VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door freakout31
#1783027
hallo,

ik zou graag een kever of een golf(oldtimer) met motorswap willen, alleen ben ik een leek op dit gebied en zou graag meer info willen van mensen die hier ervaring of iets dergelijks mee hebben.
ik vraag me af welke blokkken er in een kever kunnen(in een golf zou ik graag tdi willen), maar mijn rijinstructeur had een kever met een 1.8 blok met 140 pk uit mn hoofd. en wat komt hier allemaal bij kijken, motorsteunen/lassen enzovoorts? en ik had eerst een bedrijf gevonden die dit ook deed maar kan nergens meer vinden en weet ook niet meer hoe ik op die site gekomen was.. dus hebben jullie misschien links? en weten jullie misschien de kosten voor t inbouwen? is er iemand op het forum die dit ook doet eventueel?

p.s. moet ik dat over een golf in een ander topic vragen of kijken die hier ook?

ik hoor graag meer,

met vriendelijke groet,

Timothy
Gebruikersavatar
door Antera
#1783365
Hoppeta tis uitverkoop in nieuwe leden :tu: Stel je even netjes voor ipv van meteen met de deur in huis te vallen :E

Kijk even in het forum gedeelte dan kan je precies zien welk deed voor de golf is en waar je dan je vraag kan plaatsen :E
Gebruikersavatar
door freakout31
#1783572
gedaan, excuses
Gebruikersavatar
door Artinmotion
#1784283
In een kever kan je verschillende motoren plaatsen.
Ligt er helemaal aan wat jij er precies in wil. Een boxer blok zou handig zijn, 4cyl in lijn kan ook maar dan moet je de hele boel omgooien.
Gaat het je om de pk's, snelheid of gewoon om goed mee te komen met het verkeer?
Gebruikersavatar
door freakout31
#1784811
uhm ja ook wel een beetje snelheid:P me broer heeft ook een enorm snelle auto, dan weet ik dat ik dat niet bij ga houden maar het is vooral om mensen versteld te doen staan bij het stoplicht, of het gevoel dat je in je stoel gedrukt wordt. maar zo'n boxerblok is inderdaad het slimste idee denk ik alleen is dit behoorlijk prijzig volgens mij. had al wel gezien dat een 1835cc 100pk blok wel lekker optrekt!:D zoiets zou wel leuk zijn. als je dat erin wilt leggen hoef je verder niks aan te passen toch qua motorsteunen enz?

de bedoeling is om ongeveer 80-100 pk te krijgen. weet iemand de kosten hiervan en wat er dan moet gebeuren?
Gebruikersavatar
door ClemensVento
#1785147
Keverblok heeft eigenlijk geen echte motorsteunen, deze bout je tegen je bak aan, die wel in steunen hangt. Je hoeft niks aan te passen. Alleen je koppen en carter aan passen zodat er cilidners met 92mm boring inkunnen (1835cc). En dan de juiste carburateurs, nokkenas, kleppen in je kop, onsteking, uitlaatsysteem,koeling enz. Reken op een goede 2-3000 euro als je het goed voor mekaar wil hebben.
Gebruikersavatar
door freakout31
#1785292
oke daar heb ik wat aan! dankje!
Gebruikersavatar
door Artinmotion
#1800785
ClemensVento schreef:Hoe kom je aan een 150pk uit een 1600'tje dan als je het oldschool wil laten? Dus geen turbo's e.d?
Zal wat pagina's uit een boek voor je inscannen.
Is een herdruk van een boek uit de jaren 70 :)
Daar staat dat allemaal duidelijk in beschreven.
Helaas staat er ook op elke pagina dat er niets te krijgen voor mijn blok :(
Gebruikersavatar
door ClemensVento
#1801111
Wat voor een boek is dat dan? Ik heb wel how to hotrod your vw engine, maar met dat boek red je de 150pk niet, denk dat 100-110 zo'n beetje de max is voor een 1585/1641...
Gebruikersavatar
door martinGTI
#1819441
allemaal leuk en aardig..

ik heb nu net mijn 1835 klaar,
maar wel met dubbele 40 webers enzo kosten zitten ruim over de 2000 euro hoor,
ga over het dubbele heen voor nieuwbouw
Maar dan probleem 2

je kunt wel een 1000 pk blok in je kevertje hangen ..
je hebt trommelremmen rondom dus misschien ook een idee om de remmen aan te passen?
die kosten zitten ook rond de 1000 als je het laat doen.

kan wel goedkoper maar moet je handig zijn en gereedschap hebben.
Gebruikersavatar
door freakout31
#1819943
ik heb een polo coupe vanaf het forum gekocht en zal deze een beetje opknappen(vooral motorisch, deed het gewoon goed maar denk aan dingen als distributie enzo, heb ook al voorremblokken gedaan en er is nog het een en ander wat ik moet doen ook nog een voorruit)

bedankt voor de info in ieder geval! de kevers blijven leuke autos dus wie weet komt er nog een
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1819955
Tunen kan met alles, maar elke pk die je extra wilt hebben kost gewoon veel geld.

Van te voren goed erover nadenken wat je precies wilt, laten we dan beginnen met een auto + motor, dan hoeveel vermogen je wilt hebben, tel dan even het briefpapier in de beurs, en als de boel het toelaat kun je aan de slag gaan.

Je remmen ook zeer zeker meenemen, die zijn belangrijker dan het vermogen, je veiligheid en die van andere staat gewoon bovenaan.

Wat betreft de distributie, weet wat je doet, laat het anders doen, als je de riem een tandje verkeerd erop legt en start, is de kans groot dat je een paar kromme kleppen als gevolg hebt, en dat zou zonde zijn.

Gr Stefan
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]