VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
hallo allemaal

zoals de titel al zegt wil ik een corrado kopen maar weet niet zoo goed waar ik op moet letten ,
kan iemand mij daar me helpen ?
en wat zij de minpunten van een corrado ?

al vast bedankt , Robin
Robin,

Welk model Corri wil je gaan halen ?

Kijk hoe de motor loopt, hoe hij rijd, of hij geen rare geluiden maakt, of hij mooi rechtdoor loopt met een proefrit, of je geen rare geluiden / bonken of trillingen voelt etc..

Loop er eens een rondje omheen en bekijk de deuren / koffer en motorkap eens, de speling moet zo goed als gelijk zijn aan alle kanten, zo kun je een eventuele schade zien.

Buk je even en bekijk de wielkasten / kokers en vloer even op eventuele roest / gaten.

Als het een G60 word, denk dan met name eraan dat de G-lader in orde moet zijn, anders kost dat ook weer het nodige geld voor een nieuwe of revisie ervan..Heeft hij een boost meter erin, kijk dan gelijk even hoeveel druk hij nog leverd tijdens vol accelereren ( rond de 3000 toeren )

Je moet ook mazzel hebben met de koop van een auto, dat is van te voren moeilijk te zeggen.

Je kan altijd een aankoop keuring laten doen, dan lopen ze de auto na en weet je hoe en wat.

Afleveren met een nieuwe APK is mooi, maar zegt ook niet alles.

Als je er tevreden over bent, hij nog goed uitziet, goed loopt en de prijs in orde is, zou ik hem nemen.

Gr Stefan
weet niet precies welk typen dat het is want dit word hogst waarschijnlijk mijn 1st :D dus weet er nog niet veel van :P maar het is een 2.0 16v en zoo ziet hij er uit Afbeelding

Gr Robin
koop je die over van iemand van hier van het forum
of in een garage
of gewoon particulier

gewoon goed opletten ook zo als MK2-VTR zegt op letten met rijden

en goed kijken en als je de eerste keer start mot je goed luisten of ook daar alles bij in orde is

want dat probleem had ik eerst dus

suc 6
dankje , hij staat bij een garage bedrijf ik heb ook problemen gehad met de golf die ik nu heb en dat wil ik niet nog eens:P daarom dacht ik , ik vraag het gewoon kijken of iemand goede tips heeft :tu:
heb ik een gehad golf 3 met 200 pk maar dat vond mijn portemonnee niet zoo leuk :P maar wat je zecht ze lopen egt soepel :E krijg het geluid ook niet meer uit mijn hooft
Red1 schreef:dankje , hij staat bij een garage bedrijf ik heb ook problemen gehad met de golf die ik nu heb en dat wil ik niet nog eens:P daarom dacht ik , ik vraag het gewoon kijken of iemand goede tips heeft :tu:
ja er zijn toch genoeg mensen hier die er toch meer over weten misschien moet je dennis-mash vragen hij heeft zelf een corrado

voor meer tips

Gr Roel

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]