VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door rupke
#1900357
Ik heb een v5 van98
En mijn vraag is past 15 inch onder ivm stalen velgen
Of 16inch ???

En of er iemand nog stalen velgen heeft liggen
In de buurt van limburg


Mvg rob
door dootjuh
#1900447
Dat past! alle motoren zwaarder dan de 1.6 moeten minimaal 15 inch hebben (vanwege de grote van de remschijf voor)

Dus je red het met 15 inch, heb helaas niks voor je liggen (anders op de sloop, dan pak je 4 reserve wielen van een golf die zijn ook 15 inch)
Gebruikersavatar
door vwgolfIV-special
#1900504
dootjuh schreef:Dat past! alle motoren zwaarder dan de 1.6 moeten minimaal 15 inch hebben (vanwege de grote van de remschijf voor)

Dus je red het met 15 inch, heb helaas niks voor je liggen (anders op de sloop, dan pak je 4 reserve wielen van een golf die zijn ook 15 inch)
dit kopt niet helemaal, ik weet niet welke maat remmen je hebt, maar op een 1.8t moet je minimaal 16'' hebben anders loopt het aan tegen de remmen, en ik denk dat een v5 dezelfde remmen heeft ;)
Gebruikersavatar
door golfgtiputten
#1900661
Ik heb zelf een v5, en ik rijd in de winter op 15" staal. Past prima, gaat net om de remklauw heen.
Gebruikersavatar
door Antera
#1900847
15 inch moet passen wel opletten op de juiste et waarde :tu:

1.8T heft inderdaad 16 inch nodig maar rijd dan ook met 312 schijven rond en de V5 met 280 of 288 als het goed is
door Xizer
#1901106
vwgolfIV-special schreef: dit kopt niet helemaal, ik weet niet welke maat remmen je hebt, maar op een 1.8t moet je minimaal 16'' hebben anders loopt het aan tegen de remmen, en ik denk dat een v5 dezelfde remmen heeft ;)
Onzin, alleen de 132kW Edition25 is geleverd met 312mm remschijven standaard, dan heb je idd 16inch nodig. Bij alle andere 1.8T modellen zit 288mm en kun je gewoon 15'' monteren.

Toch jammer dat er nog zo vaak incorrecte info wordt gegeven door mede-users. 15inch voor de winter rijdt zoveel prettiger...
Gebruikersavatar
door vwgolfIV-special
#1901170
Xizer schreef:
vwgolfIV-special schreef: dit kopt niet helemaal, ik weet niet welke maat remmen je hebt, maar op een 1.8t moet je minimaal 16'' hebben anders loopt het aan tegen de remmen, en ik denk dat een v5 dezelfde remmen heeft ;)
Onzin, alleen de 132kW Edition25 is geleverd met 312mm remschijven standaard, dan heb je idd 16inch nodig. Bij alle andere 1.8T modellen zit 288mm en kun je gewoon 15'' monteren.

Toch jammer dat er nog zo vaak incorrecte info wordt gegeven door mede-users. 15inch voor de winter rijdt zoveel prettiger...
als je de reactie boven mij leest, zie je dat mijn reactie wel klopt
ik reageer op het feit dat er gezegd word, dat alle motoren zwaarder dan 1.6 15 inch nodig hebben.
dat is dus niet zo ;) dat zeg je zelf nu ook....
maar gelukkig weet jij het precies :tu: is de vraag ook weer beantwoord.
door dootjuh
#1903876
oke dan klopte mijn informate niet helemaal was het van sommige gti's vergeten mij excuses ;)
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]