VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Essie
#1485117
Gelukkig geen schokkend probleem, maar wel vervelend.
De motor houdt af en toe in. Heb vandaag zelf al de luchtmassameter vervangen en dat heeft het probleem helaas niet verholpen.

Tot gisteren hield hij vooral in als je snel wilde optrekken en dan vooral tussen de 2000 en 3000 toeren, daarna schoot hij ineens weer vooruit. Sinds de nieuwe luchtmassameter erop zit lijkt het of dat probleem wel weg is.
Maar wat hij nu doet is in z'n 1e versnelling inhouden/stotteren.

Het is een 2.0, een 2E motor, motorcode ADY.

Alle olies en filters heb ik vorige week laten vervangen dus dat kan het niet zijn.
Bij de VW-dealer heb ik 'm aan de computer laten uitlezen en daar kwam ook niks vreemds uit.

Ik heb al wat zitten zoeken hier en las o.a. dat relais 30 de boosdoener zou kunnen zijn, of evt. het gasklephuis.

Aangezien ik nogal eh... a-technisch ben (vrouw, blonde plukjes en 2 linkerhanden) heb ik geen idee waar ik relais nr 30 kan vinden. Zelfde geldt voor het gasklephuis, wil het best schoonmaken, maar weet niet waar ik dat ding vind en waarmee ik het kan schoonmaken.



Help!!! :lol:
Gebruikersavatar
door Essie
#1485232
Net nog even een testritje gedaan. Tot 30/35 km per uur wil ie nauwelijks vooruit, lijkt net of hij ieder moment gaat afslaan.

Als ik nu met mijn simpele vrouwenlogica denk, dan was de luchtmassameter dus niet het probleem. Na wat googlen ben ik erachter dat de lmm zijn informatie doorgeeft aan de ECU.
Maar dan zou er toch iets naar voren moeten komen als VW de auto aan de computer hangt?

Kortom, snap er niks van.

Hopelijk jullie wel!
Gebruikersavatar
door Bolku
#1485334
Kortom, snap er niks van....

Dat dachten ze bij VW ook, kijken naar buiten en dachten toen, ach, is een vrouwtje.
Lulsmoesje verzonnen, rekening gemaakt, aftikken en daaaaaaaag. ;)

Ik gok erop dat de distributie ooit vervangen is door iemand die er verstand van heeft/ had. :?
Zal wel verkeerd staan.
Ik zou je er best mee willen helpen, maar ik heb er nog minder verstand van......
Gebruikersavatar
door Essie
#1485339
Nou, hoefde zowaar niks te betalen bij VW-dealer :shock: maar heb 'm ook alleen laten uitlezen, verder niks laten doen.

Distributie verkeerd? :lol: Dat wordt weer ritje Angeren dus? 8)
Gebruikersavatar
door Essie
#1485355
Ik was ook verbaasd ja, blijkbaar doen borsten en blauwe ogen wonderen :lol:

Je hebt een mail, hoor wel wanneer je tijd hebt!

:tu:
Gebruikersavatar
door Bolku
#1485359
Ja, die hebben een hoop invloed op de mensheid.
Ik zal morgen even kijken wanneer ik je auto kan instralen, bel je wel even.

( oeps....ik heb geen telefoon.. :lol: )
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]