VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1863208
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een aantal maanden de trotse bezitter van een Golf 3 Atlanta Sport.
Ik heb een aantal probleempjes waar ik de oplossingen niet van kan vinden.

Ten eerste werkt de achteruit verwarming op een aantal plekken niet, ik weet niet of dit op te lossen is of dat ik dan een nieuwe ruit moet monteren.

Het tweede en grootste probleem wat ik heb is dat de blazers niet goed werken. Ik heb geen airco, maar wel blazers met 4 standen. Zodra ik de verwarming of verkoeling aan zet, hoor ik hem wel blazen, maar er komt nauwelijks lucht uit. Zowel warme als koude lucht is amper te merken.
Als ik met 4 man in de auto zit is de kans op beslaan erg groot, mijn blazers kunnen het dan simpelweg niet meer aan. Als ik de blazers op het bovenlichaam instel, kan ik de lucht niet eens voelen. Vooral de koude lucht is een groot probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat het probleem is? Graag help!!
#1863266
heej ,

de achteruit dat kun je maken als je goed kijkt naar de strepen die het niet doen zijn ze warschijnlijk ergens onder broken dat kun je oplossen door er aan de binnen kant .......... (naam vergeten maar als je bij een auto matrialen zak je probleem vertelt weten ze wel wat je nodig hebt :P ) op te doen , je plakt 2 stukjes tape op de ruit zodat de streep er nog net tussen door komt dan smeer je dat spul er op en laten drogen en hij doet het weer :d :tu:

en de blazer dat heb ik ook gehad het kunnen 2 dingen zijn ( 1 . achter het paneel zitten kabels er kan en kabel afliggen (bij mij was de bevestiging afgebroken waar de kabel in hoort te liggen)
(2 . het kan ook de knop zelf zijn dan moet je het paneel vervangen (heeft een maat van me gehad)

Gr Robin , Succes er mee
#1863269
Super bedankt voor je feedback op de achteruitverwarming! Ik zal binekort eens lang de Heuts of een autodealer gaan om 't na te vragen.

Wat betreft de blazers. Ik neem aan dat als er een koppelstuk of kabel kapot is dat de blazers het helemaal niet doen. Als ik de blazers op 1 zet, blazen ze zo goed al niet. Zet ik ze vervolgens op stand 4, dan begint hij wel te loeien en harder te blazen, maar het verschil is maar minimaal. Ik dacht eerst dat er bladeren in het ventilatierooster bovenaan de motorkap zat, ma dat was niet zo. Zou 't niet zo kunnen zijn dat het blaassysteem niet meer werk? En is dit zelf op te lossen of moet ik dit door een garage laten doen?
#1863276
er zitten in je kokers voor je blowers verschillende kleppen die bediend worden door je paneel schakelaars

het kan zijn dat die kleppen niet meer werken en dus dicht blijven staan
zou eens onder je dash gaan zoeken of je die kleppen kan vinden en allemaal met de hand bediennen om te kijken hoever je komt mischien is een van de kleppen defect of een kabel losgeraakt en dus zo geen koude of warme licht door kan sturen

als je deschakelaar van stand 1 naar de 4e stand draait hoor je wel de motor aanslaan en dus ook genoeg lucht produceren of is het zo weinig kwa toeren verschil dat je het geen eens op je koelling zal merken
#1863418
Iedereen super bedankt voor de reacties!
Heb er zelf net nog eens goed naar gekeken.
Heb eerst de interieurfilter gecontroleerd, schoongemaakt, maar daar lag het niet aan.
Heb toen achter het voeteneinde bij de passagierskant gekeken,
het was inderdaad een kabel die aangesloten was op een luchtklep.
De kabel hing vast op stand 0 en wilde niet meer terug naar de andere standen. Heb de kabel opnieuw gespannen en werkt nu weer naar behoren!!!
Laatst gewijzigd door Leunench op 01 sep 2011 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#1863915
Ja dat kan zeker! Als je het extra opbergruimte onder het handschoenenkastje losschroeft, is het eerste wat je ziet de bekabeling van je blazers. Direct achter het middenpaneel zitten de 2 kleppen voor warm/koud en voor stand van blazers. Probeer ze zelf eve uit welke je nodig hebt (met de hand), je kunt de kabel dan volgen en kyken waar t probleem zit.

Succes ermee!
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]