VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1919429
Goeiedag,

Golf 3 96 1600
Zit met het volgende..

Als ik normaal aant het rijden ben. wil het wel eens voor komen dat ik overschakel:p
Met dat ik bv. van 2 naar 3 ga, koppel op laat komen.. en koppel los laat.. en flink wat gas geef.. geeft de motor in eens flink toeren totaal niet in verhouding met de km.. het lijkt net alsof ik de koppeling nog in heb zeg maar..

Gebeurt in bijna elke versnelling (5e nog niet gemerkt)

wat ik doe.. gemiddeld toeren in de 1 overschakelen naar 2 (dus een laag toerental in de 2) goed gas geven en dan zie je de toeren wel eens flink op lopen terwijl die normaal optrekt...

wie o wie???!?!?!?!?
#1919433
Lijkt haast alsof de koppelingsplaat op is.
Het pedaal komt wel snel omhoog?
Zou toch snel gaan kijken of je een mogelijkheid hebt om de koppelingsplaat
(incl. drukgroep) e.v.t. te vervangen!
Wacht misschien nog even op reactie's van andere forum leden, maar als je
met een versleten plaat doorrijdt tot hij niet meer wil, loop je kans om
ook nog het vliegwiel te moeten vervangen.
#1919467
VarianTD schreef:Lijkt haast alsof de koppelingsplaat op is.
Het pedaal komt wel snel omhoog?
Zou toch snel gaan kijken of je een mogelijkheid hebt om de koppelingsplaat
(incl. drukgroep) e.v.t. te vervangen!
Wacht misschien nog even op reactie's van andere forum leden, maar als je
met een versleten plaat doorrijdt tot hij niet meer wil, loop je kans om
ook nog het vliegwiel te moeten vervangen.


duur grapje (met vw korting:P) en makkelijk zelf te doen? als dit t is?
#1919526
Als je een beetje handig bent en wat gereedschap hebt, is het prima te doen.
Als je twijfelt, zou ik het toch uitbesteden.

Voor goedkope onderdelen (nieuw en merk spul), kijk eens op kfzteile-24.de
Even de auto gegevens invoeren en je hebt deze week nog het spul in huis.
Kan iets langer duren i.v.m. de post van Duitsland naar Nederland.
#1919548
VarianTD schreef:Als je een beetje handig bent en wat gereedschap hebt, is het prima te doen.
Als je twijfelt, zou ik het toch uitbesteden.

Voor goedkope onderdelen (nieuw en merk spul), kijk eens op kfzteile-24.de
Even de auto gegevens invoeren en je hebt deze week nog het spul in huis.
Kan iets langer duren i.v.m. de post van Duitsland naar Nederland.

Heb er wel aardige handigheid in gekregen en durf risico's te ńemen, heb vw dealer korting dus import zal niet nodig zijn, maar ist makkelijk los te halen heb nog geen id waar t zit? Vermoed tussen bak en schakelbak?
#1919632
Heb 40 in z'n 2 overgeschakeld naar z'n 5.. En inderdaad flinke toeren maken wat niet hoort.. Is er toevallig een how to? Of kan iemand mij kortbondig. Uit leggen hoe het moet.. Kan wel wat vorige week startmotor vervangen.. En ben gewild ook dit zelf te doen!
#1920308
Het mooist is het om de auto van voren wat omhoog te brengen.
Als je het onder een carport of in een garage kan doen, is het nog handiger.
Dan kan je namenlijk een spanband ophangen waar je het motorblok aan
kan hangen.
Dit i.v.m. er een motorsteun verwijderd moet worden.
Anders kan je nog een stevige balk die tussen beide spatbordranden past
over de motor leggen en vastmaken.
Wel even doeken o.i.d. onder de uiteinden leggen!
Aan de linkerkant moet het wiel er af en de veerpoot onder losgemaakt worden.
Eerst (als de auto nog staat) de dikke centrale moer van de aandrijfas verwijderen.
Anders moet je al met z'n 2en zijn of een luchthamer hebben.
Dan de boutjes aan de bakzijde verwijderen van de aandrijfas.
Met een beetje knoeien kan je de aandrijfas verwijderen.
Haal ook de accu voor de zekerheid even los (-pool) omdat de startmotor
ook los komt te liggen.
Alle kabels en stekkers loshalen en ook het schakelmechanisme en koppelingkabel.
Dan rondom de bouten van de bak naar de motor losdraaien.
Als het kan met b.v. een garagekrik de bak ondersteunen.
Na de laatste bout, de bak er rechtstandig achter weg trekken.
Dan zie je de drukgroep zitten aan de motor met rondom boutjes.
Die kan je er allemaal uithalen en dan samen met de plaat verwijderen.

Als je de nieuwe plaat met drukgroep monteert, zorg er voor dat de gaten
waar de as van de versnellingsbak in valt, op 1 lijn liggen!
Als de bouten van de drukgroep aangedraaid zijn, kan dit niet meer.
Normaal gebruik je hier een paspen voor, maar op het oog wil het ook.
Dan de bak er weer achter schuiven, kan soms even wat blijven haken, desnoods
even aan een aandrijfas draaien zodat de vertanding ten opzichte van elkaar
kan verdraaien.
Dan het bovenste verhaal in omgekeerde volgorde!


Succes! :tu:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]