VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
door sexystylo
#1927854
ik wil me diesel laten testen ieder geval me verstuivers etc..

ik heb via google

de diesel specialist gevonden in rotterdam charlois maar kost me in ieder geval 180 euro voor 2 uur..

iemand een goedkoper adresje in de buurt van rdam of omstreken waar ze goed kunnen testen ?
door sexystylo
#1928171
ja had me probleem al voorgesteld bij golf4 problemen..

sinds ik mijn koppaking van mijn golf 4 tdi 1.9 115pk uit 2000 heb laten vervangen (kop gevlakt 2ehandse verstuvers erin ofzo)

start ie slecht bij koude motor.

dus na 3 a4 uur alss de auto gekoeld is en ik draai de sleutel om en ik laat hem los start ie maar valt gelijk weer uit.. ik moet doorstarten en dan hoor ik hem zeg maar pakken dan weer niet pakken en dan weer pakt ie hem wel goed en draait ie goed..

maar als ie dan weer 3 a4 uur stil heeft gestaan weer zelfde...

en dit is dus sinds de evrvangen enzo dus wilde het laten testen elders..
MK2-VRT schreef:2 uur ? Bij een oude diesel heb je de verstuivers binnen 2 minuten getest als je ze los mee neemt.

Maar waarom laten testen ? Heb je problemen met de motor ?
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1928664
Ow op die manier,

Zou toch eerst even de pomp timing laten bekijken..

Gezien er ook een andere kop op is gekomen, is het ook van belang om zeker te weten dat de verstuiver gaten in de kop niet zijn uitgeslagen.

Het enige wat je even kan controleren zijn je aan en afvoer slang die van pomp naar filter lopen, deze moeten dicht zijn en mogen niet lekken.

Als dat goed is, dan even uit laten lezen, kun je in 1 klap de kvs temp sensor controleren in de meetwaardeblokken, net zoals de timing, dan moet er denk ik wel wat te zien zijn.
door sexystylo
#1931108
ik heb woensdag een afspraak gemaakt bij de dieselspecialist in rotterdam.

ze beweren meer te kunnen testen dan de dealer etc.

of dat zo is weet ik niet maar ben ook ten einde raad.
MK2-VRT schreef:Ow op die manier,

Zou toch eerst even de pomp timing laten bekijken..

Gezien er ook een andere kop op is gekomen, is het ook van belang om zeker te weten dat de verstuiver gaten in de kop niet zijn uitgeslagen.

Het enige wat je even kan controleren zijn je aan en afvoer slang die van pomp naar filter lopen, deze moeten dicht zijn en mogen niet lekken.

Als dat goed is, dan even uit laten lezen, kun je in 1 klap de kvs temp sensor controleren in de meetwaardeblokken, net zoals de timing, dan moet er denk ik wel wat te zien zijn.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1931137
Wacht maar eens rustig af, die mensen weten wel wat ze doen, en kunnen wellicht ook een goede diagnose stellen en zullen de timing ook wel bekijken, dan kun je zo wat uitsluiten.

Ben benieuwt wat eruit komt.
door sexystylo
#1934550
MK2-VRT schreef:Wacht maar eens rustig af, die mensen weten wel wat ze doen, en kunnen wellicht ook een goede diagnose stellen en zullen de timing ook wel bekijken, dan kun je zo wat uitsluiten.

Ben benieuwt wat eruit komt.
nou heb een diagnose..

de ditributieriem was niet goed geplaats timing niet goed dus..

en injectorringen lekken,, ook dus niet goed gedaan bij het vervangen van de koppaking..

laten fixen en kijken hoe het dan is, ga er wel mee terug naar de garage want hun hebben het geplaatst.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]