VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Mk2VPTDI
#2682490
MrKikker schreef:uiteindelijk pomptiming afgesteld, noodloop en 7 liter zonnebloemolie op 14 liter bp ultimate getankt en met k-waarde 0.6 door de keuring :tu:

Waarom niet gewoon alleen diesel :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2682761
Werkelijk geen idee. Vóór het afstellen van de pomp zat de waarde op 5.. wellicht dat dit een groot verschil maakte. In de tussentijd ook flink doorgereden met injector cleaner/zonnebloemolie, wellicht dat dit de boel ook flink schoongeblazen heeft.

Bij de eerste keurder werd de auto pas een halve dag ná aanlevering gekeurd (koude motor enz). Bij de 2e keurder kon ik na 30km snelweg meteen de brug op. Wellicht dat dit ook verschil maakte.
Gebruikersavatar
door MichielMK2TDI
#2682788
Roetmeting kan niet gedaan worden met koude motor,
er word namelijk een sensor via je oliepijlstokhouder in de olie gelegd, daarmee wordt de olietemperatuur gemeten, als die te koud is gaat de roetmeting niet eens meten :tu:

Maar dat zegt niet dat het geen zin heeft gehad om eerst 30km te blazen ;) dat scheelt alrijd wel wat
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2682830
Nouja, weet iig dat de apk-keuring voor m'n golf een bepaalde handleiding heeft :lol: allang blij dat ik weer een jaar verder kan.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]