VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door AutoCenterLosser
#1243301
Er is in het model T5 type 1 een 3.2 V6 Benzine met 235 pk!!! ook bij ons in de showroom !!
type 2 krijgt naar alle waarschijnlijkheid een V6 Diesel ( gehoord van zeer betrouwbare bron ). de type aanduiding was voor heen alles rood ( TDI) 174 pk nu is alleen de DI Rood bij de 180 pk . dus bij de V6 kan de complete TDI weer rood
Gebruikersavatar
door Donald4Motion
#1246230
de A8 krijgt het zelfde 2liter bi-turbo maar dan met 210PK.
Ik denk dat dat de TDI gaat worden.
Daar past ook weer de DSG bak op, en op de V6 van Audi is er alleen een automaat of CVT.

een speciale bak ontwikkelen voor de V6 is dan wel erg duur dus onwaarschijnlijk
door Sputnikc
#1260489
Donald4Motion schreef:de A8 krijgt het zelfde 2liter bi-turbo maar dan met 210PK.
Ik denk dat dat de TDI gaat worden.
Visueel vind ik de facelift niet spectaculair. Ik vind hem niet lelijk, maar ook niet mooi.
Wel heb ik al geleerd om niet steeds het uiterlijke te bekijken. Ik kijk meer onder de kap ==>
Ikzelf zou eerlijk gezegd liever die dikke V6 3.0tdi in de T5 zien liggen.
Regelmatig trek ik een trailer en ik vermoed toch wel dat een dikke 3.0tdi het langer zal volhouden dan de opgepepte 2.0 tdi.
Ik wil zeker geen kwaad woord zeggen van de 2.0tdi op vlak van prestaties en vermogen, maar als "werkpaard" zou ik liever een iets groter blok hebben dat lichtjes ingetoomd wordt in vermogen.
Verder ben ik benieuwd wanneer ze eindelijk die vito 120cdi uit m'n gedachten kunnen laten verdwijnen bij VW :)
Gelukkig doet m'n passat het nog steeds en heb ik nog wat tijd om af te wachten ;)
Gebruikersavatar
door KniteForce
#1262148
BenjiDiesel schreef:
KniteForce schreef:Foeilelijk, en we missen straks het allermooiste: het hese geluid van die 5 cylinder.....
Dat mooie geluid is al een poosje weg, toen de pompverstuiver kwam. Lang leve de t4 :mrgreen:
De Facelift vind ik wel erg geslaagd, een stuk beter dan het lomp uiterlijk dat hij nu heeft. Ik ben erg benieuwd naar de 2.0 TDI biturbo.
Ik mijn LT ligt ook nog de gouwe ouwe 5 pitter, geen straf om daar de hele dag naar te moeten/mogen luisteren. Toch vind ik de 5 pitters uit de T5 echt zeer sexy klinken ( :roll: , moet ECHT stoppen met de Remy Martin hahaha) en ik vind het dus echt dood- en doodzonde dat die motoren verdwenen zijn.
Gebruikersavatar
door Donald4Motion
#1270260
Sputnikc schreef:
Donald4Motion schreef:de A8 krijgt het zelfde 2liter bi-turbo maar dan met 210PK.
Ik denk dat dat de TDI gaat worden.
Visueel vind ik de facelift niet spectaculair. Ik vind hem niet lelijk, maar ook niet mooi.
Wel heb ik al geleerd om niet steeds het uiterlijke te bekijken. Ik kijk meer onder de kap ==>
Ikzelf zou eerlijk gezegd liever die dikke V6 3.0tdi in de T5 zien liggen.
Regelmatig trek ik een trailer en ik vermoed toch wel dat een dikke 3.0tdi het langer zal volhouden dan de opgepepte 2.0 tdi.
Ik wil zeker geen kwaad woord zeggen van de 2.0tdi op vlak van prestaties en vermogen, maar als "werkpaard" zou ik liever een iets groter blok hebben dat lichtjes ingetoomd wordt in vermogen.
Verder ben ik benieuwd wanneer ze eindelijk die vito 120cdi uit m'n gedachten kunnen laten verdwijnen bij VW :)
Gelukkig doet m'n passat het nog steeds en heb ik nog wat tijd om af te wachten ;)
hier is nog een clip met de 120cdi en T5 174Pk
http://www.youtube.com/watch?v=qCjv1IT2ITI
;)
Gebruikersavatar
door Hofman
#1493795
Aan de ene kant is de facelift best mooi..
En ja, een 4 cilinder met zulk vermogen, we moeten maar zien hoelang het meegaat...
Zelf rijd mijn vader in een VW T5 1/2 (A) met 140pk, uitgerust met een 7-traps DSG bak en ik moet zeggen dat het niet verkeerd rijd.
En natuurlijk matched het nooit aan de sound en "kracht" van de 5 cilinder..

En zoals Donald4motion al zei.. de 180pk versie heeft nog maar een rode D / I, dus als er een TDI rood uitkomt zal deze vast de motor krijgen van de aangekomdigde Passat met de 4 cilinder 220pk... Ik houd mijn hart vast..

Trouwens, hoe kan ik een foto uploaden :$?
door johanmichel
#1494411
Ik heb ook gehoord uit betrouwbare bron dat er een diesel op komst is met méér vermogen.
Zelf ben ik bang voor de levensduur van de twee turbo's (eentje voor de lage toeren en eentje voor de hoge toeren) van de 180 pk gezien het feit dat ik zeer regelmatig heel korte ritjes doe.
Heeft er iemand ervaring met het de gegevens van hele korte ritten en turbo's?
door dussie35
#1509193
Zelf heb ik gehoord, dat er laatste een T5 1/2 bij de dealer stond met 5dkm en er moest al een nieuwe turbo op.. dusjah dat bewijst maar weer wat een 2L met zoveel kracht doet..
door johanmichel
#1509525
Liefst zou ik een Multivan aanschaffen met een bezine motor (ik doe veel korte ritjes); helaas is de motor die momenteel wordt aangeboden veel te licht voor zo een zwaar voertuig.
door dussie35
#1512944
een 2 liter met 115pk is niet slecht hoor.. Het gaat dan wel niet zo snel, maar hij klaart de klus ;-)
door johanmichel
#1536348
Als ik garantie, zekerheid zou krijgen van VW dat de Multivan binnen een 1,2,3 - tal maanden leverbaar zou zijn met een TDI 3.0 V6 ... ik ga aanstonds mijn bestelbon tekenen. Nu twijfel ik tss de Multvan 2.0 180 PK en de Merc Viano TDI 3.0 V6. Zo', 3.0 V6 rijdt heerlijk.
#1720432
riendekoning schreef:Beste vrienden van de T5:
heeft iemand al ervaring met de 4 cil. 2.0 liter 180pk biturbo, liefst met automaat?, wil kiezen tussen de vito V6 en VW, groet Rien
Ik heb heel lang getywijfeld tss T5 180pk DSG en Viano V6
Een tesrit met beide wagens op dezelfde dag gaf uitsluitsel: de T5 viel enorm tegen, de MB V6 stak er met kop en schouders boven uit.
Ik rij nu een tweetal maanden, zo'n 4000 km met de Viano V6: ZALIG.
Comfortabel, stil, snel, gebruiksgemak, verbruik, .... : alles zelfs véél beter dan verwacht.
Een verbruik van 8,1 l/100km voor een rit /Leuven-Rotterdam met snelweg (+files) ,kleinere banen en stadsverkeer met een 6 cylinder was voor mij een zeer aangename verrassing.
Tot heden (hopelijk blijf ik zo positief) enorm tevreden van de MB en echt blij dat ik geen T5 rij.

Een bijzonder voorval. We hebben van onze Golf V 1[…]

T5 Multivan 2004 Raammodule

Mijn raambediening passagierskant J387 heeft geen […]

Ownee wat stom.. het was toch een zekering.. :-o […]

2.0 tdi loopt slecht

Geen foutcodes is wel erg vreemd. Ondanks dat het […]

Als je de foutcode nog weet, zoek deze eens op op […]

Hoi, 2 jaar geleden begon mijn Golf te horten en t[…]

Mf stuur in Tiguan 2011

Hallo, Ik heb een Tiguan uit 2011 Nu wil ik daar e[…]

Onze GTE (wat een geweldige auto) uit 2016 heeft […]