VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1965800
golf3zwart schreef:ik heb nog een probleem met de stuurstang
ik krijg er hem er moelijk in en komt niet op zijn plaats

kan iemand me zeggen hoe je het die stuurstang moet monteren
Dat zei ik laatst ook al, je moet de stuurstang ( deel waar bout doorheen gaat ) in lijn hebben staan met de fleuf van het asje, anders krijg je de bout er nooit in.

Als je dat koppelstuk nog in je handen hebt wat je er niet tussen kreeg, moet je toch ff het geheel ( stuurstang ) wat omhoog halen.
#1965815
dat complete blokje waar je slot in zit is dit ook makkelijk te vervangen ?

bij mij is er namelijk een schroefgat afgebroken waar je wisser hendels enzo op vast zitten

en dus me richtingaanwijzer naar rechts doe het daardoor niet omdat hij geen contact maakt met de sleepring en vermoedelijk doet ook daarom me hoogste stand van ruitenwisser het niet

best wel irri en wil ik dus binnenkort even fixen ;)
#1965835
mkaddict schreef:dat complete blokje waar je slot in zit is dit ook makkelijk te vervangen ?

bij mij is er namelijk een schroefgat afgebroken waar je wisser hendels enzo op vast zitten

en dus me richtingaanwijzer naar rechts doe het daardoor niet omdat hij geen contact maakt met de sleepring en vermoedelijk doet ook daarom me hoogste stand van ruitenwisser het niet

best wel irri en wil ik dus binnenkort even fixen ;)
Ja hoor, dan moet je een ander contactslot op de sloop halen ( let op de 3 gaatjes die erin zitten, kan verschillend zijn ) en deze monteren, contactslot moet er dan dus helemaal af gehaald worden.

Als je je eigen sleutel en dus cilinder wilt behouden, dan moet je een gaatje in het slot boren zoals je op de foto's ziet, dan kun je hem mooi overzetten.

Als er bij jou 1 punt is afgebroken, zal dat waarschijnlijk niet voor je genoemde problemen zorgen, dat de hoogste stand van de ruitenwisser niet werkt kan ook een defecte ruitenwisser motor zijn, en je knipperlicht die aan 1 kant niet werkt kan in de hendel zitten.

;)
#1965858
jah had ik al nagekeken en als ik de richtingaanwijzer aan zet en dan iets omhoog haalt doet hij het wel

heb ook geprobeerd met het stuur eraf en als ik hem dan aan deed en op het mechanisme duwde dan deed de wisser het wel het boutje wat er doorheen gaat kan niet vast gezet worden en daardoor maakt het koperen plaatje geen contact

dus het slot is zonder problemen over te zetten ?
dan gaat ik dat binnenkort eens doen

heb nog sloten liggen die kreeg ik erbij jammer genoeg wel immitatie

mischien dat ik die over zet maar dan moet ik wel alles doen ook me deuren enzo haha anders heb ik 2 verschillende sleutels :LOL:
#1982952
Leunench schreef:Ga hier binnenkort ook maar eens werk van maken!
Heb het probleem dat hij niet meer in één keer start.
K zet er maar een reactie neer want ik weet niet hoe ik anders deze How To op moet slaan =P

Thx!
:tu:
Stuur en stoelverwarming

Dit kun je in het climate menu instellen. ;-)

Transporter 6.1 150pk dsg

Hoi vrijdag nieuwe 2023 transporter 6.1 gekregen […]

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx