VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Skoda problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1831988
Ik ben in het bezit van een getunede Octavia 1.8T Combi. Er is inmiddels veel aangedaan maar de koppeling & bak zijn nog geheel standaard. Helaas heeft gisteren de 1e versnelling het begeven: jankend geluid alsof je achteruit rijdt en nog wat vervelende bijgeluiden.

Aangezien mijn er Octavia 300pk en 380nm uitperst, lijkt het mij verstandiger een zwaardere bak te plaatsen met eventueel langere overbrengingen omdat hij nu ook veel toeren maakt.

RobbertG60 heeft zijn bak vervangen voor die van een 150pk diesel 6-bak. Is dit de juiste keus en kan dit zonder veel aanpassingen worden gedaan?

Graag jullie advies! :tu:

Mijn autootje:
Afbeelding
#1832315
Lijkt mij niet handig, een diesel 6 bak, krijg je volgens mij een topsnelheid van 380km/h ofzo?

Ik zou hem vervangen door een originele bak. Ik rij zelf ook met 370nm.

Mijn originele bak heeft 230.000km gelopen, waarvan de laatste 8.000km met bovengenoemd vermogen.
Mijn differentieel heeft het begeven omdat de popnagels dat vermogen blijkbaar niet aankunnen.
Ik laat nu een originele 5 bak ombouwen van popnagels naar bouten / moeren die dat vermogen wel aankunnen, icm met een versterkte koppeling, drukgroep en enkel massa vliegwiel (dat laatste had ik al allemaal).

Ik kan je evt. wel een adres geven van diegene waar ik dat laat doen, hij is vrij goedkoop en weet ook zeker wat hij doet.

Maar ik zou het gewoon origineel houden ;) originele bak kan genoeg aan
#1832340
dieselbak sloop je ook die kan het vermogen niet aan en klapt ook uit elkaar na een tijdje. Dus even leuk een bak met kortere overbrengingen maar hellaas. Ik zou ook een originele plaatsen met eventueel aanpassingen naar boutjes dan ben je van al dit gezeur meteen af.
#1832461
Bedankt, dDat zijn goede adviezen! Ik weet ook nog niet precies wat er kapot is. Het zou zelfs kunnen zijn dat het eigenlijk mijn eigen schuld is omdat ik wat te ruw heb geschakeld... Dus origineel laten met eventueel een nieuwe sterkere koppeling (omdat de bak er toch onder vandaan moet...) zou een goede keus zijn?

Ik las ook over een bedrijf in duitsland die een langere 5e versnelling levert, dat zou misschien ook een optie zijn aangezien hij zoveel toeren maakt in zn 5 en ik ook wel een flinke topsnelheid op de GPS wil scoren... ;)

Onderaan deze pagina staat hun produkt vermeld:
http://www.slstuning.de/leistungskitsae ... rbo_150ps/
#1833968
Toink schreef:Ik heb mijn versn.bak bij forumlid Vwmk2driver aan laten passen. Lange vijf erin, schoonmaken, nakijken en klinknagels vervangen door bouten. Echt een vakman, maar weet niet of hij dit nog steeds erbij doet? Pb hem eens.

Te gekke octavia btw!
Bedankt voor de tip. Ik zal hem een pb sturen. Het is niet dat ik alles ''voor weinig'' wil laten doen, maar wel het liefst door iemand met kennis & aandacht voor z'n werk ipv alleen zakkenvullen.

Dit ben ik de laatste jaren al zoveel tegengekomen. Ik stond zelfs op het punt om maar te stoppen met deze hobby, zo ziek was ik er van.
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]