VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
door Turbootje
Hallo,
Ik ben op zoek naar een passat Passat 2.5 v6 tdi bj2000 sedan, wie kan mij vertellen wat de gebreken zoal zijn van deze auto, en waar moet ik op letten bij aankoop van deze auto? wie heeft ervaring met dit type?
door Unclassified
2,5 zijn niet de allerbeste motoren...nokkenassen willen wel eens voor problemen zorgen...verder rijdt het natuurlijk wel super..gebreken zijn voornamelijk. ashoezen en draagarmen (kogels teveel speling). En dashboardkastjes willen nogal eens de geest geven, en het lichtbeeld van de koplampen is meestal niet al te super meer ivm de plastic glazen...dat was het zo ongeveer geloof ik :tu:

allemaal probleempjes die wel te overzien zijn volgens mij 8)
door Dennis-Mash
Unclassified schreef:2,5 zijn niet de allerbeste motoren..
Daarom dat ze dus zo goedkoop?
door DennUS
Kameraad van m heeft ook een 2,5 V6 TDI + gechipt.... maar daar zijn de beide clinderkoppen ook al af geweest, omdat de tuimelaars eronder vandaan zijn gerammeld. reparatie incl dis riem en alle toeten en bellen, ongeveer 5000 euro! en bij die zelfde auto is de versn.bak ook al kapot geweest en dat was ook een erg dure grap, omdat het ook een 4-motion is :roll:

verders loopt zo'n ding echt super! plat aan de grond en cruisen met zo'n ding! :tu:
door polopower
nokkenassen valt best mee als je er op tijd bij bent ( zijn bij ongeveer 200.000 aan vervanging toe). Deze kun je op ebay voor 1000 euro kopen ( complete set) en als je handig bent leg je ze er zelf in.
Meer zwakke punten zijn de abs controller ( 200 euro als deze kapot gaat), de turbo en de dieselpomp (750 euro reparatie) maar dan moet je wel heel veel pech hebben als deze allemaal kapot gaan.
Maar een turbo en de abs is bij andere tdi-tjes ook een zwak punt dus dat is niet specifiek voor de 2.5!
Maar nokkenasssen komt er altijd aan dus daar oet je wel rekening mee houden.
Ook de tiptronic bakken schijnen nogal voor problemen te zorgen dus als het ff kan een handgeschakelde!
door Turbootje
polopower schreef:nokkenassen valt best mee als je er op tijd bij bent ( zijn bij ongeveer 200.000 aan vervanging toe). Deze kun je op ebay voor 1000 euro kopen ( complete set) en als je handig bent leg je ze er zelf in.
Meer zwakke punten zijn de abs controller ( 200 euro als deze kapot gaat), de turbo en de dieselpomp (750 euro reparatie) maar dan moet je wel heel veel pech hebben als deze allemaal kapot gaan.
Maar een turbo en de abs is bij andere tdi-tjes ook een zwak punt dus dat is niet specifiek voor de 2.5!
Maar nokkenasssen komt er altijd aan dus daar oet je wel rekening mee houden.
Ook de tiptronic bakken schijnen nogal voor problemen te zorgen dus als het ff kan een handgeschakelde!
Oke bedankt
door starsky
Turbootje schreef:Oke, bedankt voor de informatie, maar wie kan mij vertellen wat wel een goede dieselmotor is????
De 1.9's wel.. Of de 2.5 V6 met 163 pk
door vwgolf3gt
starsky schreef:
Turbootje schreef:Oke, bedankt voor de informatie, maar wie kan mij vertellen wat wel een goede dieselmotor is????
De 1.9's wel.. Of de 2.5 V6 met 163 pk
wat is het verschil dan tussen de 150 pk en de 163?
door polopower
en dat is ook een pompverstuiver als ik me niet vergis
Nokkenassen zijn hetzelfde alleen de oude werkt met slepers en de 164 werkt met rollers
Fox met een airbagstoring

Vermoed dat topicstarter niet het hele verhaal ver[…]

En als je in de inlaat startvloeistof spuit loopt […]

Als het alleen op dimlicht werkt, zou het best aan[…]

Ik heb nu 1,5 maand een nieuwe Golf 8.5 R-Line fac[…]

Wij zijn trotste bezitters van een Caddy 5 cargo […]

Voorstellen + update ID4 2024

Hoi Funky. Aan de auto zal het niet schorten. Ik r[…]

Dag mijnheerdeJonge, Ik heb ongeveer 2 weken geled[…]

Dankjewel ga ik proberen!