VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1383392
Dag vw-mensen,

Ik heb sinds kort een golf 2 gti 16v PL. Dik tevreden mee, er zijn alleen nog wat 'puntjes op de i' die ontbreken. Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen !
Nou zakte bij aankoop het toerental erg ver weg bij een koude start.
De stappenmotor heb ik schoongemaakt en daardoor het is al een stuk beter geworden.

Ondankt dat, houdt de motor nog een beetje in wanneer ik op trek.(bij koude motor).
Het is natuurlijk venzelfsprekend dat t blok überhaupt mooier loopt wanneer hij mooi op temperatuur is ( 1989 ;) ) Maar toch is is dit te veel van het goede.
Waar kan het aan liggen ????

alvast bedankt !

Tom
#1384464
Heren, die is vast wel vaker voorgekomen,
Kan iemand me een beetje op weg helpen? Ik kan niet wachten tot hij weer helemaal goed loopt namelijk ;)

alvast bedankt !!
#1386182
Is dat de 'koude start injectie' aan de rechter kant van het blok ?
Daar heb ik wel eens iets over gehoord ?
#1386694
Is de blauwe stekker/ injector aan de onsteking-zijde, zit onder je stappenmotor. (die weet je te vinden)

Wat zowiezo geen overbodige luxe is, kijk even alle sensoren na die op de cilinderkop zitten in de buurt van het waternekje onder de onsteking (richting onderzijde koelvloeistof-tankje). Deze maken vaak slechte verbinding met het stekkertje erop door corrosie. Als het goed is (weet ik niet meer zeker of dit alleen op een KR zit i.v.m warmloop-regeling) er zit op de startmotor ook een dubbele zwarte draad welke belangrijk is voor de koude-start-injector. Deze geeft een signaal door wanneer de startmotor draait en zodoende de extra injector een puls geeft om in te spuiten.
#1386710
Mano, super bedankt voor je reactie.
Ik ga alles even langs lopen.
kheb echter nog een vraagje. Als ik het goed begrijp, werkt de koude-start-injector alleen tijdens het starten, wanneer de startmotor draait toch?
Dus het inhouden tijdens het rijden op koude motor heeft daar in theorie niets mee te maken toch?

In elk geval bedankt!
#1387045
hang hem eens aan de co kast
kijk eens hoeveel hij staat
controleer de ontsteking is
en je brandstof filter onder de auto

wat ook een veel voorkomend iets is
dat het kleppendeksel pakking lek is en in een van de cil lekt

gevolg slecht lopende auto
trek je bougie doppen eruit en je ziet het direct
#1387427
trek je bougie doppen eruit en je ziet het direct
Waar kan ik dat dan vervolgens aan herkennen 180016v KR?

Bedankt voor reacties !
#1387433
In die diepe schacht zou dan olie moeten zitten, bougiedoppen zullen er ook onder zitten dan.

Maar volgens mij heeft alleen een KR een warmloop-regeling en een PL niet, dus zou bij de PL de injector alleen tijdens starten werken. Denk ik...
#1387925
Zowel bij PL als KR werkt de koudstartinjector alleen zolang je de startmotor bedient, wordt namelijk inderdaad geschakeld door KL50 op de startmotor ;)

Bij een 9A wordt de koudsstartinjector wel (kort) gebruikt tijdens warmloop.

Kunnen veel dingen zijn, valse lucht, slechte temperatuursensor, klopsensor, onsteking verkeerd afgesteld, lambdasensor of kabel kapot.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]