallo mede-forummers,

Mijn broertje heeft sinds kort een Golf II gekocht waar de benzinemeter niet van werkt. Nu hebben we geprobeerd de cockpit eruit te halen, maar dat was nog niet gelukt i.v.m. tijd te kort. Kan iemand mij vertellen waar het allemaal aan zou kunnen liggen zodat we deze punten bij langs zouden kunnen gaan!

Alvast bedankt!! :tu:

Gr Harmen
#2026335
Harmen,

3 dingen :

1) Vlotter defect
2) Kabelbreuk
3) Teller kapot

Haal de vlotter uit de tank en meet de weerstand ervan, deze moet mooi veranderen als je aan de vlotter beweegt en varieeren van 70 tot +/- 300 Ohm..

Als de temp meter ook niks meer doet, kan de spannings stabilisator achterop de teller kapot zijn.

Meet je wel nog een goede weerstand maar doet hij niks, controleer dan op de stekker of je nog een aarde erop hebt, zo ja, dan kun je de kabel tussen vlotter en teller doormeten.

Maar eerst even bij het begin beginnen.

Gr Stefan
#2027429
Heb vlotter doorgemeten deze geeft 300 Ohm aan bij een lege tank, dit is het niet. Temp sens doet het. Dus kabelbreuk, teller werkte laatst soms wel soms niet. Dus ff nieuw kabeltje trekken, ergens een how to te vinden? Zodat ik niet te veel werk hoef te verrichten.

Thanks Hampie. :P
#2027440
Nieuw kabeltje trekken ? Gewoon ff doormeten en kijken waar het probleem zit..Kabel loopt van vlotter naar zekeringkast, en vanuit de zekeringkast ( andere positie ) naar teller.

Als je erbij vermeld om welke type het gaat ( oud of nieuw ) dan kunnen we vertellen welke pin waar naar toe gaat.
#2027626
Antera schreef:omdat met trillingen de koperbaan dan contact maakt en soms niet.

diverse malen mee gemaakt in mijn 15 VWjaren
Dan zou hij minder aangeven omdat hij niet veel contact maakt. En hij heeft toch wel even tijd nodig om omhoog te komen. Dus lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Aangezien de print ook redelijk vast ligt.
#2027874
Mark bedoelt waarschijnlijk dat er ook nog wel eens een printbaan sneuvelt / doorbrand..

Tankmeter komt uit de zekeringkast op U1/12, op de stekker van de klok is dat pen 21 ( zelfde kabel )

Dus eerst even doormeten en dan controleren.
#2028467
*1 ) Buiten temp sensor MFA
*2 ) Kvs niveau sensor in expansie tank
*3 ) Massa
*4 ) Reset MFA
*5 ) Massa
*6 ) Geheugen MFA
*7 ) Snelheidssensor uitgang
*8 ) Oliedrukschakelaar 2 Bar
*9 ) Oliedrukschakelaar in de kop
*10 ) Klem 1
*11 ) Constante +
*12 ) Voeding verlichting teller
*13 ) Geschakelde +
*14 ) -
*15 ) Keuze hendel MFA
*16 ) Acculampje
*17 ) Olietemp sensor MFA
*18 ) -
*19 ) Buitentemp sensor MFA
*20 ) Gloeispiralen
*21 ) Tankmeter
*22 ) -
*23 ) Temp meter
*24 ) Knipperlicht
*25 ) Grootlicht
*26 ) -
*27 ) -
*28 ) -

Alles in 1 keer proberen te wissen? Probeer het e[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieksga[…]

waarde bepaling

Goedemiddag, Ik vroeg mij af hoe iedereen de waard[…]

navigatie MIB2

Er komt geen nieuwe meer uit. Die voor de High i[…]

Rijbereik wordt berekend aan de hand van het verbr[…]

T roc meer geluid willen horen

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Stage 1 […]

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Ik was b[…]

Hoi Allemaal, Ik heb een t roc uit 2018 waar waar[…]