VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door kivits
#1910125
Geen verwarming in mijn Golf II ?! Kachelradiateur vervangen, klep van warm naar koud werkt ook. Het lijkt op de een of andere manier dat er niet genoeg druk in het koelsysteem zit en dat er daardoor geen voldoende doorstroming in de kachelradiateur is. Als ik een aansluiting van de kachelradiateur afhaal, stroomt daar geen koelvloeistof uit. Bij gas geven een minimale hoeveelheid. Als de motor warm is, zijn de slangen naar en van de kachelradiateur niet echt warm. Als ik in het expansievat kijk en de motor wat toeren laat maken, komt daar wel een straal binnen vanaf de radiateur. Schijnt dat de waterpomp dan in orde zou moeten zijn?? Heeft iemand een idee hoe ik er weer warmpjes bij kan zitten in de komende winter?
Gebruikersavatar
door MK2EditionOne
#1910258
Zit misschien een bypass tussen die alles retour gooit. Dus kapot is.
Was vroeger een campagne bij de golfjes 2 omdat de kachelradiateuren nog wel eens lek gingen door te veel druk!

Misschien even controleren of dat er voor de bypass klep wel koelvloeistof uit komt!
Haal hem voorzichtig een klein beetje los en niet met hete motor want de koelvloeistof wordt warm he :mrgreen:

Zo moet de bypass er ongeveer uitzien, zit voor je schutbord onder de motorkap:
Afbeelding
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1910676
Die by-pass zal voor 99% je probleem veroorzaken als de rest goed is..

Bij een defecte waterpomp loopt de motor ook het rood in en heb je geen warme lucht binnen.

Haal de by-pass ( alle 2 ) ertussen uit en verbind de kachelslangen dan met een pijpje en je hebt weer een heerlijk warme auto.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]