VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1878437
Ik heb een probleem met mijn Golf III tdI 81kW. De remmen lopen heel erg aan na een poosje rijden. Zo erg zelfs dat ik op de snelweg niet boven de 120 kom en nauwelijks hoef het rempedaal aan hoef te raken binnen de stad haha.

Het is niet altijd, maar altijd na een km of 5 rijden en dan gaat het heel snel. Als de remmen aanlopen dan hoef je het rempedaal net aan te raken en je remt al keihard af dus het pedaal is keihard. Ik vermoed dat alle remmen aanlopen, want ik voel em niet wegtrekken naar een kant.

Ikzelf dacht aan een hoofdremcilinder welke de druk niet goed teruggeeft. Kan dit kloppen?
Een golf met ABS heeft trouwens toch een ABS pomp direct aan de hoofdremcilinder zitten?

Ik heb trouwens 4 schijven rondom.

ThanX!
#1878514
Kijk eens of er geen water in de rembekrachtiger staat ? Even de slang los halen en met een draadje peilen.

Denk dat de hoofdremcilinder of rembekrachtiger je probleem veroorzaakt.

Worden alle 4 de schijven flink warm ?

Zou er ook niet meer mee rijden, anders kost het je met wat pech 4 nieuwe schijven + blokken.

Gr Stefan
#1880568
Ja ik twijfelde op een gegeven moment ook even! Diezelfde dag dus nog maar even naar de garage gereden en die zei inderdaad dat de rembekrachtiger het probleem veroorzaakte!

En ik heb al een beetje pech, een van de voorste remschijven is al kaduuk :cry:

Bij deze opgelost dus! Bedankt Stefan!
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]