Pagina 2 van 3

Geplaatst: 20 okt 2008 17:40
door Marcel_VW
ik zou zelf voor een V6 gaan en dan i.c.m. aangepaste uitlaat :smokin: 8)

Geplaatst: 20 okt 2008 18:30
door VW_Mannetje
N-golf schreef:passat w8 4-motion; blauw met chromen lijsten en open uitlaatje;)
Ook leuk maar dat was de vraag niet vd topicstarter en mij :mrgreen:

@ Marcel_VW: Zelf zou ik voor een 1.8T gaan, maar nu de vraag.

Handgeschakeld of automaat?

Geplaatst: 21 okt 2008 17:24
door Marcel_VW
automaat 8)

Geplaatst: 18 mar 2009 12:41
door JeffryVW
Ik zit nu ook met het zelfde probleem. Ik wil zowiezo een automaat. Maja wat is nou beter een V6 2.8 of een 1.8T? Ik weet het niet meer.

Geplaatst: 18 mar 2009 12:46
door VAG79
Ik zou normaal gelijk zeggen 1.8T voor 100%

Maar als je zegt dat je een liefhebber bent van automaat dan moet je zeker gaan voor de V6.
Ik vind de oude automaten helemaal niet goed passen bij de 1.8T en het is veel fijner rijden icm een V6 blok.

Geplaatst: 18 mar 2009 12:49
door JeffryVW
Oke, nog niet eerder gehoord. Heb wel eens gehoord dat juist een 1.8T een perfecte combinatie is met auomaat vanwege de benzine verbruik. Maar een V6 rijd fijner zeg je? Maar ik moet wel zeggen ik wil een automaat met Tiptronic is dit niet al een nieuwe automaat?

Geplaatst: 20 mar 2009 20:02
door VAG79
JeffryVW schreef:Oke, nog niet eerder gehoord. Heb wel eens gehoord dat juist een 1.8T een perfecte combinatie is met auomaat vanwege de benzine verbruik. Maar een V6 rijd fijner zeg je? Maar ik moet wel zeggen ik wil een automaat met Tiptronic is dit niet al een nieuwe automaat?

Ik ging idd uit van een oude (trage) automaat, dan zakt je turbo druk elke keer teveel weg, en dat is veel minder soepel dan zo,n mooi lopende V6.

Maar dan nog, als je zegt dat je een automaat wilt ben je niet een typische racer of super sportieve rijder.
Daar past de V6 meer bij dan een eventueel gechipte 1.8T.

Geplaatst: 05 apr 2009 00:26
door Denisg40
Ik zou zeggen ga je voor sporty en cheaper tunen ga dan voor een 1.8t
Maar wil je style en zeker die vette sound van de motor ga dan voor de vr6 liefst een 2.9 met open uitlaat (verliest wel wat tegen druk) maar krijg daar een oor orgasme voor terug :mrgreen:

greetz denis

Re: 1.8 turbo of 2.8 v6??

Geplaatst: 13 mar 2010 12:47
door Vermeulen
ik rijd ook 2.8 v6 maar dat zuipt wel 1.10 is denk ik nog zuinig

Re: 1.8 turbo of 2.8 v6??

Geplaatst: 13 mar 2010 13:35
door Meller
Beide motoren hebben voor en nadelen ! 1.8T zal zuiniger zijn en goedkoper in wegebelasting en verzekering en makkelijker te kietelen zijn. 2.8 V6 zal veel dikker klinken, zeker met Miltec systeem bijvoorbeeld, zal wat comfortabeler rijden (1.8T wil je constant maar gas geven, V6 kan lekker cruisen :D )

Succes met je keuze !! Het zijn allebei dikke motoren dus daar zal het niet aan liggen ! :D

Re: 1.8 turbo of 2.8 v6??

Geplaatst: 13 mar 2010 16:38
door remco.vd.eijnden
met een 1.8T heb je wel telkens een lekker duwtje in de rug als je gas geeft ;)

Re: 1.8 turbo of 2.8 v6??

Geplaatst: 13 mar 2010 16:47
door basgtmk3
v6... het geluid he ;)

Re: 1.8 turbo of 2.8 v6??

Geplaatst: 15 mar 2010 20:45
door tempel
remco.vd.eijnden schreef:met een 1.8T heb je wel telkens een lekker duwtje in de rug als je gas geeft ;)
Wel eens in een goeie VR6 gereden ;)

Re: 1.8 turbo of 2.8 v6??

Geplaatst: 16 mar 2010 04:21
door Henk-Jan90
2.8T? :mrgreen:

:lol:

Re: 1.8 turbo of 2.8 v6??

Geplaatst: 16 mar 2010 08:34
door KaRaKaN
4 cilinder automaat moet je gewoon niet hebben man..... automaat minimaal 6 cilinder nemen.