VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door MikeMasters
#1828064
Goedemiddag,

Zodra wij de kachel aanzetten in de auto ruiken wij een verbrande lucht, denk aan electrische treintjes zoiets.
Wat mij opvalt is dat de draaischakelaar waarmee je de ventilator harder en zachter zet dus 0-1-2-3-4 heel erg heet wordt als de kachel aanstaat.

Iemand een idee wat ik moet vervangen?

Thnks! :tu:
Mike
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1828144
Mike,

Draait de kachel wel nog op alle standen ? Ze worden idd erg warm ( koperen plaatje ) en er is niet veel aan te doen..De bedrading moet niet half gesmolten zijn en dus wel goed contact maken, ook op de motor van de aanjager zelf net zoals de kachelweerstand, dit voorkomt ook enigzins die warmte.

Voor de rest, ruik je die geur ook onder de motorkap zelf ? Zo nee, controleer eens of de kachelmotor zelf enigzins zwaar draait, anders deze vervangen.

Gr Stefan
#1828257
Bedankt voor de reactie, kachel weerstand is onlangs vervangen, omdat de oude stukgegaan is.
De kachel werkt verder prima. op de aparte lucht na.. haha

Misschien is de oude kachelweerstand doorgebrand omdat het motortje niet meer goed werkt?
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1828387
Nou de weerstanden sneuvelen wel vaker na verloop van jaren, maar als je motortje zwaar draait zou hij het meestal ook lastig krijgen als hij maar op stand 1 staat..En gaat hij echt zwaar, dan kan ook de zekering kapot gaan ( omdat hij meer ampere vraagt bij zoiets )

Zou het even aanzien en kijken of het erger word of juist weg gaat..Onder de motorkap snuffelen kan ook geen kwaad, dan kun je weer iets uitsluiten..Want de geur kan ook van onder de motorkap naar binnen komen n.l.

Succes!
#1829057
MK2-VRT schreef:Onder de motorkap snuffelen kan ook geen kwaad, dan kun je weer iets uitsluiten..Want de geur kan ook van onder de motorkap naar binnen komen n.l.

Succes!
Zou zomaar kunnen natuurlijk! had ik niet eens over nagedacht, als je de fan aanzet kan er natuurlijk lucht uit de motorruimte naar binnen komen, hmm daar gaan we eens naar kijken, had her en der al wat dingen gelezen over smeer uit een kapotte aandrijfhoes op het spruitsuk of iets dergelijks, wat ook zo'n soort lucht kan veroorzaken.


Grtz
Mike
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1829321
Mike,

Je kan vanalles ruiken ( mits de neus niet dicht zit )

Maar vaker gaat de carterventilatie slang kapot en komen er vieze uitlaatgassen het interieur in, en dat is het beste te ruiken als je stilstaat en de aanjager aanzet..

Anders, als je de blazer eens op stand 2 zet ofzo en je laat hem even draaien zonder dat de motor loopt, ruik je dan nog wat of helemaal niks meer ? Dan kun je weer wat uitsluiten.

Gr Stefan
#1831048
Ha Stefan,

Gisteren even goed onder de kap gekeken (en gesnuffeld haha) Zie of ruik daar niets raars.

Ik ga hem vanavond even testen door inderdaad de motor uit te laten en dan de aanjager op standje 2 zetten, als ik dan nog wat ruik dan weet ik zeker dat de kachelmotor niet goed meer is.

gr
Mike
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]