VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door nieckv
#1991255
MK2-VRT schreef:Ik zou eens iemand mee nemen die een beetje verstand van techniek heeft, anders word het niet veel ben ik bang..

De garage kan je natuurlijk vanalles wijsmaken..Maar meestal loze beloftes.
Ja precies, vooral dat laatste. Ik zal iemand zoeken en meenemen die er verstand van heeft. Dat stukje mechanisch/technisch autoverstand mis ik helaas. :D Van het weekend denk ik een proefrit afspreken en dan zal ik het verder wel laten weten, mocht er iets opvallends aan het licht zijn gekomen. :tu:
Gebruikersavatar
door hazeel
#1997328
Misschien is het niet meer nodig, maar toch nog even voor andere personen ;)
Weet niet of het hier ergens tussenstaat, heb er snel snel doorgelezen.

Een SDI heeft opzich wel een hele sterke motor, en minder prullen op die stuk kunnen gaan tov een TDI. MAAR een SDI heeft algemeen een zwakke boit, een beetje een 'ziekte' onder de SDI's..
Het is niet de boit zelf die van 'slechte' kwaliteit is maar de pennen die ze gebruiken zijn te zwak en durven daardoor wel eens afbreken.
Ik rij zelf met een SDI en heb daar tot op heden nog geen last van gehad, gewoon kwestie van goed onderhoud en met liefde behandelen ;).

Voordelen en nadelen :
Zoals je zelf zegt kan je altijd naar de after-market stappen en zelf de nodige 'upgrades' uitvoeren wat betreft de opties die op de wagen zitten. Zelf heb ik ook CV op afstand geplaatst etc.
Het verbruik van de wagen: het verschil tussen een SDI en TDI wat betreft het verbruik is in mijn ogen redelijk klein. Draait beiden rond de 5l/100km, tenzij je natuurlijk alles uit je SDI gaat halen telkens je accelereerd, 3000-4000 toeren, dan durft hij wel eens wat meer drinken. Je moet er gewoon rekening mee houden, kies je voor een SDI dan moet je er goed van bewust zijn dat echt HARD rijden er niet in zal zitten. Van 0-100 in +- 17 seconden is niet echt wat ik spectaculair noem.

MAAR, voor lange afstanden aan ongeveer de zelfde constante snelheid (+- 2500 - 3000 toeren) verbruikt hij enorm weinig. Rij je zuinig, dan kan je gerust 800-900km doen met een tankje (niet slecht ;)). Ook hier in belgie is de verzekering, taksen, wegenbelasting etc aanzienlijk lager tov een TDI.

Mijn conclusie: Ik heb er zeker geen spijt van dat ik een SDI gekocht heb, rijd vlot, niet te snel (dus weinig geflitst), lekker zuinig, lage kosten (!!), kleine cardans -> waardoor je lager kan gaan met een schroefset :tu:, geen turbo of extra prullen die stuk kunnen etc etc.

tenzij je liever wat harder gaat rijden,spaar nog even en koop dan liever een tdI(110pk) of tDI(130pk).
door nieckv
#1998844
hazeel schreef:Misschien is het niet meer nodig, maar toch nog even voor andere personen ;)
Weet niet of het hier ergens tussenstaat, heb er snel snel doorgelezen.

Een SDI heeft opzich wel een hele sterke motor, en minder prullen op die stuk kunnen gaan tov een TDI. MAAR een SDI heeft algemeen een zwakke boit, een beetje een 'ziekte' onder de SDI's..
Het is niet de boit zelf die van 'slechte' kwaliteit is maar de pennen die ze gebruiken zijn te zwak en durven daardoor wel eens afbreken.
Ik rij zelf met een SDI en heb daar tot op heden nog geen last van gehad, gewoon kwestie van goed onderhoud en met liefde behandelen ;).

Voordelen en nadelen :
Zoals je zelf zegt kan je altijd naar de after-market stappen en zelf de nodige 'upgrades' uitvoeren wat betreft de opties die op de wagen zitten. Zelf heb ik ook CV op afstand geplaatst etc.
Het verbruik van de wagen: het verschil tussen een SDI en TDI wat betreft het verbruik is in mijn ogen redelijk klein. Draait beiden rond de 5l/100km, tenzij je natuurlijk alles uit je SDI gaat halen telkens je accelereerd, 3000-4000 toeren, dan durft hij wel eens wat meer drinken. Je moet er gewoon rekening mee houden, kies je voor een SDI dan moet je er goed van bewust zijn dat echt HARD rijden er niet in zal zitten. Van 0-100 in +- 17 seconden is niet echt wat ik spectaculair noem.

MAAR, voor lange afstanden aan ongeveer de zelfde constante snelheid (+- 2500 - 3000 toeren) verbruikt hij enorm weinig. Rij je zuinig, dan kan je gerust 800-900km doen met een tankje (niet slecht ;)). Ook hier in belgie is de verzekering, taksen, wegenbelasting etc aanzienlijk lager tov een TDI.

Mijn conclusie: Ik heb er zeker geen spijt van dat ik een SDI gekocht heb, rijd vlot, niet te snel (dus weinig geflitst), lekker zuinig, lage kosten (!!), kleine cardans -> waardoor je lager kan gaan met een schroefset :tu:, geen turbo of extra prullen die stuk kunnen etc etc.

tenzij je liever wat harder gaat rijden,spaar nog even en koop dan liever een tdI(110pk) of tDI(130pk).
Door omstandigheden, dit weekend niet kunnen kijken. Heb pas weer tijd vanaf Februari, maar ben er wel uit dat een SDI in mijn situatie het beste is. De auto wordt afgeleverd met 1 jaar garantie op motor en boit, dus kan in ieder geval een jaar vooruit :) Hetgeen je zegt, met name qua kosten spreekt mij in ieder geval wel aan. Bedankt voor de bevestiging.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]