VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1481477
Ik vroeg mij af hoe ik het beste mijn motorruimte eens goed kan schoon maken. Natuurlijk krijg je al heel veel schoon met een goede poetsdoek en een sopje maar hoe krijg ik bijvoorbeeld het blok wat frisser? Er zit nu namelijk veel aanslag aan van volgens mij vocht of kalk, er zitten namelijk veel witte vlekjes op.

En kan ik met bijvoorbeeld bumperspray ook al een hoop zwarte plastic materialen weer wat frisser laten ogen?

Afbeelding
Gebruikersavatar
door MVW
#1481498
Sommige auto's hebben de halve sahara onder de motorkap, dan haal ik even snel de hogedrukreiniger eroverheen, maar die hebben wel allemaal motorbeplating waardoor het water niet bij de elektrische delen kan komen. Maar die van jou ziet er niet smerig uit dus daar zou ik niet aan beginnen, je kunt er alleen maar ellende van krijgen met water bij je bougiekabels etc!

Het doffe materiaal van het inlaatspruitstuk krijg je volgens mij nooit echt mooi schoon? Of je moet een wondermiddeltje hebben?! Misschien met wat remreiniger wat vette vlekken weghalen, maarja ik weet niet ofdat het dan wit uit slaat!!

Ik doe de zwarte motorbeplatingen van mijn auto ook netjes met bumperzwart zwart maken, dan glimt het zelfs weer!
Gebruikersavatar
door starsky
#1481526
Tandenborstel? :E

Je kan denk ik wel remmenreiniger gebruiken.. Zolang je tijdig eraf spoelt kan het geen kwaad.

Ik zie ook wel eens bij van die wasboxen een optie motorreiniging maar ik weet niet of dat was is..
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1481817
Met de hogedruk reiniger ga ik liever niet aan de slag onder de motorkap. Dat is inderdaad ook helemaal niet nodig zoals MVW al zegt. Maar er is bij jullie dus niks bekend om bijvoorbeeld het inlaat spruit stuk wat frisser te laten ogen?

Ik zal in ieder geval eens aan de slag gaan met bumperspray als ik die gekocht heb. :)
Gebruikersavatar
door wasco
#1481844
Meller schreef:
remco.vd.eijnden schreef:inlaat laten polijsten :tu:
+1 en misschien meteen de plaat waar VR6 op staat.. weet niet hoe die plaat heet.. ook polijsten of anders spuiten ?!

is van plastic maar bij stroeve haal je een van rvs

die bochtjes krijg je niet meer nettjes!! ;)
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1482138
Ik was eigenlijk niet van plan om iets te gaan veranderen onder de motorkap. Wil het eigenlijk gewoon lekker origineel houden en alleen maar even opfrissen. ;)

Toch bedankt voor de tips wat betreft de andere oplossingen. :tu:
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1482312
Heb net eens op de carclean site gekeken en kwam dit product van mequairs tegen.

http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 01146.aspx

Ziet er zo op het filmpje vrij betrouwbaar uit maar die motoren zijn we helemaal afgedekt waardoor er minder snel water in, bijvoorbeeld, de bougies loopt.

Ik vind het maar allemaal een beetje riskant..
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]