VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
Beste forumbezoekers,

Ik ben nieuw op het forum en vroeg me af of jullie me konden helpen met het volgende.
In begin september hoop ik me rijbewijs te halen, theorie heb ik al, en dan wil ik mijn eerste auto gaan kopen! Nu is het zo dat ik student ben en het geld dus niet in overvloed aanwezig is:P Daarom ben ik gaan zoeken naar een oldtimer (geen belasting en verzekering is spotgoedkoop) rond de 1500 tot max 2000.

Toen kwam ik uit bij een oude volkswagen scirocco. Ik weet dat er veel meer mogelijkheden zijn maar golf spreekt me niet zoveel aan en vind die oude scirocco er toch wel kicke uit zien. Hier zijn er twee die wel in aanmerking komen vind ik zelf:

http://link.marktplaats.nl/444684345
http://link.marktplaats.nl/459312648

Nu is de vraag aan jullie, wat vinden jullie hier van? Is het een goed idee om aan een oude scirocco te beginnen of vallen die van ellende uit elkaar? Waar moet je vooral op letten bij de aankoop? Zijn ze goedkoop in onderhoud? Zijn de onderdelen nog goed te krijgen? Is het makkelijk om er zelf aan te sleutelen? etc. etc. Alle meningen zijn welkom:D!

Waar ik zelf een beetje mee zit is met de vraag of die dingen wel vooruit te branden zijn met zo'n oude 1,6 liter erin, ervaringen?

Alvast bedankt!
diediehop
Op zich heb ik wel iets ervaring met scirocco's, waar je iig op moet letten is:
- water in reservewielbak (kan komen via de achterlichten of de achterkleprubber)
- bodem en dan specifiek op/boven waar de achterbrug vast zit op de carrosserie
- waterslangen van carburateur naar kachelklep (vaak porreus)
- roest bij voorraamhoeken

ik heb zelf een 1.6 en die heeft geloof ik 70 pk, voordeel is dat de auto aardig licht is waardoor het nog wel vooruit komt. Verwacht geen GTI prestaties, als je dat wil moet je voor een 16V met KR motor gaan (geen PL)

succes!
Via onderstaande link vindt je alle informatie over de motorcodes ,vermogens enz.
http://members.ziggo.nl/jfeimers/html/s ... type2.html
Alleen, motorcode EX ontbreekt: 66Kw/90 pk. Dit betreft een carburatie motor.
Een andere fout op deze site zit in de bouwjaren van de White Cat (1985), Tropic (1986) en Scala (1986-?). Verder een nuttige pagina.
Btw, de FR heeft 85 pk, en (meestal) een 4-bak.
Jo bedankt voor de reacties!

Ja die pagina is wel handig, dat motorcode staat dat dan gewoon gegraveerd in de motor als je de motorkap open doet? Zou wel leuk zijn als ik dan een gt'tje met een FR bak op de kop zou kunnen tikken, tis niet veel 85pk maarja de auto zelf weegt ook niet veel dus ik denk dat ik daar wel prima mee vooruit kan komen:P

Rijden die dingen trouwens een beetje zuinig of is het 1 op 10 bij normaal rijgedrag?
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]