VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1406529
Hoi Ron,

Hier ben ik weer een keer.
Ik heb inmiddels alles al diverse malen gecontroleerd en geprobeerd, maar met het Spy kastje aangesloten en de klapsleutel bedienende, krijg ik allerlei rare effecten.
Sluit ik de portieren handmatig, dan kan ik met zowel de open als de sluitknop van de klapsleutel de deur openen.(niet sluiten.)
Het gebeurt zelfs dat af en toe de ramen een eindje naar beneden gaan, en ik hoor in de buurt van het linker voorwiel een zoemend geluidje gevolgd door het geluid van een relais.
Dit alles met het kastje aangesloten.
Haal ik het kastje los en leg ik handmatig met een lusje de witte en zwart/witte draad afwisselend aan massa, dan werkt de boel perfect, zonder bijgeluiden e.d.
Kun je misschien nog iets bedenken?

Met vriendelijke groet.
#1406538
Als de ramen mee open gaan is de sluitpuls te lang.
Deze moet 0,5 tot 1sec. zijn.

Voor systemen met pneumatische bediening is soms een sluitpuls van 3sec. nodig.

Voor de rest zou ik het toch in het spy-kastje gaan zoeken, als het handmatig wel werkt d.m.v. een losse draad, en er na met het spy-kastje niet, dan zit er toch iets niet goed.

Verder zou ik het zo niet weten, ...
Dan zou je een keertje aan moeten komen en dan kan ik de boel eens doormeten voor je.
#1407332
Hoi Wolf,

Gisteren heb ik bij een vriend het kastje los bekeken met een oscilloscoop.
We hebben met een losse voeding en een weerstand in serie met de open en sluitcontacten, de spanning over de weerstand (dus de stroom door de contacten) gemeten.
Over het sluitcontact stond de spanning enigszins te varieren.
Ons vermoeden is dan dat betreffend contact niet goed is.
Het zal nu even duren voor ik er weer iets aan kan doen, maar het resultaat laat ik je zeker horen.

Met vriendelijke groet.
#1411998
Een collega van mij heeft een VW Polo uit 97 gekocht, met fabrieks-cpv, op luchtdruk. Nu werkt die helaas niet (meer). Ik heb bij de pomp al de lucht-slang losgehaald, en er door heen geblazen, om te kijken of die niet verstopt zit. Nu ging het palletje van de tankklep naar binnen toe (dus die werd ontgrendeld, door te blazen). De overige sloten gingen niet mee, maar ik neem aan dat ik daarvoor persoonlijke net iets lucht te kort kom.
Als je de stekker loshaalt en weer aansluit dan maakt de pomp geen geluid. Ik heb haar geadviseerd om eens met een kennis de pompjes uit te wisselen, om zo te kijken of het niet toevallig aan de pomp ligt.
Mocht dit niet zo zijn, weet iemand hier dan of dit systeem over de zekeringenkast gezekerd is, of elders in de auto? Heb al in de zekeringenkast gekeken, maar kan nergens Centrale PortierVergrendeling/ZentralVergendlung/CentralDoorLock of iets dergelijks ontdekken...
Of weet iemand een ander veel voorkomend probleem met dit systeem?
Alvast bedankt!
#1412544
Als het goed is zit er in de stekker van de pomp een dikke rood/witte draad, daar moet 12v op staan.
Anderzijds, deze pompjes hebben de neiging om kapot te gaan door corrosie aan de solderingen op de printplaat, maar door simpel alle solderingen opnieuw te solderen kan de pomp het weer gaan doen.
Ik heb de mijne 2 jaar geleden opnieuw gesoldeerd en werkt nu nog steeds (audi A4 1996), bij VW is het dezelfde pomp/techniek.

Nieuwe pomp is best duur, ff een half uurtje solderen kostte me niets.
#1710798
Goedendag

Ik heb dus dit type alarm gekocht lc056/211a-2

staat ook wel bekend als deze

Afbeelding

Hij wordt in mijn golf ingebouwd
Type Golf 3 1.8 90PK ABS motorcode
Bouwjaar : 13-10-1993


heb alles aangesloten zoals beschreven

6 polige connector
1: Rood = op raam
2: Groen = niet aangesloten ( is alleen voor plus geschakelde deurcontacten )
3: Blauw = Aangesloten op massapunt bij zekeringkast ( bruin/geel splitblok van deurcontacten )
4: Geel = nog niet gedaan
5: Wit = op ACC+ van contactslot ( dikke zwarte kabel nr 15 op schema golf )
6: Oranje = op + kabel van de remschakelaar nadat rem wordt bediend ( andere heeft constante plus )

12 polige connector

1: Oranje = Niet aangesloten
2: Wit = op grijs in a-stijl + sluiten deur
3: Geel = Op constante plus connector Y pin 3 achterop zekeringkast
4: Oranje/Zwart = Niet aangesloten
5: Zwart/Wit = Op groen in a-stijl + open deur
6: Geel/Zwart = Op constante plus connector Y pin 3 achterop zekeringkast
7: Zwart = op massapunt op a-stijl bestuurderskant
8: Rood/Zwart = niet aangesloten
9: Rood = aangesloten op connector Y pin 3 achterop zekeringkast ( constante plus )
10: Roze = nog even los gelaten :) maar komt op sirene
11: Bruin = op groen/zwart van richting links aangesloten
12: Bruin = op groen van richting rechts aangesloten

aanvulling :
Mijn wagen heeft comfortsluiting en ik heb in de A-stijl dan dus ook
2 keer groen en 2 keer grijs eruit komen ( ipv 1 keer groen en 1 keer grijs )
welke moet ik nu hebben want met meten levert het geen verschil
alle 4 geven plus en alle 4 doen dat even lang ( bij het bedienen van de deurslot )


Nou doet zich het volgende voor

druk ik op openen dan gaan de deuren dicht en activeert hij het alarm
druk ik op sluiten dan gaan ze open en schakelt het alarm uit
eenmaal van alarm af beginnen de knipperlichten te knipperen
( en niet 30 sec maar gewoon zolang als de accu het uit houdt )
tevens naar het op alarm zetten afsluiten van de wagen openen zich de deuren na 30 sec

dus alles werkt verkeerd om en knipperlichten blijven constant werken
en deuren gaan naar 30 sec open
wie weet wat er hier fout is

dan nog een vraag waarvoor heb ik 2 schakelaars erop zitten
1 druk reset schakelaar
1 flipswitch reset schakelaar ( staat ON op aan 1 kant )
zit daar verschil in ??

bvd
#1720181
Hallo, ik heb een golf 4 van 09-99 comfort line,

nu heb ik de orginele VW comfort afstandsbediening gekocht,
alles is me wel duidelijk zo moeilijk is het niet, echter de volgende vraag,

op de module heb je links de dipswitch zitten ( 4 switches )
hierbij staat in het boekje:

ON
1 korte puls 0,2 sec voor bediening centrale vergrendelijk/ontgrendeling (moet deze aan of uit?)
2 moet op off dit is voor een zender bij te plaatsen? ( coderen)
3 bediening van portieren en ramen dms sluitrelais ( deze moet aan als je de knipperlichten aansluit) ?
4 ontgrenden vergrendel 4 sec (moet deze aan of uit?)

Dus als ik het goed begrijp moet ik hem op:

1 on
2 off
3 on (indien knipperlichten aangesloten)
4 off

De sensor draad moet deze perse naar de achterlichten getrokken worden dit staat in het boekje?


Mvg Marco
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]