VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Dennis121
#1483617
het SCHIJNT (heb het zelf NOG niet gebruikt) echt geweldig te werken..
Hoor er eigenlijk alleen maar positieve dingen over op het carclean forum!

Heel veel mensen die dit product gebruiken en engine cleaner om hun moterruimte te reinigen!
Gebruikersavatar
door Eshy
#1492822
Een beetje laat, ik weet het, maar ik heb laatst, op aanraden van een aantal mede-forumers, Dasty gebruikt. Koop je bij de Action zei men, maar ik heb het bij de Wibra ook gevonden.
Dat is echt een super-ontvetter. Op de onderdelen spuiten, heel even in laten trekken, eventueel met een borsteltje erover, en dan afspuiten.
Je motor kun je gewoon met een tuinslang o.i.d. nat spuiten hoor, daar hoef je niet bang om te zijn. Alleen even oppassen dat de onderdelen die hoogspanning verwerken niet te nat worden of kunnen kortsluiten, (eventueel een boterhamzakje eroverheen spannen) en hetzelfde geldt voor je accu, zorg dat beide polen niet in dezelfde plas water komen te liggen. Je motor wordt bij een goede bui of plas ook wel nat. Even goed laten nadrogen, en als er geen plasjes water meer liggen, je blok even aanzetten, en na verloop van tijd even wat hoger in de toeren laten lopen, zodat het overige water wat sneller verdampt...
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1492930
Het is een beetje laat ja, maar nog niet te laat hoor! Heb er namelijk nog niks mee gedaan alleen wat onderdelen afgedaan met een vochtige doek en wat plasticshine gebruikt op sommige delen. ;)

Maar ik ga eens een keertje aan de slag met de motorruimte. ;)
Gebruikersavatar
door KevinJ
#1493117
Gewoon de twee stappen van Meguiars halen. De engine cleaner en dressing. Eventueel cleaner inborstelen met een borsteltje. Daarna in de dressing en super mooi resultaat. Dasty + Plastishine werkt ook. Maar werkt wat minder.
Gebruikersavatar
door Carclean.com
#1495702
Let op met Dasty, het ontvet goed, maar er zijn meerdere meldingen geweest van Velgenborstels van Meguiar's die kapot zijn gegaan door Dasty, de nylon haren waren aangetast. Ook andere kunststoffen en rubbers kregen er permanente vlekken door.

Zoals Kevin zegt is de Meguiar's combinatie super! Maar ook de genoemde Autoglym producten doen het erg goed en zijn weer wat voordeliger.
Gebruikersavatar
door northpole10
#1509133
mijn oog ziet een vr6 blok.... die inlaat kan je gewoon met een staalbortel ( de koperkleurige variant) schoonmaken let op de koperkleurige laat wel de boel glimmen ... wil je dat niet dan moet je gewoon de normale versie gebruiken... hoe dat eruit ziet kijk maar even op het vr6 forum ;)
Gebruikersavatar
door MarcoIII
#1509690
De stappen snap ik allemaal, maar wat is nu verstandig. Een draaiende warme motor, of een motor die uit staat een koud is?

Wat ik me ook nog afvraag, je ziet op foto's op het internet dat ze dynamo's ook erg schoon zijn, en ontvet zijn. Echter zegt iedereen deze af te dekken met folie. Maar hoe krijg je hem dan zo schoon??
Gebruikersavatar
door KevinJ
#1509756
Met een doek met ontvetter / reiniger, dus nooit natspuiten. Draaiende motor doen veel mensen om te kijken of de motor nog goed loopt als die op een bepaalde plek wordt natgespoten. Maar met gewoon de motor uit kan ook, maar niet teveel water spuiten. Gewoon werken met doeken en borstels.
Gebruikersavatar
door FABIAN
#1509792
@ Dennis-Mash
de inlaat krijg je niet meer schoon die is gewoon aangetast en kan alleen door middel van stralen/polijsten/verdichten weer netjes worden.

CrazyTurk schreef:Ik heb een paar keer idd gezien dat ze de auto lopend houden en met zo een optie om de motor te reinigen spuitpistool gebruikte

Wil wel eens proberen bij mijne maar vertrouw het niet echt
geen enkel probleem als je de motor maar laat draaien,
ik doe het in de winter regelmatig met motorreiniger :tu:
en dan heb ik een oud beestje waar nix van afgedekt is met beschermkappen.
eerst met de motorreiniger afspuiten en daarna met ontkalkt water afspuiten,
als je dan klaar bent ff op de snelweg droog rijden en hij is weer zo goed als nieuw.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door maurice
#1509865
ik doe meestal een zakje om de onsteking en om de dynamo en de rest van de ontsteking en dan kan je met een hoge drukspuit het veilig afspuiten.
Gebruikersavatar
door FABIAN
#1509875
maurice schreef:ik doe meestal een zakje om de onsteking en om de dynamo en de rest van de ontsteking en dan kan je met een hoge drukspuit het veilig afspuiten.
waarom als het goed is is alles spatwaterdicht en mocht het op bepaalde plekken niet goed gaan dan weet je ook dat er iets aan vv toe is(bougiedoppen/kabels enz enz).
de dynamo is als het goed is volledig in de lak gezet(spoelen en printen) tegen vocht, ik zet daar gewoon de volle druk op en heeft nog nooit een centje pijn gehad.
kijk wel uit met openluchtfilters dat je niet je aanzuig vol spuit!
Gebruikersavatar
door maurice
#1509877
ik doe dat altijd voor de zekerheid, een hogedrukspuit is geen spatwater ;)
Gebruikersavatar
door Christian280
#1612776
motorruimte schoonspuiten kan opzich prima,
ik heb zelf in mijn begin jaren van mijn autocarriere autogepoetst,
daar spoten we copolymeer verwijderaar op het motorblok, en dan met een warmte hogedrukspuit het motorblok afspuiten,
en daarna meteen met luchtpistool over langs spuiten,
en motorblok laten lopen,
zo heb ik wel paar honderd autos gedaan!!!
1 daarvan is slecht gaan lopen, bougiekabels los, met luchtpistool blazen en rijden maar.
maar je moet wel weten waar je spuit!
maar je krijgt wel verbluffend gerustaat hoor
Laatst gewijzigd door Christian280 op 30 dec 2010 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Splendid gays mens in your town Comely gays

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Exquisite gays in your city

Outasight gays in your town Stunner gays mans

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]