VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
Matthias schreef:23/09 had ik vanuit België besteld en betaald, vandaag 28/09 bestelling in ontvangst mogen nemen van TNT.
Zéér netjes verpakt en de inhoud goed beschermd met luchtzakken en piepschuim, ook al kan de inhoud tegen een flinke stoot.

Prima service Carclean.nl!

Bij deze kan ik voor het eerst mijn auto een flinke beurt geven.
Ben ik blij dat ik in NL woon!
Gisteravond (28-09) besteld, en de 30e gewoon in huis!
Carclean.nl vind ik in dat en meerdere opzichten echt geweldig!

Alhoewel, dat detailling virus is toegeslagen, en dat is niet goed voor de bankrekening :SCRATCH:
casper schreef:
Matthias schreef:23/09 had ik vanuit België besteld en betaald, vandaag 28/09 bestelling in ontvangst mogen nemen van TNT.
Zéér netjes verpakt en de inhoud goed beschermd met luchtzakken en piepschuim, ook al kan de inhoud tegen een flinke stoot.

Alhoewel, dat detailling virus is toegeslagen, en dat is niet goed voor de bankrekening :SCRATCH:
Ow, ik wist niet dat ze in Nederland een dag vooruit leefden?
Hoe kan je nu op de 29ste zeggen dat het de 30ste al in huis is? :shock: :mrgreen: Je kan het vermoeden, maar er kan nog altijd wat mislopen, hopelijk van niet natuurlijk! ;)

Bij mij zat er een weekend tussen, misschien heeft dat er wat mee te maken.
Overschrijving naar het buitenland duur ook ietsje langer.
Op 5 dagen (waarin zelfs een weekend valt!) vind ik het nog steeds een zéér snelle levering, alles was wel in stock bij hun.

Mijn auto staat nog steeds in de garage, hopelijk is het goed weer wanneer ik hem mag ophalen. Kan ik gelijk ook beginnen met een beurt te geven! :D
Matthias schreef:
casper schreef:

Ow, ik wist niet dat ze in Nederland een dag vooruit leefden?
Hoe kan je nu op de 29ste zeggen dat het de 30ste al in huis is? :shock: :mrgreen: Je kan het vermoeden, maar er kan nog altijd wat mislopen, hopelijk van niet natuurlijk! ;)

Bij mij zat er een weekend tussen, misschien heeft dat er wat mee te maken.
Overschrijving naar het buitenland duur ook ietsje langer.
Op 5 dagen (waarin zelfs een weekend valt!) vind ik het nog steeds een zéér snelle levering, alles was wel in stock bij hun.

Mijn auto staat nog steeds in de garage, hopelijk is het goed weer wanneer ik hem mag ophalen. Kan ik gelijk ook beginnen met een beurt te geven! :D
Nee, heb geen glazen bol idd, maar hij was al met tnt mee, vandaar ;)
Sinds kort gebruik ik RainX op de ramen van m'n Golf.
Ik ben zeer tevreden over het product bij regenval, ruitenwissers zijn "overbodig" geworden dan.

Enkel ben ik minder tevreden wanneer de voorruit nat is door dauw/mist. Dit vorm namelijk geen druppels, dus dit wordt niet vanzelf van de voorruit geblazen bij het rijden.
Ik moet de ruitenwisser dus gebruiken om het nat eraf te vegen, maar dan blijft er nog een dun laagje nat over. Hierdoor komt er een heel wazige schijn op de voorruit waardoor het zicht héél erg slecht is. Na enkele minuten rijden gaat dit weg door de rijwind, maar de eerste minuten is het best gevaarlijk rijden.

Hebben andere RainX gebruikers hier ook last van?
Valt dit te verhelpen?
Carclean schreef:Meestal ligt dat aan versleten ruitenwissers, of even de wissers zelf schoonmaken!
De ruitenwissers zijn naar mijn weten nog in goede staat, dus dan zal het eerder "vuile" ruitenwissers zijn.
Gewoon schoonmaken met de autoshampoo? Of gewoon water, of...? :)

Alvast bedankt! :tu:
Wat ik zelf wekelijks probeer te doen is de auto ff goed afspoelen + daarna CORRECT wassen ;)
dan pak ik de ramen even aan met:
Meguairs glass cleaner concentrate
en doe ik de ruitenwisser hier ook meteen mee!

Ook als je ruitenwisser strepen achterlaat helpt dit goed!

Ligt ALTIJD bij mij in de auto een mega towel + spray & wipe van poorboys!
Graag zou ik nieuwe Wax aanschaffen voor mijn Volkswagen Golf V, het gaat om een een zilverkleurige zoals in deze link: http://www.autozone.be/volkswagen_golf_ ... cale=nl_BE

De stappen die ik voorafgaand neem zijn:
- Wassen met Dodo Juice - Born To Be Mild Shampoo
- Kleien met Meguiars Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar (ook zoek ik een nieuwe klei setje te kopen met Dodo Juice Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10))
- Behandelen met Meguiars ColorX
- Waxen met Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar

Mijn auto is bijna 3 jaar oud, geen krassen of swirls,...
Alle producten worden met de hand aangebracht.

Loont het de moeite om te investeren in een DAP500? Want erg goedkoop is die natuurlijk niet...
Ik zie niet op tegen de moeite van alles met de hand te doen, maar ik vermoed dat machinaal een veel beter resultaat te bekomen is? Of zijn de producten die ik nu gebruik toch niet 100%?

Dus voor mijn volgende aankoop zoek ik een nieuwe klei, eentje die niet aggresief is.
Ik was aan het denken om Dodo Juice Gentle Grey paint putty - 200gr voor 25.99 euro aan te schaffen via carclean.nl. Prijs kwaliteit lijkt mij dit een intressante koop? Als ik met niet vergis wordt met "fine grade" bedoeld dat hij niet agressief is?

Bij mijn volgende aankoop zoek ik ook nieuwe Wax te kopen, of moet ik meteen veel meer investeren aan een dure wax om beter resultaat te krijgen dan de Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar?

Indien verbeteringen aan mijn stappenplan gebracht kunnen wroden, gelieve mij hiervan dan op de hoogte te brengen. :)

Het is maar uit "hobby". In de zomer was ik mijn auto graag wekelijks (ik trek er graag een hele namiddag voor uit). Het gaat ook maar om een volledig standaard Golf V, maar ik heb hem graag altijd netjes... :)
Gelieve dus ook niet met een extreem duur bestellijstje af te komen, of producten die alleen gebruikt kunnen worden door een ervaren iemand, ik zit namelijk nog maar in mijn beginfase. ;)

Alvast bedankt mannen en weinige vrouwen onder ons. :tu:
Laatst gewijzigd door Matthias op 30 nov 2010 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]