VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Wilco87
#1516569
Hallo mede forum gebruikers,

Ik loop al een tijdje met een probleempje met mijn golf3 1300 Injectie en ik kom er maar niet uit, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen 8) .

Als ik gewoon rij met de auto en ik wil afremmen voor bijvoorbeeld een kruising / afslag dan rem je natuurlijk gewoon en trap je de koppeling in, en daarna koppeling weer op en verder rijden.

Nou is het zo dat de auto telkens stottert / hapert tussen het koppelen en ontkoppelen. Het is dan net of hij op dat moment geen ontsteking heeft ofzo... moeilijk uit te leggen maar als je de koppeling weer loslaat zeg maar dan pakt hij hem niet direct op maar na bijvoorbeeld een seconde of 2 seconde pas en dan ga je dus net zo weg als dat je de koppeling te snel laat opkomen.
Ook als je even door trapt met gas geven en je bent bijvoorbeeld bij 3500 a 4000 toeren en je laat het gas even een halve sec los en pakt het weer op, pakt hij het niet netjes op maar stoot de auto de ene keer wel meer als de andere keer.

Echter heb ik niet het idee dat het aan de koppeling licht die functioneert 100% Het was eerder erger maar heb vorige week luchtfilter vervangen en dat heeft al veel gezeur opgelost maar dit blijft helaas aanhouden ... Iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen ?

Alvast bedankt voor de reacties, heb geprobeerd het probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen :lol:
door oliebol
#1518539
als je de lampen enzo aanzet hapert hij dan ook ?

mischien krijgt de auto te weinig stroom, maar net genoeg om alles te kunnen doen .

zoja dan is het of je accu of dynamo .

andere optie stationaire staat dat goed .

controlleer je bougies zijn ze zwart / bruin of wit
zwart geen goede verbrabnding
bruin tot schoon moet goed zijn .
wit is een te hete verbranding te weinig brandstof

verdeler kap en rotor controlleren zit er aanslag op?

valse lucht ergens?

ga zo ff alle dingen af
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]