VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
volkswagencabriovr schreef:als je een redelijke g60 koopt met goede g lader licht het aan je zel hoe je er mee omgaat warm laten lopen voor je gaat rijden en even laten afkoelen voor je hem uitzet i minuutje dan blijf hij gewoon heel een reviesie setje kost nniet zo gek veel het licht aan je zelf hoe je er mee omgaat
Met verstand een G60 rijden zal ik zeker doen als een G60 koop. ;)
jarnosportline schreef:ik zou voor n vr6 gaan!
vraag zowiezo na de rekeningen :D
en deze auto,mits goed onderhouden brengt deze later nog steeds veel geld op!
zit ook al druk te speuren na een originele corrie vr6 maar zijn behoorlijk prijzig als je een nette zoekt!
weet iemand miss ook waarom de vr6'en zoveel duurder zijn dan de 16v's of de g60's?
groetjes
Is het niet zo dat VR6'jes duurder zijn omdat deze meestal luxer zijn en als zeer betrouwbaar en snel bekend staan?
Volgens mij maakt het niet zoveel uit welke je koopt, ze hebben allemaal hun voor en nadelen.
Ik rij bijv. een 16v, dat is (als je er normaal mee doet) een zo goed als onderhoudvrije motor, en nog redelijk zuinig ook.

Een kennis van me heeft een G60, hij zegt dat je er wat meer onderhoud aan hebt, maar dat hij wel makkelijk te tunen is (ook tegen een schappelijke prijs)

Een andere kennis van me heeft een VR6, die rijdt nog het best van allemaal en is best wel een luxe auto (alles leer, alles electrisch), het enige waar je op moet letten is of de ketting geen raar geluid maat (en als je andere rare geluiden uit de motor hoort komen kan je hem ook beter laten staan, maar dat gebeurt toch niet zo snel).

Kortom ik rij een 16v, maar ik vind de VR6 eigenlijk de beste motor voor in deze auto.
Alleen moet je wel aardig wat geld meenemen om een echt mooie te kopen (minimaal 4500 euro denk ik zo, tegen 2000/2500 voor een 16v of G60).
Ik vind dat je alleen een corrado moet kopen als je em ook idd kan rijden! Ongeacht welke motor het ook is, een corrado heeft meestal meer onderhoud nodig dan een 'gewone' auto zoals een golf/polo. Omdat het 'sportwagens' zijn! Deze auto's hebben gewoon meer te verduren..

Daarnaast ben je nog jong, onervaren, vind je het dan verstandig om direct in zo'n raket te gaan sturen ipv te beginnen met een auto met 100 pk?

Nog een punt is de verzekering, die je waarschijnlijk niet op eigen naam kan krijgen. zo wel, dan betaal je erg veel geld! En dan rij je er nog niet eens mee...

Ik zal heel goed alle kosten maar eerst op een rijtje zetten, de aanschaf niet meegeteld!

*help ik klink net als mn moeder :roll: *
@ Diamond: Over het onderhoud heb je wel gelijk, ze zijn wat onderhouds gevoelig.
Maar voor de rest deel ik je mening niet. Als je (zoals ik) met een 16v begint, is dat gewoon een perfecte instap auto, is gewoon een makkelijk bestuurbare wagen.
En die verzekering valt ook wel mee, ik was het eerste jaar 50 euro per maand kwijt, en betaal er nou nog maar 40 per maand, en hij staat gewoon op mijn naam. Of je een VR6 op eigen naam krijgt verzekert betwijfel ik trouwens, maar een G60 kan ook nog op eigen naam volgens mij.

En die Corrado op auto track is belachelijk duur, dat betaalt niemand voor een 8v, die is nog duurder dan een goede VR6.
Ik vind dat wel een erg extreem voorbeeld. 5990 voor een 8v (hij is idd erg netjes, en 1ste eigenaar en alle papieren enzo), is een enorme smak geld, zeker als je voor 2000-3000 ook al een nette Corrado kan kopen.

Ik zou het in ieder geval persoonlijk er nooit voor over hebben. Dan zou ik op zijn minst een VR6 willen rijden (kan makkelijk voor dat geld).
Daarnaast ben je nog jong, onervaren, vind je het dan verstandig om direct in zo'n raket te gaan sturen ipv te beginnen met een auto met 100 pk?
Verstandig.. Tja, vind het een beetje overdreven. Je kunt het in elke auto leren vind ik. En ik leef maar één keer. Dus waarom zou ik niet meteen iets doen wat ik wil doen als ik de kans krijg. ;)
Nog een punt is de verzekering, die je waarschijnlijk niet op eigen naam kan krijgen. zo wel, dan betaal je erg veel geld! En dan rij je er nog niet eens mee...
Als dat niet zou lukken, of als het te duur zou zijn. Dan is mijn vader bereid hem op zijn naam te verzekeren. Hij heeft sowieso al geen auto prive op naam staan dus erg opvallen doet het ook niet als ie in eens twee autos op zijn naam heeft.
Ik zal heel goed alle kosten maar eerst op een rijtje zetten, de aanschaf niet meegeteld
Dat heb ik al zo'n beetje gedaan. En dat doe ik nog een keer als ik opzoek ga naar een 'Rado.
En als ik je niet heb kunnen af praten van het aanschaffen van een corrado....
dan maar een beetje helpen:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6368065
Dat is inderdaad een erg mooie Corrado. Alleen wel wat te duur voor mijn budget. En dan heb ik hem nog niet eens verlaagd en een leuk setje wielen er onder. En sowieso is dat maar een 8v dus dan valt ie sowieso al af. ;)

En zoals CoosCorrado al zei, voor dat geld zou ik ook liever een VR6 rijden. En ik denk dat dat met een budget van €5000 makkelijk moet lukken.
Haha, dat deze weer eens omhoog gehaald word! :lol:

En Je hebt gelijk Harm, ik heb er al eentje aangeschafd en dit is het topic: de-garage-f6/dennis-zijn-92-er-corrado-vr6-t106466.html
harmj schreef:Mijn advies. Een corrado 2.0 8v.
De 16v zijn vaak afgetrapt.
De 8v blokjes hebben 115pk en zijn oersterk.
Oké, zitten ook wel eens 'slechte' tussen maar dit zijn echt super blokjes.
Lopen ook fijn kan ik uit ervaring vertellen. Vriend van me heeft een 8v in bezit gehad.
Regelmatig in gereden!
Klopt :tu:

Ik heb nu sinds 21 Oktober (Ongeveer) Ook een Corrado 2.0.
en nog helemaal geen problemen mee gehad :tu:
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]