VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Carclean.com
#1614835
Inderdaad, die tip geven wij ook altijd. Uiteraard niet met knalhete motor, maar even 2 minuten laten draaien, dan schoonmaken en nog een paar minuten door laten draaien. Zo warmt het blok lekker op en verdampt restvocht snel!
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1614853
vwgijs schreef:altijd met een draaiende motor je motor schoonmaken. Dat voorkomt storingen, staat trouwens ook in je gebruiksaanwijzing van de auto :tu:
Wat is dat voor onzin, ben ik niet helemaal met je eens, voorkomt storingen ???? Integendeel, vocht en electronica gaan niet samen, ook voor de ECU is het na verloop van tijd bingo, het vocht komt erin en droogt op, en na verloop van tijd is de print aangetast waardoor je ook allerlei storingen krijgt of de motor niet meer loopt..goede bougiekabels en bobine moeten tegen vocht kunnen, als de motor raar gaat lopen of overslaat zijn deze delen gewoon slecht en aan vervanging toe, maar de overige stekkers en bedrading kunnen na verloop van tijd slecht contact maken door ocxidatie o.i.d door bv water..

Zelf gebruik ik ook vaak Dusty, erop spuiten en even met een borstel eroverheen gaan, erna neem ik een plantenspuit met warm water, de straal ervan is perfect, in vergelijking met de hoge druk, zo spuit je niet alles zeik nat, en komt het water alleen daar waar je het wilt hebben. Daarbij maak ik niet de hele motor schoon, enkel de delen dicht zichtbaar zijn, aan de rest heb je toch niet veel aan omdat je je het niet ziet.

Zelf heb ik al vaker een motorreiniger geprobeerd uit de wasstraat, sommige zijn echt waardeloos, maar hier in de buurt heb je er ene die sproeit eerst rustig en dan vanzelf een stuk harder, je versnellingsbak bv word er gewoon nieuw van, echt super, alleen de tijd tikt echt hard af, met een euro spuit je niet lang, maar het resultaat is perfect, dus het geld wel waard..

Voor de kunstof onder de motorkap kun je ook gewoon motorolie gebruiken, erna even met een doek na vegen, gegarandeerd dat dat het langst blijft zitten, het is maar net wat je wilt en ieder heeft zo zijn eigen goede en slechte ervaringen over bepaalde dingen.

Remreiniger op plastic delen slaat vaak wit uit, en verdampt ook snel als het erop gespoten is, je krijgt amper de kans om het met een doek weg te vegen.

Zelf heb ik de inlaat gepolijst, koste me wel een 20 a 25 uren schuren, maar ben wel tevreden met het resultaat, de spiegelplaat heb ik ook zo laten maken..

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Carclean.com
#1614859
Vocht en electronica is inderdaad geen optimale combinatie, daarom is het juist verstandig om wat temperatuur in je blok te hebben zodat al het vocht snel verdampt en niet blijft zitten. Het is vanzelfsprekend dat je altijd voorzichtig moet zijn. Een plantenspuit met warm water is ook water.

Uhm, als iets gevaarlijk kan zijn voor plastics en electronica is het Dasty. Het hoeft niet, maar er zijn meerdere gevallen bekend dat ventieldopjes, kabels, velgenborstels, aluminium delen etc door Dasty waren aangetast en is in mijn ervaring risicovoller dan andere methodes. :shock:

Motorolie oogt leuk, maar is en blijft vet en trekt al het vuil en stof aan, geen knaller om te gebruiken op kunststof delen, je kan beter een protectant gebruiken die daar ook voor bedoeld is, niet plakkerig en geven een net resultaat. Bovendien is motorolie per ml duurder dan een goede protectant.
Gebruikersavatar
door mkaddict
#1614895
CrazyTurk schreef:Ik heb een paar keer idd gezien dat ze de auto lopend houden en met zo een optie om de motor te reinigen spuitpistool gebruikte

Wil wel eens proberen bij mijne maar vertrouw het niet echt

met een hogedruk niet aan beginnen :evil:

uit eigen ervaring weet ik dat water overal komt maar dan ook echt overal

als het eenmaal tussen je verdeelkap enm dergelijke zit en je bougies moet je alles vochtvrij maken

en dat is een kutklus

gewoon met een ontvetter en langzaam lopend water alles schoonmaken meet een borsteltje eventueel een tandenborstel ofzo

succes :tu:
Gebruikersavatar
door mano
#1617135
Ik vraag me toch echt af hoe sommige mensen de auto afspuiten ? Ja zolang je GEEN reiniger eerst gebruikt, dan zal je lang moeten spuiten wil je het vet eraf krijgen.

Maar even tussendoor, ff de hogedruk er overheen om het zand/stof e.d eraf te krijgen heb ik nog nooit een auto horen stilvallen.... Zowel, dan mankeert er toch wel iets aan....

Gebruik je eerst reiniger, en dan de boel schoonspuiten vanaf een goede afstand heb ik nog geen problemen ondervonden... En nee niet vol op de elektrische onderdelen blijven spuiten maar dat snapt toch iedereen wel ?

grt manuel
Gebruikersavatar
door Christian280
#1617241
Christian280 schreef:motorruimte schoonspuiten kan opzich prima,
ik heb zelf in mijn begin jaren van mijn autocarriere autogepoetst,
daar spoten we copolymeer verwijderaar op het motorblok, en dan met een warmte hogedrukspuit het motorblok afspuiten,
en daarna meteen met luchtpistool over langs spuiten,
en motorblok laten lopen,
zo heb ik wel paar honderd autos gedaan!!!
1 daarvan is slecht gaan lopen, bougiekabels los, met luchtpistool blazen en rijden maar.
maar je moet wel weten waar je spuit!
maar je krijgt wel verbluffend gerustaat hoor
@Mano;
dus ik gebruik zeker wel reiniger!
1- eerst reiniger
2- afspuiten
3- blok inspuiten met daarvoor bedoelt glansmiddel (ben naam kwijt)
Gebruikersavatar
door mano
#1617263
Bedoel het voor diegene die problemen krijgen tijdens het afspuiten of bang zijn daarvoor... Tenzij je een carburateur motor heb, daar zou ik ook iets voorzichtiger mee zijn.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1617514
Hoezo iets voorzichtiger met een carburateur ? Die heeft bijna niks van electronica die je kan 'mollen' en als het luchtfilter mooi afsluit dan mag er ook geen water inkomen, blijft denk ik voor elke motor een beetje hetzelfde, zou alleen niet de wat nieuwere auto's in de hoge druk zetten met al die electronica erin..

Als je het met wat gezond verstand doet, dan is niks een probleem, maar als je sommige tekeer ziet gaan, dan springen je de tranen in de onderbroek..Sjonge...

Daarbij, als de motor nergens lekt, waarom zou je de hoge druk er dan bij gaan halen ? Gewoon een doek nemen, eventueel met wat spul erop voor de boel te laten glimmen, als je hem op zijn tijd bij houd, dan blijft hij mooi zonder water..

Een vrouw zonder make-up kan toch ook mooi zijn ? 8) :D :mrgreen: Al kijk je alleen naar de tieten.. :LOL:
Gebruikersavatar
door KevinJ
#1624470
Afgelopen vrijdag me blok ook even schoongemaakt, gewoon met Meguiars Engine Cleaner en Dressing gedaan, even in laten trekken en met microvezel doek afgenomen. Daarna de dressing op dezelfde manier gedaan. Moet zeggen dat het best goed gelukt is, zonder water te gebruiken.
Gebruikersavatar
door ChrisGojira
#1635011
Je kan ijzeren onderdelen het beste eerst schoonmaken met een tandenborstel of velgenborstel en remmenreiniger, dan even opschuren met nat (WD40 eroverheen) schuurpapier (korrel 2000 of hoger anders krijg je te erge krassen).

Daarna weer even oppoetsen met remmenreiniger om het schuurstof eraf te halen.

Plastic delen zou je kunnen doen met Meguairs (ik weet niet hoe je het schrijft) engine cleaner en/of dresser. Dat werkt goed blijft een paar weken zitten en alles wordt mooi zwart en glanzend.

dit is hoe ik het doe tenminste :D

EDIT: zie post boven mij, die meguairs werkt goed!
Noodoproepfunctie

Ook ik krijg deze melding bij een ID3 first editio[…]

Hoi, Bij het vervangen van het remlicht rechtsach[…]

mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]