VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1917151
Gezien op dit forum een hoop gasten surfen die veel geld uitgeven aan Golfjes in het algemeen, vraag ik me af waar iedereen z`n auto`s vandaan haalt.

Vanwege gezins uitbreiding ben ik al een aantal maanden op zoek naar een Audi A4 avant van het nieuwe type 2008/2009. Echter kan ik met inruil nergens m`n draai vinden omdat ik in de bodem zoek qua aanschaf dus van 2008 met hogere km standen ex lease e.d. De marge is te klein voor een goede inruil prijs.

Vandaar dat ik mijn GTI al een aantal weken te koop heb staan op MP, hier op het forum, autotrack. Als ik mijn vraagprijs vergelijk met andere auto`s is hij niet de duurste, maar wel 1 van de nettere. Tot nu toe heb ik nog geen 1 serieuze reactie mogen ontvangen, een enkeling belt me op met een prijs bod dat lager is dan ik kan krijgen bij inruil.

Nu heb ik ondertussen nog spullen verkocht die ik nog had liggen zoals audio en mijn oude Detroits. het valt me op dat allebei de gasten die ervoor langs kwamen beide net een GTI hadden aangeschaft. De ene had er bijna mijn vraagprijs voor betaald en deze auto was duidelijk in mindere staat qua samenstelling van de opties etc, terwijl de andere er wel goed uitzag maar ook enigzins stond te likkebaarden vanwege de kleur en de nieuwe wielen onder mijn auto.

Kan het zo zijn dat mensen tegenwoordig graag voor weinig kopen en vervolgens gaan shoppen voor spullen en uiteindelijk duurder uit zijn? Mijn vraagprijs ligt welliswaar 1500 tot 2000 hoger dan de dumprrijs die ik bij inruil krijg maar de nieuwe wielen, RNS510 en Eibach schroefset zijn het dubbele van dat waard.

Indien iemand nog een goede GTI zoekt, zie mijn advertentie en PB me ;-)

http://www.vwforum.nl/post1832271.html#p1832271
#1917182
tis voor mij een raadsel jong :O

maar trend is van die eco bakken en hybrids wel
maar goed markt is ook niet echt Jofel!!

laast was down jones ook weer in elkaar gekakt.!
AEX volgde dag later!

tis dat gelul wat de media versprijd van ooww het gaat slecht
en op dat moment komt hollands beste gedrag naar boven
afdingen en handjeklap

so volhouden is engie wat kan zeggen
en stasterk!! niet hopeloos over komen bij koopers dealers! :tu:
#1917185
Als je je auto particulier net zo duur kan verkopen als wat een bedrijf je bied aan inruil dan zou ik dat direct doen!
Een inruilprijs is nl. Opgebouwd uit een handelswaarde en korting op de nieuwe auto.
Een vb:
Je koopt een golf die voor 30.000 euro te koop staat.
Je ruilt je auto in.
Deze is 10.000 euro waard in de handel
Je krijgt 2.000 euro korting op de auto.
Uiteindelijk krijg je dus 12.000 inruil geboden.
toe te betalen bedrag is 18.000 euro

Vb 2:
Je verkoopt je auto los voor 12.000 euro
Je koopt een auto Van 30.000 euro
Je krijgt korting op de nieuwe auto 2000 euro
Nu krijg je dus 14.000 euro inruil.
Toe te betalen bedrag is 16.000 euro;)

Misschien wist je dit al maar dan is het iig nog maar eens bevestigd!
#1917190
Albert87 schreef:tis voor mij een raadsel jong :O

maar trend is van die eco bakken en hybrids wel
maar goed markt is ook niet echt Jofel!!

laast was down jones ook weer in elkaar gekakt.!
AEX volgde dag later!

tis dat gelul wat de media versprijd van ooww het gaat slecht
en op dat moment komt hollands beste gedrag naar boven
afdingen en handjeklap

so volhouden is engie wat kan zeggen
en stasterk!! niet hopeloos over komen bij koopers dealers! :tu:
Als ik merk hoe graag autobedrijven hun Audi`s willen verkopen, merk ik ook wel dat de markt slecht is, maar mijn idee zou zijn dat de slechtste auto`s daar het meeste last van zouden hebben. Wie wil er nu rotzooi kopen? Ik denk niet dat Hybride auto`s en Eco`s een bedreiging zijn voor een GTI. Een GTI rijden is een keuze, geen noodzaak. Op zich is de inruil waarde nog niet slecht, maar in dat geval is de terugkoop prijs niet onderhandelbaar, al met al praat je telkens over enkele duizenen euro`s verschil, waar je BV je nieuwe wielen al van zou kunnen betalen ;-)
#1917196
gerald99 schreef:Als je je auto particulier net zo duur kan verkopen als wat een bedrijf je bied aan inruil dan zou ik dat direct doen!
Een inruilprijs is nl. Opgebouwd uit een handelswaarde en korting op de nieuwe auto.
Een vb:
Je koopt een golf die voor 30.000 euro te koop staat.
Je ruilt je auto in.
Deze is 10.000 euro waard in de handel
Je krijgt 2.000 euro korting op de auto.
Uiteindelijk krijg je dus 12.000 inruil geboden.
toe te betalen bedrag is 18.000 euro

Vb 2:
Je verkoopt je auto los voor 12.000 euro
Je koopt een auto Van 30.000 euro
Je krijgt korting op de nieuwe auto 2000 euro
Nu krijg je dus 14.000 euro inruil.
Toe te betalen bedrag is 16.000 euro;)

Misschien wist je dit al maar dan is het iig nog maar eens bevestigd!
Haha, wat ik toevallig al net poste precies ja. Overigens is er al enkele malen mijn een inruil prijs voor gerekend van 13.000, dus op zich valt dat nog wel mee.
#1917199
Schippersss schreef:Aanbod van tweedehands golf 5 gti is ook hoog, en daarbij is het niet meer zo 'special' als vroeger bijvoorbeeld golf 2,3 gti.
Vindt idd jouw prijs nog niet zo heel gek met deze km stand. :tu:
Nee er is veel aanbod, maar ook veel verkeerde wielen, imitatie`s en carkitjes in de dashboards geschroeft etc. Als je goed kijkt staat er echt niet zoveel soeps te koop.
#1917202
Ben je ook bij meerdere dealers geweest?
Ook ligt het er natuurlijk aan voor hoeveel een auto te koop staat.
Als je 2 exact dezelfde audis te koop hebt de een 2.000 euro duurder dan de ander.
Dan kan het natuurlijk ook voorkomen dat je bij de duurdere Audi 1000-2000 euro meer inruil krijgt omdat ze simpelweg meer marge ertussen houden dan.
Een inruilprijs is eigenlijk niet van belang als je maar tevreden bent met wat je voor bedrag x terug koopt/krijgt.
#1917209
Dat is juist het verschil, ik zoek momenteel in de bodem van de markt, dus een ex lease met hoge km stand, ik heb geen hoge verwachtingen qua uitvoeringen want het word een auto om te gebruiken, niet net als de GTI die meer als een hobby was voor mij.
Toevallig ga ik volgende week bij een occasion show van de VW TB in Etten-Leur kijken, maar de goedkoopste avant daar is vanaf 30.000, wellicht hangt daar ook een andere inruilprijs aan. Het is wel een groot verschil...
#1917251
Gelijk heb je!
Mocht je hulp nodig hebben dan kan je me altijd pb'en! Misschien dat wij wat voor je hebben staan oid;)

OT:
Zaken als een schroefset oid is zeker geen meerwaarde als je je auto gaat inruilen dus misschien dat je die los kan verkopen? Ook had je beter je eigen wielen kunnen verkopen en de std Detroit eronder zetten denk ik..
#1917311
gerald99 schreef:Gelijk heb je!
Mocht je hulp nodig hebben dan kan je me altijd pb'en! Misschien dat wij wat voor je hebben staan oid;)

OT:
Zaken als een schroefset oid is zeker geen meerwaarde als je je auto gaat inruilen dus misschien dat je die los kan verkopen? Ook had je beter je eigen wielen kunnen verkopen en de std Detroit eronder zetten denk ik..
Nee het moet een Audi zijn van het nieuwste model, geen Seat.
De oude Detroits hadden lakschade, deze zijn hagelnieuw, en origineel VAG, daarnaast constrateerd het zwart beter dan het antraciet. Deze oude detroits zijn overgens verkocht aan iemand die ze op ging knappen.
De originele schokdemper set is gewoon aanwezig dus dit vormt volgens mij geen probleem voor verkoop. Daarnaast denk ik dat deze auto eerder door een liefhebber aangeschaft zal worden dan door iemand die gewoon een GTI wil. Hij is echt wel goed en authentiek. Geen technische problemen of schade historie. Ik zie erg veel GTI en golf rijders op het forum die achteraf veel geld uitgeven aan de opties die op mijn GTI al reeds aanwezig zijn, waarom zou het dan geen meerwaarde hebben?
#1918059
Vind het persoonlijk een behoorlijk bedrag.

En wie heeft tegenwoordig nog 15k op de bank staan om ff een auto te kopen, Eerder was dit superhandel want de bank gaf een lening aan elke idioot die net zn rijbewijs heeft, Alleen gaat dat nu niet meer zo makkelijk. En gti's genoeg te vinden. Dus dan ben je toch te duur of je hebt gewoon geen geluk.

Maar je wil een auto kopen van 30k dan komt het toch niet op die 2k aan ofwel? Gewoon je verlies pakken en die audi kopen die je graag wil ;)
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]