VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
Hallo allemaal, Hierbij stel ik de nieuwe auto van de vrouw voor:

Onlangs hebben we de VW Lupo van mijn vriendin ingeruild voor een New Beetle 2.0 uit 2001.
Heerlijke wagen om in te rijden, en de vrouw is helemaal gelukkig!

foto's zeggen meer dan....

Afbeelding
Afbeelding

De auto is nog in supernette staat, wél een klein beetje steenslag en de logo's bladeren wat af.
Ik heb totaal geen ervaring met dit soort auto's maar hoorde wat verhalen over olieverbruik en bij controle bleek de pijlstok droog te zijn. Ik had nog wat olie van m'n golfje staan(Kroon 10W40) en heb er snel wat bij gedaan. Ook omdat hij tóch voor een grote beurt moet en het binnenkort allemaal vervangen gaat worden. Nu is alleen mijn vraag; wát voor olie hoort erin? Volgens het boekje kan de 10W40 olie wel, maar volgens een garagebedrijf moet er peperdure longlife olie in (á 80,-...)

Wat moeten we nu aanhouden?

Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door quers op 07 apr 2011 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
door Klamath
als in het boekje staat 10W40, dan mag dit er gewoon in.

Is het een 115pk motor? (2l 8v? ) dan heeft m'n tante dezelfde motor in haar golf 4 cabrio zitten, en m'n zusje vrijwel hetzelfde blokje in haar Golf 3 Cabrio. die lopen beide prima op 10W40. ( wat zo'n 200 euro voor een 60l vat kost. )
Sinds enige tijd geeft de beetle een motorstoring aan, maar er is niets van te merken. Motort loopt prima.

Auto uitgelezen en wat blijkt?

Ik citeer:

16795 P0411 035

Secundaire-luchtsysteem
Doorstroom gebrekkig
statisch

Dit zou een pompje moeten zijn die zorgt voor verse, koude lucht in de opwarmfase van de motor. Kan vuil zijn, stroomstoring hebben etc.

Gisteravond met dit euvel aan de slag gegaan.

De luchtpomp al snel gevonden en gedemonteerd.