vwgijs schreef:altijd met een draaiende motor je motor schoonmaken. Dat voorkomt storingen, staat trouwens ook in je gebruiksaanwijzing van de auto
Wat is dat voor onzin, ben ik niet helemaal met je eens, voorkomt storingen ???? Integendeel, vocht en electronica gaan niet samen, ook voor de ECU is het na verloop van tijd bingo, het vocht komt erin en droogt op, en na verloop van tijd is de print aangetast waardoor je ook allerlei storingen krijgt of de motor niet meer loopt..goede bougiekabels en bobine moeten tegen vocht kunnen, als de motor raar gaat lopen of overslaat zijn deze delen gewoon slecht en aan vervanging toe, maar de overige stekkers en bedrading kunnen na verloop van tijd slecht contact maken door ocxidatie o.i.d door bv water..
Zelf gebruik ik ook vaak Dusty, erop spuiten en even met een borstel eroverheen gaan, erna neem ik een plantenspuit met warm water, de straal ervan is perfect, in vergelijking met de hoge druk, zo spuit je niet alles zeik nat, en komt het water alleen daar waar je het wilt hebben. Daarbij maak ik niet de hele motor schoon, enkel de delen dicht zichtbaar zijn, aan de rest heb je toch niet veel aan omdat je je het niet ziet.
Zelf heb ik al vaker een motorreiniger geprobeerd uit de wasstraat, sommige zijn echt waardeloos, maar hier in de buurt heb je er ene die sproeit eerst rustig en dan vanzelf een stuk harder, je versnellingsbak bv word er gewoon nieuw van, echt super, alleen de tijd tikt echt hard af, met een euro spuit je niet lang, maar het resultaat is perfect, dus het geld wel waard..
Voor de kunstof onder de motorkap kun je ook gewoon motorolie gebruiken, erna even met een doek na vegen, gegarandeerd dat dat het langst blijft zitten, het is maar net wat je wilt en ieder heeft zo zijn eigen goede en slechte ervaringen over bepaalde dingen.
Remreiniger op plastic delen slaat vaak wit uit, en verdampt ook snel als het erop gespoten is, je krijgt amper de kans om het met een doek weg te vegen.
Zelf heb ik de inlaat gepolijst, koste me wel een 20 a 25 uren schuren, maar ben wel tevreden met het resultaat, de spiegelplaat heb ik ook zo laten maken..
Golf 2 R32 BUB '85
Golf 2 1.9 ARL TDI '83 202PK 481NM WMI
Golf 2 VRT 420PK 600NM
Audi RS6 Performance 741PK 1064NM
www.ecu-solutions.com
https://www.facebook.com/groups/312765538928730/