Pagina 3 van 3

Geplaatst: 10 mar 2009 19:08
door golfje2
En ook op motorcode RP (bij een mk2) ;)

Die dingen willen ook wel een voor problemen zorgen, er zit namelijk een motortje in en een stel tandwielen. Soms wordt het vet daarin hard en dan gaat de boel vastzitten met alle gevolgen van dien. Je kunt hem dan uit elkaar halen, zit met een aantal clipjes rondom vast (die waarschijnlijk afzullen breken...), en opnieuw invetten. Verder zit in die stappenmotor ook de nullast/stationair schakelaar. Ook die kan voor problemen zorgen.

Geplaatst: 10 mar 2009 21:09
door neicul
Sorry was ik vergeten te melden was een type KR motor.

Re: De zin en onzin over de 'stappenmotor'

Geplaatst: 05 mei 2009 13:00
door viper1982
@ Eric-Jan : Ik heb vandaag gebeld met VW dealer in Alkmaar om voor mij een stationair regelaar te bestellen. En hij kwam op 370 Euries uit.
Dus dat wordt ff sparen. Kan dat nou niet goedkoper.
Ik weet dat het een long-shot is maar als ik er een van de sloop af haal dan zit je net op 50E, maar dan bestaat de kans dat die ook al defect is.
En op marktplaats hoef je het niet te proberen, daar staan ze niet op. En als er al een opstaat is ie meestal binnen een paar dagen alweer weg.

Re: De zin en onzin over de 'stappenmotor'

Geplaatst: 07 mei 2009 21:06
door arthur
uuuhh als je geld teveel hebt, zou ik het nog niet doen.
zo`n stappenmotor is echt niet zomaar defect hoor. vervuilt wel maar kapot zijn niet vaak.
verder zijn ze bijna universeel :P ze werken bijna allemaal met hetzelfde stuursignaal.
heb der wel is een op mp verkocht voor 15 euro. in mijn inzien ook ongeveer de waarde :mrgreen:.
ik verklaar je in iedergeval goed voor gek :mrgreen:

Re: De zin en onzin over de 'stappenmotor'

Geplaatst: 31 jan 2010 10:55
door dreamonwheels
mooi uitgelegd. Maar ik wou even toevoegen dat er wel degelijk stappenmotoren in auto`s zitten. Denk maar aan de regelkleppen van je climatic. dat zijn allemaal bi-polaire en of uni-polaire stappen motoren.

Re: [Info] De zin en onzin over de 'stappenmotor'

Geplaatst: 26 mei 2010 17:41
door debeljuco_053
bi-polair..uni-polair

effe in mn elektroboeken kijken hoe t ook alweer zat ;)

Re: De zin en onzin over de 'stappenmotor'

Geplaatst: 27 mei 2010 10:52
door GSPT
viper1982 schreef:@ Eric-Jan : Ik heb vandaag gebeld met VW dealer in Alkmaar om voor mij een stationair regelaar te bestellen. En hij kwam op 370 Euries uit.
Dus dat wordt ff sparen. Kan dat nou niet goedkoper.
Ik weet dat het een long-shot is maar als ik er een van de sloop af haal dan zit je net op 50E, maar dan bestaat de kans dat die ook al defect is.
En op marktplaats hoef je het niet te proberen, daar staan ze niet op. En als er al een opstaat is ie meestal binnen een paar dagen alweer weg.

Ik heb er nog een van een G60 te koop, 25 euro. 2 polig en werkt. Ik geef je hier de mogelijkheid om hem te testen.

Je bent echt een idioot als je er een voor 370 euro koopt. (Of je hebt heeeeeel veel geld).

Dat geld kun je toch wel beter besteden?

Re: [Info] De zin en onzin over de 'stappenmotor'

Geplaatst: 27 mei 2010 10:54
door GSPT
Ohja, ik had eigenlijk nog een vraag...

Ik heb een VR6 uit '95, deze heeft een electronisch gasklephuis. Tenminste, de stationairloop wordt electronisch geregeld middels (ik verwacht) een stappenmotor welke geintegreerd is in het gasklephuis. Er zit een 8 polige stekker aan waarvan er 7 polen in gebruik zijn. Pool 1 en 2 regelen de "stappenmotor".

Wanneer deze bedient is gaat de gasklepstand voor 27 % open.

Wie kan mij iets over de werking vertellen?

Re: [Info] De zin en onzin over de 'stappenmotor'

Geplaatst: 12 apr 2011 13:40
door Red1
:tu: tanx nu ben ik weer en betje slimmer :P Haha

Re: [Info] De zin en onzin over de 'stappenmotor'

Geplaatst: 27 mar 2013 10:43
door kirelam
Beste mensen,

Ik heb een vaag probleem. Mijn golf 3 1H1 1.8 blijft momenteel (na warmdraaien) omdat deze op het moment zonder stappenmotor loopt (Moet nog uitzoeken waarom deze niet werkt)... to the issue > stationair 2000 toeren draaien, terwijl de auto voor zover ik weet zonder stappenmotor rond de 1000 toeren zou moeten hangen.

Iemand een idee of brainspark wat ik kan nalopen en testen om achter de oorzaak en/of oplossing te komen?

Mijn auto is een rijdend vaag ding momenteel :P

Greetz,
kirelam

Re: [Info] De zin en onzin over de 'stappenmotor'

Geplaatst: 27 mar 2013 10:45
door MK2-VRT
kirelam schreef:Beste mensen,

Ik heb een vaag probleem. Mijn golf 3 1H1 1.8 blijft momenteel (na warmdraaien) omdat deze op het moment zonder stappenmotor loopt (Moet nog uitzoeken waarom deze niet werkt)... to the issue > stationair 2000 toeren draaien, terwijl de auto voor zover ik weet zonder stappenmotor rond de 1000 toeren zou moeten hangen.

Iemand een idee of brainspark wat ik kan nalopen en testen om achter de oorzaak en/of oplossing te komen?

Mijn auto is een rijdend vaag ding momenteel :P

Greetz,
kirelam
Even uitlezen en de zoekfunctie gebruiken voor wat andere zaken te controleren..

Je zult wel een monopoint hebben, die regelt je toerental en hebt dan ook geen losse stappenmotor.

Gr

Re: [Info] De zin en onzin over de 'stappenmotor'

Geplaatst: 27 mar 2013 11:00
door kirelam
Ik heb inderdaad een Monopoint.
Echter heb ik wel een stappenmotor die aan de zijkant van mijn carburateur (of wat het ook is) hangt. Klein rechthoekig kastje met 6 polen waar een drukknop op zit, waar het hamertje van de gaskabel tegenaankomt als deze stationair draait. In het verleden was het zo dat als je de kabel uit de stappenmotor trok (toen deze nog werkte gna gna) de auto naar +/- 1000 toeren.


P.S.
Ik heb een OBD2 bleutooth stekker (ELM327) en mijn auto (uit 95) heeft naast de asbak een OBD2 aansluiting. Dit samen met mijn android telefoon en app Torque. Echter ziet deze de ECU niet wat ik ook doe. Andere merken heb ik gecontroleerd (Mijn vaders Volvo bijv) waar dit wel werkt (en snel ook)

Duzzzzz.. En effe uitlezen bij de garage is meteen weer 50 euro.........NOOO
En die verteld mij dan alleen dat mijn Stappenmotor wellicht defect is... en dat voor 50 euro.

End of line

Re: [Info] De zin en onzin over de 'stappenmotor'

Geplaatst: 28 mar 2013 01:24
door Bartaggio
Schroef de stappenmotor eens los en kijk of die nu wel verder zakt. Zo ja dan bljjft waarschijnlijk je stappenmotor hangen. Maakt ie nog wel geluid als je de stekker weer aansluit of eraf haalt?