VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronald87
#1617987
Dan hoop ik maar dat de mijne een 919 teller is 8)

@hannuz, dat klinkt zeer eenvoudig ja :D maar het is dus nog maar de vraag of ik dat probleem ga krijgen of niet?
de jongen waarvan ik het heb gekocht zei dat ik het wel ging krijgen maarja..
Gebruikersavatar
door hannuz
#1617992
heb er een PDF bestand van..hoe kan ik dat online krijgen?
#1617998
Ronald87 schreef:Dan hoop ik maar dat de mijne een 919 teller is 8)

@hannuz, dat klinkt zeer eenvoudig ja :D maar het is dus nog maar de vraag of ik dat probleem ga krijgen of niet?
de jongen waarvan ik het heb gekocht zei dat ik het wel ging krijgen maarja..
Probleem krijg je zeker.
maar als je het stangetje ombuigt Hannuz dan werkt ie nog niet perfect er moet ook een weerstandje tussen want Mk4 werkt met andere voltage's en amp op de vlotter.
Gebruikersavatar
door Golf3M
#1618001
GerardMkIIVR6 schreef:Een 920 teller krijg je net als een 919 teller werkende alleen de 920 krijg je de toerenteller niet goed van te werken ivm de toerenteller via Can gaat.
En daar zijn nog geen adapters voor zo ja we dan is die zo duur dat de lak duurder is dan de brief zegt het spreekwoord :D
Dus je bent een 919 teller nodig.
Kufatec kabels zijn soms goed maar scheelt per teller soms moet je de adapter zelfs nog omstekkeren naar je eigen teller.
R32 is altijd Can.
Een adapter voor een MK4 tacho met CAN heb je, die kosten 150€. idd duur voor een stekkertje. :shock:
Gebruikersavatar
door hannuz
#1618018
heb evt hier nog een handleiding int duits voor ombouw van je g3 kabelboom naar een g4 tacho zonder CAN. is ook met foto's en goed te volgen. bij intresse ff een pb.
Gebruikersavatar
door Ronald87
#1636851
Misschien zeg ik domme/vreemde dingen, ik heb dit gehoord van mijn monteur die de ombouw uitvoert dat hij met deze vragen zat, maar misschien breng ik het wel wat verkeerd over dus fouten voorbehouden 8)

Het is zo dat het kachelhuis van de golf 4 elektrisch werkt en aangestuurd wordt terwijl mijn originele kachel aansturing enz. mechanisch werkt?

Kan iemand hier ook info over geven hoe het in zijn werk gaat om dit om te bouwen en werkend te krijgen?

Ik heb er zelfs een climatronic display unit bij terwijl ik origineel dus draai knoppen heb.

Wat moet er gebeuren om dit werkend te krijgen? (degene waarvan ik alles heb gekocht heb, vertelde dat het mogelijk was en had dat nagevraagd bij verschillende personen)

Ik hoop dat iemand hier info over kan geven! :(
Gebruikersavatar
door Golf3M
#1637745
De kachel van de golf 3 en 4 hebben dezelfde ophangpunten en dezelfde aansluitingen. Hieraan hoef je niks te veranderen, aansluiten en hij doet het. Dit zie je vanzelf wel. De golf 3 kachel (draaiknoppen, bv het opendraaien van de lucht bij de voeten) werkt met draden (denk aan de remmen bij een fiets). Bij de golf 4 is dit hetzelfde.

Hoe het met de climatronic zit durf ik je niet te zeggen want dat heb ik niet. Als je dit wil inbouwen ben je een aanzienlijke langere tijd bezig.

Misschien dat iemand anders enig idee heeft met de clima?
Het enige waar ik zelf nog mee zit is de kilometerteller want ik heb een adapter maar nou weet ik niet precies hoe en waar ik hem moet aansluiten.

:tu:
Gebruikersavatar
door Ronald87
#1638256
Golf3M schreef:De kachel van de golf 3 en 4 hebben dezelfde ophangpunten en dezelfde aansluitingen. Hieraan hoef je niks te veranderen, aansluiten en hij doet het. Dit zie je vanzelf wel. De golf 3 kachel (draaiknoppen, bv het opendraaien van de lucht bij de voeten) werkt met draden (denk aan de remmen bij een fiets). Bij de golf 4 is dit hetzelfde.

Hoe het met de climatronic zit durf ik je niet te zeggen want dat heb ik niet. Als je dit wil inbouwen ben je een aanzienlijke langere tijd bezig.

Misschien dat iemand anders enig idee heeft met de clima?
Het enige waar ik zelf nog mee zit is de kilometerteller want ik heb een adapter maar nou weet ik niet precies hoe en waar ik hem moet aansluiten.

:tu:
Ik ga geen complete climatronic inbouwen!
Ik ga alleen het climatronic DISPLAY gebruiken in plaats van de draaiknoppen, het moet alleen zo werken dat als je op de + van het climatronic paneel drukt het warmer wordt en op de - kouder en als je bijv. op het knopje van ramen verwarmen drukt dat dat ook werkt enz.
dus het climatronic display moet gewoon de draai knoppen vervangen.. als dat mogelijk is.
Hoop dat ik duidelijk ben dan? :oops: :P dus misschien kan iemand vertellen of dat werkend te krijgen is en hoe.

Voor de adapter hoop ik dat iemand anders je daar antwoord op kan geven :)
Gebruikersavatar
door Golf3M
#1638972
Ronald87 schreef:
Golf3M schreef:De kachel van de golf 3 en 4 hebben dezelfde ophangpunten en dezelfde aansluitingen. Hieraan hoef je niks te veranderen, aansluiten en hij doet het. Dit zie je vanzelf wel. De golf 3 kachel (draaiknoppen, bv het opendraaien van de lucht bij de voeten) werkt met draden (denk aan de remmen bij een fiets). Bij de golf 4 is dit hetzelfde.

Hoe het met de climatronic zit durf ik je niet te zeggen want dat heb ik niet. Als je dit wil inbouwen ben je een aanzienlijke langere tijd bezig.

Misschien dat iemand anders enig idee heeft met de clima?
Het enige waar ik zelf nog mee zit is de kilometerteller want ik heb een adapter maar nou weet ik niet precies hoe en waar ik hem moet aansluiten.

:tu:
Ik ga geen complete climatronic inbouwen!
Ik ga alleen het climatronic DISPLAY gebruiken in plaats van de draaiknoppen, het moet alleen zo werken dat als je op de + van het climatronic paneel drukt het warmer wordt en op de - kouder en als je bijv. op het knopje van ramen verwarmen drukt dat dat ook werkt enz.
dus het climatronic display moet gewoon de draai knoppen vervangen.. als dat mogelijk is.
Hoop dat ik duidelijk ben dan? :oops: :P dus misschien kan iemand vertellen of dat werkend te krijgen is en hoe.

Voor de adapter hoop ik dat iemand anders je daar antwoord op kan geven :)
Zou het je niet durven zeggen. Heb voor zover ook niet van iemand gehoord die dit heeft gemaakt dus ik hoop dat iemand anders je hierop een antwoord kan geven. Succes met je dash :tu:
Gebruikersavatar
door demonic
#2189201
Er is een simpele manier om de stuurkolom van de balk af te halen om onderstaande te voorkomen

Afbeelding


Je kan het beste een 4mm boor pakken en dan het midden van de ronde kopbouten op te zoeken en deze in te boren.
Als je diep genoeg zit pak je een boor van 8 of 9mm en boort dan weer.
5 á 10 min later en voila,
kop valt er zo vanaf en de draad kan je uit de vierkante moer van de stuurkolom draaien :tu:
#2191148
Ja en nee Gijs is gewoon wat jezelf mooier vind en wat je budget is ;)
Ikzelf heb het wel ;)
En die bouten hoef je niet te buigen of te boren gewoon een beiteltje 1 tikje en ze zijn los ;) en dan draai je ze er gewoon uit ;)

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]