VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1651523
he liefhebbers!
zoals de titel al zegd:ik ben hulp nodig bij aanschaf van een t2 bus.
ben al bij de bus wezen kijken maar was helaas donker dus heb weinig ''slechte'' punten kunnen bekijken.
heb alleen kunnen zien dat het vloertje onder de best. kant voorin en pass. voorin redelijk gaar was.
wel liep de bus en werkte alle verlichting ook na behoren.
het gaat om een t2 uit 74 die in 82 in omgebouwd naar camper,dus zit er ook een slaapbank in :mrgreen:
zou graag voor de 2e x heen willen te kijken met iemand die net ff iets meer ziet(en meer van de slechte plekken afweet)dan mijzelf
drempels waren na mij id goed,evenals de dakrand.

dus heb je een middagje vrij of lijkt het je leuk een mede forummer aan een t2 busje te helpen dan mag je gelijk reageren :tu:

het gaat om deze bus
Afbeelding
groetjes jarno
Laatst gewijzigd door jarnosportline op 31 jan 2011 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#1651546
als het geen origineel fabrieks camper is zou ik oppassen want die dingen lekken als een ziekte en nog maar de vraag of het goed gedaan is, als je een goede wilt hebben zoek dan een westfalia...
#1651581
diesel schreef:als het geen origineel fabrieks camper is zou ik oppassen want die dingen lekken als een ziekte en nog maar de vraag of het goed gedaan is, als je een goede wilt hebben zoek dan een westfalia...
En dan nog de kriksteunen, het gedeelte waar de accu opstaat en aan de achter kant waar de moter in hangt werd bij die van mij ook behoorlijk rot. :cry:
Onder de vloermat voorin en de dakgootjes zijn ook vaak slecht.
Verders motorisch kan het veel hebben en is gemakkelijk te maken! Ben geen monteur en dat ging mij ook al aardig af :D
#1651594
heb al een lijstje van punten waar ik op moet letten dus dat is t punt niet,gaat me erom dat er een ''iemand met ervaring'' in de t1,t2 scene enz mee gaat wat 4 ogen zien meer dan 2 :tu:
#1653029
Een kennis van mij is bezig met de restauratie van een T2 pick up. Bij zijn T2 is de bodem redelijk gaar. De dragende delen zijn bij hem geen probleem. Alle onderdelen zijn goed verkrijgbaar, omdat de T2 tot 2005 nieuw gemaakt is. Je moet alleen uitkijken dat je niet te veel betaald. Bij Hofman in Leek bijvoorbeeld koop een barrel voor 5.000 euro. Als je goed zoekt kun je een redelijke basis kopen voor minder dan 4.000 euro. Voor een topper betaal je 10.000 á 12.000 euro. Kijk eens op http://www.vwbus2.nl.
Laatst gewijzigd door janwillem53b op 01 feb 2011 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#1653052
Sorry, ik had over 2 woorden heen getypt. Het chassis kan wel een probleem zijn. Altijd goed controleren dus. Een bus onder de 1.500 euro staat altijd garant voor veel werk. Geduld is een 1e vereiste. Je weet pas wat je hebt als hij gezandstraald is. Om veel ellende te voorkomen moet je alle plaatwerk met een magneet controleren op plamuur e.d. De techniek is vrij simpel.
#1653191
ben eerst niet van plan de gehele bus te restaureren,ging me eigenlijk meer om een nieuwe apk en dan eerst ratlook cruise.
kwa staat van carroserie viel t wel mee,wel veel ''plekjes'' maar daar kijk ik ''overheen''
maar stel ik trek voor het laswerk van zon ding een 1000 euri uit,dan ben ik aardig in de goeie richting?
anders haal ik de bus gewoon op,zet m neer,en laat m op het werk voorkeuren 8)
#1653596
nou..einde t2 verhaal...
had een ex collega mee gevraagd door een mail te sturen en fotos van de bus..hij zit namelijk zelf ook in de kevers en busjes..
maar hij had het niet aan tijd jammer genoeg,naja..afijn..even verder zoeken voor hulp..
ik vandaag die die kerel bellen om een afspraak te maken om de bus te bekijken met een handige harry en eventueel tot een koop over te gaan..ja zegt die kerel,de bus is vandaag opgehaald..ik dacht wat
na wat gevis kwam ik hier achter:
blijkt nou:mijn ex collega heeft achter mijn rug om de bus voor me weg gekaapt!
zit nou flink te balen :GRR: ..heb mijn ex collega wel even opgebeld en netjes gefeliciteerd met de aankoop van zijn t2 ..hoop dat de bus allemaal ellende met zich meebrengt :GRR: :GRR: :GRR:

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]