VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
door andrex99
Ik heb nu een passat eind 97 maar wil eens wat anders. Rond bouwjaar 2003 en weer een diesel. Een auto met wat betere zitpositie/stoelen.
Maar wat zijn de alternatieven? Deel graag je ervaringen.

Ik zelf ben aan het kijken voor een :
saab 9-3 2003 : mooi , maar hoger verbruik en betrouwbaarheid?
S60 D5: goede ervaringen te lezen, ook mooie wagen
Vectra : de GTS mag er zijn, rijdt lekker, goede stoelen.
Of passat het iets nieuwere model. Het nadeel vind ikalleen dat je binnen het gevoel hebt in dezelfde auto te zitten.

Iemand dus nog tips, ervaring ( van Passat TDI naar iets anders) of advies?
Laatst gewijzigd door andrex99 op 25 jul 2006 22:10, 3 keer totaal gewijzigd.
door CLHLC
wat is je budget?

ik rijd lease-auto's als bijbaantje.. heb de meeste wel gehad..

mocht geld geen probleem zijn..

Audi A6 Quattro...
door Raoul
Ik werk bij een Saab distributeur. LAAT STAAN! Veel problemen mee
Opel? :roll:
S60? Tja voor en nadelen, hogere verzekering, wegenbelasting en onderhoud is ook goed a/d prijs. Maar in mijn optiek heeft die nietssss unieks en zal al snel vervelen.
Nieuwere passat... Tja, denk niet dat het van binnen hetzelfde zal aanvoelen...

Al een proefrit gemaakt? Anders Audi A4?
door CLHLC
Of mijn Golf mk3?

Die Opel vind ik zo plastic...
kheb tijdens het werken al 3x m'n vinger opgehaald aan die richtingaanwijzer... shitty bak...

Die nieuwe Passat... wat een bak man.. als je daar binnen in zit... superbe...
door mark_almelo
CLHLC schreef:wat is je budget?

ik rijd lease-auto's als bijbaantje.. heb de meeste wel gehad..

mocht geld geen probleem zijn..

Audi A6 Quattro...
idd de A6 is zo'n fijne auto he, kun je ook ideaal in zitten
door DesertWind
toevoeging op de adv over de avensis:

goed te rijden auto, weinig onkosten, betaalbaar en als je er 1 koopt met een leuke D4D motor erin (turbo diesel) ben je nog rap ook.
(ik werk bij de toyota, en nog geen rare dingen gezien bij een avensis)
door Raoul
DesertWind schreef:toevoeging op de adv over de avensis:

goed te rijden auto, weinig onkosten, betaalbaar en als je er 1 koopt met een leuke D4D motor erin (turbo diesel) ben je nog rap ook.
Klopt idd. Enige was dat bij de eerste paar er een kinderziekte in de stuurkolom zat... Maar dat heeft Toyota zonder kosten verholpen bij die exemplaren. De rubbers her en der bij de ramen en omgeving hadden eventueel wel iets beter gekund (komt veel voor dat na 2 jaar deze ruis vertonen). Maar verder prima, degelijke en betrouwbare auto!

Maar ga toch maar voor de A4 avant hoor ;)
door Rallye_038
vind de saab 93 aero super mooi tja opel vectra GTS super auto vin ik dat vooral de 3.2 v6 en idd audi a4 avant...
door DesertWind
Raoul schreef:
DesertWind schreef:toevoeging op de adv over de avensis:

Klopt idd. Enige was dat bij de eerste paar er een kinderziekte in de stuurkolom zat... Maar dat heeft Toyota zonder kosten verholpen bij die exemplaren. De rubbers her en der bij de ramen en omgeving hadden eventueel wel iets beter gekund (komt veel voor dat na 2 jaar deze ruis vertonen). Maar verder prima, degelijke en betrouwbare auto!

Maar ga toch maar voor de A4 avant hoor ;)
ja ok, dat ben ik met je eens, maar dat soort dingen worden inderdaad altijd kostenloos vervangen

ook moet ik je gelijk geven in de audi, zijn gewoon mooiere wagens 8)
door Misha
avensis? doe dan de D-cat, dan kan je pas gassen :D

ik vind een vectra gts wel een mooie auto opzich.
Audi a4/a6 ook hele mooie auto's..
door Patrick-CDX
vr6pimp schreef:zoiets ?

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/to ... &df=1&fta=
Ik heb met zo'n auto meerdere malen gereden, vind het geen rijden.

Te zachte stoelen (te weinig steun), te slappe voortrein (de auto slaat door als je zachtjes over een drempel gaat, dus je onderkant van je bumper schuurt de grond), bediening in het algemeen maar vooral vond ik de bak k*t schakelen.
door VR6-DOHC
Ik weet niet of de S60 zo snel gaat vervelen, maar de dakhoogte bij de achterbank is echt een probleem bij de S60. Het is gewoon te laag.

Daarentegen is de D5-motor een zeer fantastische motor, zeker de nieuwe 185 pk (kwam vorig jaar). De 163 pk, werd ook fantastisch genoemd zodra die op de markt kwam.

Kwa styling is er ook enorm veel te vinden, en kan je er een enorm gave bak van maken.

Hier zijn een paar voorbeelden:

Afbeelding
Deze hier boven is van een vriend van mij, en hij heeft het meeste zelf gemaakt (dus kan je het meeste niet kopen, het meeste is one of a kind).
Grotere versie: http://www.bylle.se/lovevolvo.jpg

hier wat andere foto's van kitjes:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
door Paddy
Ik rij zelf een passat 3BG variant van 2003, maar is totaal niet te vergelijken met de oudere modellen. Ik rijdt zo'n 1600km per week en ik vind het heerlijk in deze auto. Normaal krijg ik snel last van mijn rug, maar daar heb ik in deze auto geen last van. Hij is comfortabel en je hebt ruimte in overvloed. Daarbij is de 130pk tdi een heerlijke motor vooral als je hem ook nog laat chippen. Het is gewoon plezierig als je met zo'n lompe bak de japanse plastic autootjes voorbij vliegt. De 6-bak die erin ligt schakelt overigens ook heerlijk met een flink korte schakelweg, voor het sportievere rijgedrag. Kwa onderhoudt heeft de auto weinig nodig. Ik rij er al 40.000km mee en heb laatst alleen een aanstuurkabeltje van een pompverstuiver hoeven te vervangen. Verder krijgt hij alleen om de 30.000km een onderhoudsbeurt. Ik zou op het moment niet anders willen...
Voorstellen + update ID4 2024

Hoi Funky. Aan de auto zal het niet schorten. Ik r[…]

Dag mijnheerdeJonge, Ik heb ongeveer 2 weken geled[…]

Dankjewel ga ik proberen!

Update 12/11/2024 - Golf wederom naar Dealer […]

Golf 5 GTI

De onderhoudsmelding is inmiddels aangesprongen, d[…]

Mijn mk1 gti werkt mijn rechter achterlicht alleen[…]

Oke bedankt Gr Cas

OTA update 3.7

Nee, geen problemen.