VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door t42
#1687022
ben een kever uitelkaar aan het halen maar de achterste 2 bouten (die boven de wielen) zijn in zo'n staat dat ik er niks meer op kan draaien.

hoe maak ik deze nu beste los?

en de kit tussen de bodem is die sterk? of moet die zo los laten als je de bovenkant op tilt?

betreft een 1300 automatic uit 1974
#1687038
Die bouten, die bij de achterwielophanging bedoel je? Als ze echt helemaal rond zijn is iets oplassen nog de enige manier. Of uitboren, maar dat is verschrikkelijk veel werk. En dan moet je ook nog hopen dat het boortje niet knapt, want dan ben je nog verder van huis.

En als het goed is zit er geen kit tussen de bodem en de carrosserie, alleen een rubberstrip. Dus theoretisch zou je hem zo op moeten kunnen tillen. Tenzij ze ooit de bodem aan de carrosserie hebben vastgelast, gebeurt wel vaker.
#1687046
What he said, uitboren is vaak de enige oploassing.
En er zou inderdaad geen kit tussen moeten zitten, maar meestal laat het hele spul vanzelf los.
Controlleer wel je body goed, als er roestplekken op zitten wil het loshalen wel eens fout gaan.

Succes :)
#1687187
Meller schreef:meestal eerst een nachtje wat kruip-olie in laten werken op de bouten en dan proberen los te krijgen..

anders uitboren inderdaad..

succes :tu:
Als je er geen sleutel of dop op krijgt heeft dat weinig nut...
#1687528
losfikken die meuk :lol:
kop eraf slijpen ken je wel doen maar dan zit je nog met een draadend in je tapend die muurvast zit en je dan weer uitkan boren maar

zoals clemens zegt:
gewoon een moer oplassen of een bout die netzo dik is als de originele kop. dan heetstoken en stukje bij beetje losdraaien :tu:
Gebruikersavatar
door t42
#1689178
er iets op lassen en door slijpen gaat niet lukken (bout zit in soort van u profiel)

hoe zou ik de kop het beste er af kunne krijgen? als de bodem eenmal los is krijg ik ze wel uitgeboord.

dacht de bodem als stukje los te krijgen aan de voor kant maar dan zal hij bij de pedalen wel vast gelast zitten(heb ik hem ooit 8jaar geleden laten lassen)

slijp wel stukje bodem daar los (bodem platen moetten toch vervangen worden daarom dat hij los moet.)

verder valt roest nog wel mee maar denk dat ik toch beter wat steunen kan inlassen zodat niet alles kromtrekt
#1690402
t42 schreef:er iets op lassen en door slijpen gaat niet lukken (bout zit in soort van u profiel)

hoe zou ik de kop het beste er af kunne krijgen? als de bodem eenmal los is krijg ik ze wel uitgeboord.

dacht de bodem als stukje los te krijgen aan de voor kant maar dan zal hij bij de pedalen wel vast gelast zitten(heb ik hem ooit 8jaar geleden laten lassen)

slijp wel stukje bodem daar los (bodem platen moetten toch vervangen worden daarom dat hij los moet.)

verder valt roest nog wel mee maar denk dat ik toch beter wat steunen kan inlassen zodat niet alles kromtrekt
Doorslijpen heb je inderdaad weinig ruimte voor, maar oplassen kan daar prima hoor. Zorgen dat hij lekker warm word, draai je hem er wel uit waarschijnlijk :tu:
Gebruikersavatar
door t42
#1692538
ClemensVento schreef:
t42 schreef:er iets op lassen en door slijpen gaat niet lukken (bout zit in soort van u profiel)

hoe zou ik de kop het beste er af kunne krijgen? als de bodem eenmal los is krijg ik ze wel uitgeboord.

dacht de bodem als stukje los te krijgen aan de voor kant maar dan zal hij bij de pedalen wel vast gelast zitten(heb ik hem ooit 8jaar geleden laten lassen)

slijp wel stukje bodem daar los (bodem platen moetten toch vervangen worden daarom dat hij los moet.)

verder valt roest nog wel mee maar denk dat ik toch beter wat steunen kan inlassen zodat niet alles kromtrekt
Doorslijpen heb je inderdaad weinig ruimte voor, maar oplassen kan daar prima hoor. Zorgen dat hij lekker warm word, draai je hem er wel uit waarschijnlijk :tu:
dan komt volgende probeleem dat ik geen lasapparaat en al heel lang niet gelast heb (was ooit op school nog)
Gebruikersavatar
door t42
#1694423
heb de slijptol er meer opgezet en ze zijn los.
heb maar een kleinstukje van de u profiel geraakt en dat valt wel te lassen straks.

boor ze wel een keertje uit als ik zin heb ;)

bodem wou al bijna los komen :P alleen bij de pedalen even los slijpen waar hij vastgelast is ooit

Alles in 1 keer proberen te wissen? Probeer het e[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieksga[…]

waarde bepaling

Goedemiddag, Ik vroeg mij af hoe iedereen de waard[…]

navigatie MIB2

Er komt geen nieuwe meer uit. Die voor de High i[…]

Rijbereik wordt berekend aan de hand van het verbr[…]

T roc meer geluid willen horen

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Stage 1 […]

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Ik was b[…]

Hoi Allemaal, Ik heb een t roc uit 2018 waar waar[…]