VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door larsjeee
#1467281
Al is alles nieuw, dat wil nog niet 100% zeggen dat het niet kapot kan zijn,
het hoeft ook helemaal niet kapot te zijn, de dynamo kan perfect in orde zijn, maar als hij geen
of geen goede massa krijgt, door bv. een slechte bedrading dan zal hij nooit werken...

als het idd. aan de massa ligt, en je vervangt zelf de kabel, (als je hier een beetje handig in bent)
dan ben je denk ik een stuk goedkoper uit, dan dat je het de garage laat doen...
Gebruikersavatar
door omars
#1467286
mee eens. niet om je aan te vallen ofzo, maar waarom vraag je om een forum wat het probleem kan zijn en dan laat je het door de garage oplossen?

er zijn maar een paar massa punten waar het aan kan liggen, dit kun je heel gemakkelijk doorlopen, net zoals hierboven wordt gezegd, je kunt de massa ook gewoon even nameten en de massa punten even kaal schuren. de kans is groot dat je het probleem dan al gevonden hebt.

suc6, ik hoop dat je eruit komt!
#1467299
ik heb het op het forum gevraagd, daarna de dingen gedaan die jullie allemaal zeiden op t forum. toen kwam ik er nog steeds niet uit.
ik ga morgen eerst even die massapunten na lopen en dan zie ik wel wat er gebeurt, mocht ik er dan nog steeds niet uit zijn dan ga ik naar de garage.

Gr.
Gebruikersavatar
door Blackbeast
#1467315
nog even een vraagje, ik heb net even gekeken, maar als het om sleutelen zelf gaat komt het wel goed. Maar wat elektra betreft van een kever uit 1982....... want mijn vraag is waar zitten de massapunten dan??? of zijn dat gewoon de meest logische plekken..? :oops: :oops: :oops:
ik hoor het wel........

Gr.
door tijnoo
#1467330
een nieuwe dynamo met een slechte massa of voedingskabel werkt ook niet.. al komt ie recht uit de fabriek rollen.

dus gewoon minpool accu naar het frame meten.

minpool dynamo naar frame

minpool dynamo naar accu.

als je niet meet weet je helemaal niks.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1467721
Een kever rijden is een feest, maar problemen oplossen als je de achtergrond niet kent wordt wat lastiger, daarom heb je o.a. dit Forum en Keverclubs die je met raad en daad bijstaan om je Kever in goede staat te houden, tevens heb je Vraagbaken waar je een hoop zelf uit kunt halen, succes met het oplossen van het probleem en laat even weten wat de fout was.
Gebruikersavatar
door Blackbeast
#1468108
heb samen met iemand anders alle kabels en draden doorgemeten, maar helemaal niks gevonden..................... :SCRATCH:
toen heb ik bij de garage gevraagd of hij niet ff kon kijken en toen hebben we er een andere dynamo opgezet en toen werkte het wel op dezelfde spanningsregelaar. dus nu gaat die garagehouder de dynamo eraf halen en hem repareren (garantie, want dynamo is nog geen week oud) en dan is het hopelijk opgelost..........

Gr.
Gebruikersavatar
door larsjeee
#1468358
zo zie je maar, nieuw hoeft niet altijd te betekenen dat hij niet kapot kan zijn..
al zal zoiets maar 1 op de 1000 keer voorkomen, maar laat jouw nu net die ene gekocht hebben :-p

garage houder had anders ook wel even die dynamo mogen testen nadat hij hem ingebouwd had, niet aleen om te kijken of hij het ook doet, maar ook of alles goed is aangesloten,

tenminste dat zou ik doen, maarja ik ben dan ook geen garage houder :-p
Gebruikersavatar
door Blackbeast
#1473294
HIJ DOET HET WEER!!!!

maar wel een klein probleempje........

HET GAAT HIER OM HET RODE LAMPJE OP DE SNELHEIDSKLOK WAAR G ONDER STAAT!!!

als ik in de auto stap en het contact aandraai gaat dat lampje branden (logisch controle)

maar als ik hem gewoon stationair laat draaien blijft die branden, maar op het moment dat ik maar een klein beetje gas geef dan gaat het lampje uit, maar ik kan wel gewoon rijden vandaag lekker de hele dag getoerd, maar als ik me koppeling intrap gaat die weer aan, ik denk omdat ik dan toeren verlies, en als ik me gas loslaat dan duurt het ongeveer 5 sec. en dan gaat die weer branden. wie heeft dit ook weleens meegemaakt??? of weet iemand wat de oorzaak kan zijn..???

gr.
Gebruikersavatar
door leoness88
#1473329
volgens mij is er in dit topic al zoiets eerder beschreven en had met het opladen bij stationair toerental te maken, dat het stationair toerental hoger gezet moest worden of zoiets
Gebruikersavatar
door omars
#1473373
ja precies, had ik al eerder geschreven. als je het stationeer toerental iets hoger zet dan is het weg. hij loopt gewoon iets te laag stationeer. als je het even met 2 man doet dan kan de ene het toerental omhoog draaien en de ander kijken wanneer het lampje uit gaat.
#1473375
Blackbeast, niet al te druk om maken, als hij uitgaat als je gas geeft is het prima! Als je je koppeling intrapt gaat hij weer stationair lopen, en dus te weinig toeren maken. Maar als hij nu netjes stationair loopt, gewoon laten lopen! De amerikanen zeggen altijd; ''never touch a running engine''.
Gebruikersavatar
door Blackbeast
#1473527
ja maar het lijkt me toch dat het niet hoort toch..???

ik moet maandag weer terugkomen bij de garage (garantie op de vorige dynamo) en die gaat nu kijken waar het in zit, maar het moet niet zo zijn dat als je je gas los laat dat het lampje weer in een keer gaat branden. het moet gewoon zo zijn dat als die motor draait dat dat lampje uitgaat, en iets hoger stationair laten lopen dat zat ik zelf ook al aan te denken. maar jullie horen na maandag wel hoe het is afgelopen.

Gr.
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]