VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1906207
ik blijf aan het klooien met het koelsysteem.
alle slangen al vervangen en expansievat en kachelradiateur.
koelvloeistof komt goed op temp en slangen worden allemaal warm.
koelvin slaat ook mooi aan.
en toch als ik anderhalve dag nadat er niet mee gereden is in de slangen knijp zijn ze nog redelijk hard.
dop van het reservoir losdraaien en dus gesis todat de druk eraf is.
vraag me nu echt af of dat normaal is na 1.5 dag.
er zit nu een zwarte dop op ,heb ook nog een blauwe.
wie o wie helpt mij uit de brand.(want begin het een beetje zat te worden).
#1906281
Druk op het systeem bij koude motor, en zeker na een dag of paar dagen klinkt als een defecte koppakking..De druk moet namelijk ergens vandaan komen, en kan dus zijn dat hij iets van de compressiedruk het koelsysteem indrukt..

Wellicht merk je verder niet veel eraan..

Laat eens met een CO snuffelaar controleren of er uitlaatgassen inzitten..

Als je zelf al ruikt dat het wat naar benzine stinkt in je koelreservoir, dan weet je al haast hoelaat het is.
#1906309
hai.
net weer even aan de gang geweest.
dop eraf, starten.
zonder dop de motor op temp laten komen totdat de koelvin aansloeg.
voordat de koelvin aansloeg steeg het pijl in het expansievat.
ik de dop er gauw opgedraait en peil zakte weer.
daarna doorgegaan met gas geven tot de koelvin nog twee keer aansloeg.
geknepen in de slang ,deze waren heet maar niet hard.
hoop dat ik het hiermee heb opgelost en anders inderdaad naar de garage.
wel vreemd dat de motor super loopt en zuinig is.(als het een lekke koppakkking zou zijn.)
#1906873
Omdat je telkens de dop eraf haalt ( Waarom eigenlijk ? ) kan het zijn dat er geen druk meer te voelen is, je moet hem dan echt een tijd stationair laten lopen of een rondje ermee rijden, dan zul je de druk weer voelen.

Als de druk te hoog word, dan drukt hij hem er wel uit in het expansie vat, in je dop zit een ventiel die dan opent.

Gr Stefan
#1908416
Die doppen gaan wel vaker kapot, maar dat verklaard de druk niet die op je systeem blijft staan, vaker als de dop kapot is dan opent hij te snel en drukt hij de kvs aan de zijkant van het reservoir eruit.
#1910049
update.
gisteren 80 km gereden.
vanochtend even kijken hoe ht met de slangen stond.
weer lekker ouderwets zacht en koelvloeistof nog mooi op pijl.
houden zo .
nu nog naar de choke kijken hoe dat zit.
want wil wel dat hij netjes staart als het koud is.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]