VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door karin45
#1692227
Hai, lees net allerlei berichten over diefstal. Ik heb ook een mooie. December 2010 stond mijn auto op terrein bij dealer Wittebrug in Den haag voor onderhoud. VW Eos, november 2010, 14000 km. Zeg maar bijna nieuw. Auto is ontvreemd tussen 18 en 21 december. Ze hebben zelfs de sleutel mee kunnen nemen. Nu mag ik zelf 6500 euro gaan betalen voor nieuwe Eos met de accessoires welke ik op de auto had zitten. Belachelijk. Wittebrug heeft een kleine tegemoetkoming gedaan, de rest mag ik zelf ophoesten. heb op het moment ook geen vervoer, wat zelfs een leenauto tot eind april wilden ze niet regelen voor me. Wil niet zomaar een auto huren voor langere tijd, want als ik huurgeld niet terug krijg, ben ik helemaal de pineut. Nu bezig met rechtshulp. Wie heeft er een soortgelijke ervaring of kent Wittebrug?
Dit was em
Dit was em
beetje oude.jpg (21.61 KiB) 10693 keer bekeken
Laatst gewijzigd door karin45 op 09 mar 2011 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Bun
#1692230
Zo, das effe lekker ..

Je hebt dus wel rechtsbijstand ? Als het goed is zijn zij verzekerd voor dit soort fratsen, tenzij ze nadrukkelijk vermelden dat de auto voor eigen risico daar staat. Is dat zo geweest ?

Succes met je geld terugkrijgen, word nog leuk!
door karin45
#1692238
Hai, heb op internet van alles opgezocht. Sta denk wel in mijn recht. Nee, auto stond daar op hun verantwoording. Probleem is een beetje dat er een nieuw model is, die kost gewoon ook ff meer. Vandaar ook zo'n groot verschil. Maar ja, ik heb niet om een nieuwe gevraagd, was heel gelukkig en trots op mijn eigen Eos.
Laatst gewijzigd door karin45 op 15 apr 2011 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1692273
Wat een lulkoek dat je zelf een 6500 euro moet betalen..

Dat ze een auto stelen, oke, ook erg klote egaal wat voor auto het is, maar dat ze ook nog de sleutels hebben meegenomen is wel een erg sterk verhaal.

Ze hebben dus bij VW ingebroken, de sleutels gestolen en daarmee jou auto weggehaald, dat moet toch helder zijn, en hoop dat ook de rechtsbijstand de zaak snel afhandeld, zodat je zonder gezeik de waarde van je auto terug krijgt.

Als je nu zegt dat je wat moet bij betalen op een nieuwer type, dat kan ik begrijpen, maar ze stelen je auto en mag je zelf een hoop ophoesten, terwijl hun er voor verzekerd zijn, en hij ook daar gestolen is.

Ze belazeren je niet alleen voor onderhoud / reparaties, maar zo te lezen ook nog als er iets gestolen word op hun terrein! :? :GRR:
Gebruikersavatar
door Ferit
#1692279
Als ik het goed lees wordt alles toch vergoed, stel dat zijn auto 40.000 was krijgt die 40.000 uitgekeerd alleen de nieuwe eos kost 46.500 dus dat verschil moet die dan zelf betalen.
Gebruikersavatar
door Bun
#1692286
volgens mij krijgt hij geen geld uitgekeerd, of begrijp ik het nou verkeerd.
Hij mag een nieuwe eos, maar dan effe 6.500 bijlappen of anders niks .
Gebruikersavatar
door StefanMk
#1692309
Volgens mij is het zo,hoe bernhard het hier zegt.. Ik hoop dat dit alsnog zonder zo'n groot bedrag wordt opgelost!
Gebruikersavatar
door Meller
#1692333
tuurlijk krijgt de beste man een bedrag uitgekeerd of denk je dat een nieuwe eos maar 6500 euro kost ? :SCRATCH:

ik denk dat het is zoals Ferit zegt.. als je verzekerd bent via VW krijg je de nieuwwaarde terug, echter als jij een auto wilt kopen die duurder is dan moet je bijlappen.. wel logisch..

overigens is een leenauto altijd wel te regelen en kan ik me niet voorstellen dat de dealer daar niet in wil meewerken als je een nieuwe wagen besteld..

echter, als ze ook al een tegemoedkoming hebben gedaan.. ik denk dat de dealer z'n best wel doet..
Gebruikersavatar
door StefanMk
#1692343
karin45 schreef: Nu mag ik zelf 6500 euro gaan betalen voor nieuwe Eos met de accessoires welke ik op de auto had zitten. Belachelijk. Wittebrug heeft een kleine tegemoetkoming gedaan, de rest mag ik zelf ophoesten.
Je krijgt wel een bedrag uitgekeerd, maar volgens mij heeft Karin het over een nieuwe EOS (zelfde bouwjaar etc. ect.) en niet over een nieuwere.

Ik vind het ontzettend veel geld 6500 euries, waar zoals hierboven gezegd een VW garage voor verzekerd is toch? ? Of geld dat niet voor auto's van klanten?

Krijgt zij dan alleen de dagwaarde terug en is de rest voor haar rekening? :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door StefanMk
#1692361
Ohh over heen gelezen :mrgreen:
door funracer
#1693736
volgens mij krijgt ze gewoon de dagwaarde en de nieuwe eos.
is nu eenmaal 6,500€ duurder.

ze krijgt gewoon het bedrag terug om daarvan de zelfde auto van 5 maande oud en 15,000km terug tekopen.

de dealer is hier zelf voor verzekerd maar die krijgt zelf ook alleen maar de dagwaarde van de gestolen autos uitgekeerd.
ze zullen je best wel wat tegemoet komen maar het houd ergens op natuurlijk.

het is zeer zuur voor je karin maar zo werkt dit eenmaal.(leven de boeven van de verzekeringen)
iedereen betaald premie op basis van nieuwwaarde maar uitkeren op basis van nieuwwaarde doen ze niet)
als mijn golf 5 gestolen word kan ik er tog ook geen nieuwe voor terug kopen.

gr ken
door karin45
#1705498
Hallo allemaal, lees verschillende reacties. Even dit, de sleutel is niet gestolen bij dealer, maar gewoon weg. Had opgeborgen horen te zijn in kluis, maar was het niet. Geen inbraak geweest bij dealer, sleutel gewoon slorig mee omgegaan of iemand van personeel. Voor weat betreft vergoeding, ik wilde geen andere wagen, was verliefd op mijn auto. Perfect onderhouden en slechts 14000 km. De vergoeding welke ik van dealer heb gehad stelt voor hun niets voor, ze gaven zelf al aan dat ze met de prijs van nieuwe auto wel wat konden doen omdat ze deze zelf leveren. De acessoires die ik nog wil, zijn dezelfde zaken die op oude auto zaten. Krijg geen leenwagen voor deze periode meer van ze. We hebben eigen bedrijfje en ik heb daar dringend dagelijks vervoer bij nodig. Door deze ongein missen we nu al inkomsten en komende maand is voor ons drukke periode, missen we nog meer inkomsten. Met de 6500 euro zijn we er dus nog niet. Begrijp me wel, wil best in overleg iets bijbetalen, is tenslotte nieuwer model. Maar er is geen overleg geweest en 6500 euro toeleggen en nu geen vervoer is niet mijn keuze. Hun hebben beslist en ik kon het er mee eens zijn of niet en anders gingen we er een lange rechtzaak van maken, gaven ze al direkt aan. Zou er maar wat overleg zijn, zou het misschien anders lopen. Zodra ik bij hun nieuwe auto bestelde moest ik de leenauto inleveren. Raar, want ze zijn samen met een holding tegenwoordig ook leasemaatschappij. Verhaal nu dus eigenlijk: Sleutel en auto zomaar verdwenen, ze willen geen onderzoek binnen bedrijf, geven geen leenauto en de tegoetkoming welke ik heb gehad heeft VW ongeveer niets gekost en nu mogen wij nog een hoop geld toeleggen. Bedankt allemaal voor de reacties. gr. karin
Gebruikersavatar
door Vladi
#1705501
Staat hij niet toevallig bij Chip Foose's Overhaulin?
Erg vreemd, sleutel weg & auto zomaar verdwenen :SCRATCH:
door karin45
#1705503
tis ook een heel vreemd verhaal. Heb ook al twee keer naar politie gebeld, zullen terugbellen, maar krijg totaal niets te horen als ik wil informeren hoe het met onderzoek naar de dieftstal staat

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]