VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door vinnietuning
#1085002
lekker in spiegelbeeld maar toch :mrgreen:

dit is van een org vw folder van de jetta 16v gti.. dus ze zijn wel degelijk zo geleverd in europa :mrgreen: en na mijn weet een stuk of 11 org in nl??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@dennis en de rest.. alles is dus org aangepast.. ook remmerij en uitlaat enz enz..

alles klopt gewoon :mrgreen:
Gebruikersavatar
door mano
#1085006
dus morgen omkeuren dat apparaat :mrgreen: Ik had de mijne toendertijd wel even door een bevriende garage na laten kijken.
door jacksters
#1085013
Ze hebben helemaal gelijk vinnie.

Want de meien wordt ook van 1.3 na 16v gekeurd en is niet meer dan 100 euries.

Omdat er dus ook al een 16v golf 2 bestaat.

Maar zoals wordt gezegd wil je een vr6 er van maken heb je meer aan de broek hangen ;)
Gebruikersavatar
door KaRaKaN
#1085032
jacksters schreef:Ze hebben helemaal gelijk vinnie.

Want de meien wordt ook van 1.3 na 16v gekeurd en is niet meer dan 100 euries.

Omdat er dus ook al een 16v golf 2 bestaat.

Maar zoals wordt gezegd wil je een vr6 er van maken heb je meer aan de broek hangen ;)
Lijkt me stug.

Maar ja, ben benieuwd of hij het voor elkaar krijgt.

Dat zou dus betekenen dat ik mijn vorige auto gti 8v, heel simpel om kon laten keuren naar G60, voor 50 a 60 euro... Geloof ik niet en het is ook niet zo.


@ mano, heel leuk en mooi dat je ooit een auto hebt laten omkeuren.

Vraagje aan jou, hoeveel % vermogenstoename had jij ?????
door jacksters
#1085051
Hey zoals ik zeg.

Ik ga mijn auto omkeuren van 1.3 naar 16v en heb dus meer dan 40% meer vermogen.

Doe een type goedkeuring voor niet meer dan 100 euries en dan is het goed.

Wat jij gelooft moet je zelf weten heb er over gebeld en weet echt wel wat ze mij aan de tel zeggen.

En ja dan kon jij em dus ook zo omkeuren want g60 bestaat dus al op papier !
Gebruikersavatar
door Dennis85
#1085052
Nou dan komt ie er zo doorheen hoor :mrgreen: ;)

Oja vinnie op mijn kenteken staat het vermogen van een PL op maar zit nu een KR in.
Laatst gewijzigd door Dennis85 op 02 mar 2009 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door vinnietuning
#1085055
mano schreef:dus morgen omkeuren dat apparaat :mrgreen: Ik had de mijne toendertijd wel even door een bevriende garage na laten kijken.
heb hem net na laten kijken dus dat zit wel goed... weet wat er nu nog aan moet gebeuren voor apk enz enz.. dus dat is het probleem niet.

thanks voor de info iedereen ;)

zal binnenkort nog een poging wagen bij de rdw... mischien zijn ze nu iets meer lief :mrgreen:

anders moet ik weer een nieuw project beginnen en vragen mensen zich weer af hoelang dat project zal blijven :spam:
Gebruikersavatar
door mano
#1085056
KaRaKaN, dat heeft er niks mee te maken zolang er een typegoed keuring voor bestaat. Lees nou is. :?

Of beter nog, gezien je het toch niet wilt aannemen bel zelf naar het RDW. Jij had idd je gti zo om kunnen laten keuren, dat je er zelf niet achter aan gaat of te eigenwijs bent moet je niet bij mij komen.... :lol:

Er zijn nu al 4 of meer personen die het beamen, en hij gaat het zeker voor elkaar krijgen maar ik betwijfel of het dan nog gelooft. Maar goed, laatste wat ik erover zeg. 8) :mrgreen:
door jacksters
#1085065
Daarom iedereen gelooft wat die zelf wilt !!

Maar ik weet wel datik goedkoop straks een 16v op papier kan zetten ;)

En vinnie als dat model met die motor bestaat lukt dat wel.

Maar wel alles netjes in orde maken remmen en de hele zooi :mrgreen:
Gebruikersavatar
door KaRaKaN
#1085066
U vraagt of er bij een motorwijziging een herkeuring moet plaats vinden.

Wanneer er in een gekentekend voertuig een motor wordt aangebracht met een andere motorcode dan moet het voertuig bij een van de keuringsstations van de RDW worden gekeurd om het kenteken en het kentekenregister aan te laten passen.

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring en het voertuig aan de overige eisen voldoet krijgt u een gewijzigde kentekenbewijs uitgereikt. Het overeenkomen met een typegoedkeuring kunt u eventueel aantonen met een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde importeur.

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig niet overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring dan wordt u doorverwezen naar het Test Centrum Lelystad (TCL), voor het afleggen van een geluidstest. Wanneer de geluidstest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

De kosten voor de keuring motorwijziging zijn euro 41,50, voor een eventuele weging euro 17,50, voor een geluidstest euro 348,00 en voor een weggedragtest euro 275,00. Een afspraak voor een keuring kan bij een van de keuringsstations van de RDW worden gemaakt. De keuringsstations zijn bereikbaar via www.rdw.nl of telefoon 0900 0739.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Gebruikersavatar
door Dennis85
#1085067
Sommigen kunnen het gewoon niet snappen :spam:
Gebruikersavatar
door mano
#1085071
Precies, gaat namelijk alleen om een kenteken wijziging. De enigste maar in dit verhaal is de typegoed-keuring (wat een t*fuswoord om iedere keer te gebruiken :lol: ) en die kost (toendertijd) 57,50 euri.

Owja karakan, ik ging trouwens achteruit op peekaa's ;) En de reden dat ik m'n cabrio nooit heb laten ombouwen is dat ze bij het RDW het niet zo hebben op snelle nokas en dergelijke... :lol: Voordat ik daar weer word op aangevallen.... :ninja:
Gebruikersavatar
door KaRaKaN
#1085075
Whatever. Ik hoop voor hem dat het zo makkelijk is, maar ik geloof het niet. Want dat zou betekenen dat je zelfs met je trommel remmertjes met een 16v en met je 180mm schijfjes een 16v op papier kan krijgen.

Onmogelijk, dat het zo makkelijk is en dat het zo op papier wordt gezet zonder te testen.

Dat de ene het wel hebt kunnen doen zal puur geluk geweest zijn.
Gebruikersavatar
door mano
#1085083
KaRaKaN, Ho ff, dat stukje wat in dik-gedrukt staat heeft er bij mij nooit ingestaan en heeft ook nooit iemand tegen mij gezegd, of moeilijk over gedaan bij het RDW.

Mijn auto moest ik naar binnen rijden, vertellen wat er gebeurd moest worden en welke motor erin zat. En aan de hand van die gegevens wisten hun genoeg. Ook toen ik info vroeg om m'n cabrio om te keuren vertelden hun dat dit geen probleem was zolang ik maar papieren had waarop stond dat de motor die ik ging monteren een typegoed-keuring had.

Dus als ze dit inmiddels aangepast hebben op de manier waarop het nu staat wist ik ook niet.

Over de remmen gaat het niet, hun zien dus wel wat het remvermogen moet zijn en etc etc en daarom gaat tie ook op de remmentest. Ze meten het Db gehalte of dit overeenkomt etc etc.
Gebruikersavatar
door vinnietuning
#1085087
Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

De kosten voor de keuring motorwijziging zijn euro 41,50, voor een eventuele weging euro 17,50, voor een geluidstest euro 348,00 en voor een weggedragtest euro 275,00. Een afspraak voor een keuring kan bij een van de keuringsstations van de RDW worden gemaakt. De keuringsstations zijn bereikbaar via www.rdw.nl of telefoon 0900 0739.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
maar hieruit haal ik weer dat ik dus 40% vermogens winst heb.. dus naar lelystad moet :( snap er geeen hol meer van :mrgreen:
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]