VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door mano
#1944720
Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar een 91'er Golf z'n signaal vandaan haalt voor het koelvloeistof lampje ?

Er zit GEEN niveau zender/contact in mn reservoir en toch knippert het lampje. Zo te zien ook geen lossen stekkers o.i.d :SCRATCH:

Gr Manuel
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1944771
Manuel,

Heb je de mogelijkheid om de teller even te verwisselen met een andere ? Kan best zijn dat een diode / weerstand in het kvs temp metertje kapot is, waardoor het lampje blijft knipperen.

Bij een sensor in het kvs reservoir, heb je meestal ook een relai 42 - 43 in de zekeringkast zitten voor dat lampje.

Bij jou zal dat lampje dan enkel mogen branden als de motor temp te hoog oploopt.

Gr Stefan
Gebruikersavatar
door mano
#1944787
Stefan :mrgreen:

Nou, ik moet zowiezo de tellerbak EN bekabeling wisselen, omdat die van mij een 16v is geworden. Ik heb mn andere tellerbak al keer gewisseld echter klopte er toen niks meer van de toeren-aanduiding (of signaal) :SCRATCH:

Maar je bevestig mn vermoedens al; lampje moet alleen knipperen tijdens te hoge temp. Ondanks dat zit er wel relais 42 op pos.5. :SCRATCH:

Ikke niet snappe deze combinatie meer... :LOL:
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1944789
Mano,

Ik zou eens kijken wat hij doet dalijk met die andere teller. 8)

Heb ook al vaak hoofdpijn gekregen van het knipperende lampje..Heb al een paar keer de boel anders aangesloten dan origineel, maar wel dat het werkt zoals het hoort.

Als je nu een voeler in het expansie vat had zitten, had je het relai eruit kunnen halen, en 2 kabels apart erheen kunnen trekken, dus van de sensor naar 2 posities in de zekeringkast en dan was het verholpen en werkte hij zoals origineel..

In het begin was het even testen en meten om het goed werkend te krijgen, van te voren al een aantal dingen geprobeerd :

1) * Nieuw expansievat ( sensor erin gegoten ) : Geen resulataat
2) * Nieuw relai : Geen resultaat
3) * Andere teller : Geen resultaat
4) * Andere zekeringkast : Geen resultaat
5) * Stekker van de sensor los laten hangen : Geen resultaat
6) * Stekker van de sensor door gelust : Geen resultaat
7) * Veel hoofdpijn ervan gekregen :LOL:
Gebruikersavatar
door mano
#1944793
Zal eerdaags de schroeverdraaier er maar eens bij gaan pakken. :tu: thanks man !

Je komt zeker niet eerdaags in Rdam ff shoppen ? :LOL:
Gebruikersavatar
door mano
#1951311
Net relais 42 op positie 5 eruit getrokken, lampje uit 8) Geen idee of deze nu nog aan gaat wanneer de temp daadwerkelijk te heet word maar dat zien dan we wel weer :tu:

Nu nog ff dat wazige oliedruk probleem oplossen... :SCRATCH:

En oja, ff het luchtfilter goed vastgezet, kilootje aan ijzervijzel weggevijld op de luchtinlaatbuis omdat dat b.o.l.k.u.t ook teveel moeite vond. Meteen het copot metertje er luchtdicht opgezet.

Wat een gepruts aan mn wagen. :tu: Echt een tjoener pursang, beetje bernie en leepu .... :LOL:
Gebruikersavatar
door mano
#1952086
Tsja, en sinds vandaag hoor ik de klepstoters ! Echt prachtig dat bolkut !...

Dus lekker in de vakantie maar de carterpan eronder vandaan halen. Geen idee waar ik naar moet kijken maar dat komt ook wel goed.

Dat tussenas-lager verhaal, dat kan echt alleen met de motor eruit ? Je kan het blok niet kantelen o.i.d. ?
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]