VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Skoda problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1684565
apart issue met de faberiaan..

de koelvloeistof staat net iets onder het max afgevuld,
zo kan ik er een aantal dagen mee rijden, zonder dat het niveau zakt.
wanneer ik smorgens na een nachtje vorst de kap open maak en kijk, staat het iets boven het minimum.
als ik het hok start gaat gelijk weer het lampje van de koelvloeistof aan (niveau) gevolgd door het piepje.

klinkt bekend bij iemand?
#1684569
gaat dat lampje dan ook uit na een tijdje en stijgt het niveau dan weer? of blijft het niveau laag na een nachtje vorst?
#1684915
Gebeurd vaker bij de auto's van de VAG-groep.. Heb het zelf ook gehad tijdens de strenge vorst, is weinig aan de hand eigenlijk.. Wel irritant
#1684925
Ergens klopt er iets niet, je kvs niveau mag niet zakken, daar heeft vorst niks mee te maken, als je telkens een beetje moet bijvullen, dan zal hij ergens lekken, heb je geen roze aanslag aan slangeklemmen of aansluitingen zitten ? Zo ja, dan kans dat hij daar lekt.

Anders het systeem eens onder druk laten zetten om de lekkage te kunnen achterhalen.

Het lampje / piepje kan komen door de sensor in het kvs reservoir, deze gaan vaker kapot en alleen het tankje moet je compleet kopen, de sensor zit erin gegoten.

Gr Stefan
#1685127
het lijkt mij ook dat hij ergens lekt.. wel behoorlijk minimaal..
dat kvs reservoir wil ik best eens vervangen, die sensor vertrouw ik sowieso niet.
Deze heeft ook kuren gegeven toen er nog genoeg kvs in zat.

ze hebben laatst wel mn waterpomp vervangen....................................
#1685197
je koelvloeistof kan met ongeveer 100ml krimpen door kou;) kan net genoeg zijn voor je sensor :)
moet je m gewoon bij die melding eens starten en een stukje rijden en kijken offie dan weer hoog staat :)
#1685297
Laat me het anders zeggen, het lampje gaat pas aan als hij een stuk onder het minimum staat, als het tankje bijna leeg is..

Maar leg eens uit wat betreft dat krimpen ? Heb er nog nooit van gehoord, als hij nu op het min staat, dan staat hij daar morgen ook, en ook als het 20 graden vriest, en ook als het van de zomer 30 graden is ;)

Maar zoals gezegd, na het vervangen van een onderdeel kun je de dag erna wat kvs erbij doen.

ls hij maar erg minimaal lekt, dan heb je kans dat het ook slecht te zien is tijdens het afpersen.

Je kunt eens de slangen / aansluitingen controleren, net zoals de radiateur.

Gr Stefan
#1685345
tijnoo schreef:je koelvloeistof kan met ongeveer 100ml krimpen door kou;) kan net genoeg zijn voor je sensor :)
moet je m gewoon bij die melding eens starten en een stukje rijden en kijken offie dan weer hoog staat :)
vaak als ik de motor uitschakel en daarna weer start dan is het euvel weg,
maar of het dan gewoon de storing is die je reset of dat het "probleem" dan is opgelost?

uitlezen geeft ook geen antwoord. Geen melding in het systeem.
MK2-VRT schreef:Laat me het anders zeggen, het lampje gaat pas aan als hij een stuk onder het minimum staat, als het tankje bijna leeg is..
nope, lampje gaat al aan als hij nog op of IETS boven het minimum staat
MK2-VRT schreef:Maar leg eens uit wat betreft dat krimpen ? Heb er nog nooit van gehoord, als hij nu op het min staat, dan staat hij daar morgen ook, en ook als het 20 graden vriest, en ook als het van de zomer 30 graden is ;)
zo simpel als het klinkt eigenlijk, ik zet de auto savonds neer, en smorgens zit er minder koelvloeistof in. Zonder dat je kunt zien dat er iets gelekt heeft. Alsof het dus krimpt.
#1685360
Ja dat hij zakt zou best kunnen, maar dan moet hij blijven zakken als je niks bijvuld..Normaal moet hij hoe dan ook op peil blijven.

Nee idd, met uitlezen komt die sensor niet naar boven, dan geeft hij ook niet aan.

Maar als je zegt dat je als het lampje brand de motor uitzet en dan weer start en hij uit blijft, kijk dan eens, kan zijn dat je kvs niveau dan wat gestegen is ( stijgt ook iets bij warme motor ) en daarom het lampje niet meer laat branden.

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]