VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1986964
Antera schreef:
WaldoIV schreef:Knipperlichten bij ont-en vergrendelen werkt bij mij ook niet... misschien dat je er toch een alarm voor nodig hebt...

moet werken aangezien dit een standaard gegeven is en alleen als je een AB hebt dan wel te verstaan. Misschien dat jouw software dat niet pikt

Ik heb geen alarm er op zitten en ook geen afstandsbediening! Alleen de standaard centrale vergrendeling met sleutel die je in het slot moet steken!

Verder heb ik de auto net weer ff uitgelezen, de fout van de centrale vergrendeling en van de airbag zijn na het wissen weggebleven! Airbag was waarschijnlijk ooit een lege accu en centrale vergrendeling los contactje oid?

Verder heb ik besloten anti carjacking niet aan te zetten, zie het nut er niet echt van in, zeker niet in wassenaar :mrgreen: En met passagiers die later instappen is het ook niet echt handig..

Verder ging ik even kijken naar de mogelijkheden bij 17 instruments en dan 07 coding:

Lampjes op het dashboard voor extra opties en meeruitvoeringen ??xxx

??xxx: (t/m modeljaar 2003)
00 Geen waarschuwingslampjes
01 Remblokslijtage-indicator-lampje
02 Veiligheidsgordel-indicator-lampje
04 Wiswasvloeistof-indicator-lampje
16 Navigatielampje (maar dan moet dat lampje wel aanwezig zijn, en dat is w.s. alleen bij auto's met navi af-fabriek)
Tel de getallen bij elkaar op, dat zijn de eerste twee cijfers, bv. 01 + 02 + 04 = 07.

Leek me wel handig om een wiswas niveau sensor en remblok sensor aan te zetten, samen met de veiligsheidsgordel die alle 3 aangezet. stond eerst op 00 dus ik heb 07 gezet. Veiligheidsgordel sensor werkte wel maar vond ik irritant dus gelijk uitgezet. wiswas niveau sensor ging meteen piepen terwijl hij helemaal vol zit, dus waarschijnlijk klopt daar iets niet of heb ik geen sensor! Remblokslijtage indicator stond ook meteen aan terwijl remblokken voor en achter nog goed zijn! Klopt ook niet helemaal dus!

navigatie lampje niet aangezet want dat werkt toch niet ik heb er geen standaard navigatie in zitten maar losse tomtom..

Toen ging ik nog even naar de land instellingen kijken:

alleen saudi arabie leek me nuttig want daar waren alle eenheden nog gewoon zoals we in nederland gewent zijn maar dan heb je een irritante waarschuwing boven 130 dus dat ging hem niet worden en de deurgong werkte toch niet. Ook leek mij de gordelwaarschuwing niet nodig want ik draag toch altijd mijn gordel :tu:
#1987153
Het klopt wel allemaal aan je auto!

Het probleem van de remslijtindicator en wiswas lampje die blijven branden, komt simpelweg gewoon omdat je de sensoren er niet voor hebt, daarom blijft de boel branden.
#1987232
en in 17 moet je hem op Japan zetten en niet op de andere. dan is alles zoals in nederland alleen is dan je verbruiksmeter aangepast anar km.l en de rest je kan aanzetten wat je wilt als het er niet op zit dan krijg je foutmeldingen. Vergeet niet om op te letten wat je doet want je ben naar hartelust bezig zie ik maar dat je geen gekke dingen doet in O.A. de ABS en Airbag module's
#1987417
MK2-VRT schreef:Het klopt wel allemaal aan je auto!

Het probleem van de remslijtindicator en wiswas lampje die blijven branden, komt simpelweg gewoon omdat je de sensoren er niet voor hebt, daarom blijft de boel branden.
Dacht al dat het zo was, mooi dat iemand het ff bevestigt! :tu:
Antera schreef:en in 17 moet je hem op Japan zetten en niet op de andere. dan is alles zoals in nederland alleen is dan je verbruiksmeter aangepast anar km.l en de rest je kan aanzetten wat je wilt als het er niet op zit dan krijg je foutmeldingen. Vergeet niet om op te letten wat je doet want je ben naar hartelust bezig zie ik maar dat je geen gekke dingen doet in O.A. de ABS en Airbag module's
Antera, dat klopt maar ik heb geen boordcomputer dus ik heb daar niks aan. ook heb ik dan de gordel waarschuwing en die vind ik niet nodig.

Ik let zeker op, ff een autoscan opslaan van tevoren en altijd de code's eerst opschrijven :tu:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]