VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2227270
bedankt voor je reactie!

het gaat om een polo 1.6 aee uit 1997

ik heb 2 gewrichten achter de pedalen, de gewrichten zitten geperst aan de stuurstang en aan elkaar met stalen pennen ipv bout+moer. de pennen kunnen er niet uit (ook geperst)
Afbeelding


ik denk dat ik een poelietrekker nodig heb?
de poelietrekker moet over het hele kleine randje van de gekartelde ring geplaatst worden?
Afbeelding

alvast bedankt!!
#2227399
Denn6n o zit het precies bij mij ook zo, ik heb de bus eraf getikt met een beitel, beitel achter het randje waar jij je wijsvinger houd, 3 tikken en hij was eraf 8)
#2227894
Een goede poelie trekker is de truuk om de bus er goed af te krijgen, met een beitel doe ik zelf niet, die krengen zitten meestal flink vast en met een beitel sla je de boel uit zijn fatsoen..Declown zal dan wel mazzel hebben gehad dat hij er zo af kwam.

Maar onderaan de stuurstang heb je toch een bout zitten die je kan los draaien ??
#2228015
De krans is ondertussen flink naar de rambam en nog steeds niet los. Met een kukko 204/2 poelietrekker!!!
Heb de boel weer in elkaar gezet, ga morgen maar langs de dealer denk ik.
Of ik moet een poeliietrekker maken die geheel om de krans valt. En daarna een nieuwe krans monteren. Eerst kijken of ik een nieuwe krans kan krijgen. Uiterste mogelijkheid is om de krans eraf te slijpen.
Lekker balen dit.
#2228974
Denn6n schreef:De krans is ondertussen flink naar de rambam en nog steeds niet los. Met een kukko 204/2 poelietrekker!!!
Heb de boel weer in elkaar gezet, ga morgen maar langs de dealer denk ik.
Of ik moet een poeliietrekker maken die geheel om de krans valt. En daarna een nieuwe krans monteren. Eerst kijken of ik een nieuwe krans kan krijgen. Uiterste mogelijkheid is om de krans eraf te slijpen.
Lekker balen dit.
dealer links laten liggen, gewoon naar een garage die hebben een grijper waar je m op draait en dan draai je m er zo af. is in 10 min gebeurd.
#2303785
Bestaat er ook iets van een onderdeelnummer voor dit contactblokje? en hoe kan je nu het beste testen of dit wel echt kapot is? en welke problemen komen er mogelijk bij kijken wanneer het contactblokje niet of niet meer goed functioneerd?

Mijn pa heeft een poelietrekker liggen, maar waar bevestig je deze?
#2304580
AllardW schreef:Bestaat er ook iets van een onderdeelnummer voor dit contactblokje? en hoe kan je nu het beste testen of dit wel echt kapot is? en welke problemen komen er mogelijk bij kijken wanneer het contactblokje niet of niet meer goed functioneerd?

Mijn pa heeft een poelietrekker liggen, maar waar bevestig je deze?
Je hebt 2 type's..

Ligt aan de symptomen die je hebt, maar je kan hem doorlussen, contact 30 en 15 met elkaar verbinden en het contact gaat aan, als je nr 50 even tegen 30/15 houd, draait de startmotor en slaat de motor aan.
#2304593
MK2-VRT schreef:
Je hebt 2 type's..

Ligt aan de symptomen die je hebt, maar je kan hem doorlussen, contact 30 en 15 met elkaar verbinden en het contact gaat aan, als je nr 50 even tegen 30/15 houd, draait de startmotor en slaat de motor aan.
Dus als ik 30/15 tegen elkaar aan houd. dan zou er dus signaal naar de radio moeten gaan neem ik aan?
#2304602
Nee geen signaal naar de radio, die werkt standaard via het S-contact, zit ook op het contactblokje, en de radio werkt dan als je de sleutel in het slot steekt.

Maar ook bij een defect aan het contactblokje kan de radio problemen geven.

Als je 30/15 met elkaar verbind, dan gaat het contact aan.
#2304606
MK2-VRT schreef:Nee geen signaal naar de radio, die werkt standaard via het S-contact, zit ook op het contactblokje, en de radio werkt dan als je de sleutel in het slot steekt.

Maar ook bij een defect aan het contactblokje kan de radio problemen geven.

Als je 30/15 met elkaar verbind, dan gaat het contact aan.
Mijn radio doet het namelijk niet, soms gaat de auto niet direct aan met de sleutel omdraaien.

Starten geeft over het algemeen geen probleem. vind het een beetje een lastig probleem want het vergt toch wat werk voor een beginner om hiermeer te prutsen :)
#2375616
Hallo,
Mijn contact blokje van golf 3 cabrio is kapot..
Daarom werkt mijn elektrisch dak niet meer en de radio..
De radio heb ik nu rechtstreeks op de accu..
Is een contact blokje van golf 3 en cabrio het zelfde?
Heeft toevallig iemand een contactblokje liggen?

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]