VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door SnKy-B
#2572953
Vandaag een foutmelding op de dashboard. Stop engine, oil pressure

Snel vagcom aangehangen en komt de volgende foutcode eruit:

053285 - please check faultcode in control module HVAC ( J301 )

Kan de foutcode nergens vinden wat het betekent. Iemand die het dit wrel kent ??
Laatst gewijzigd door SnKy-B op 04 aug 2014 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
door Fritsdeblitz
#2573025
VAG Error Code: 053285
EOBD II Error Code: U1025

Fault Location:
Please Check Fault Codes in Control Module for HVAC (J301) - Intermittent

Possible Cause:
Wiring/Connector(s).

Possible Solutions:
Check/Replace all faulty Wiring/Connector(s).
Read Measuring Value Blocks (MVB).
door SnKy-B
#2573738
vandaag 2 keer de melding Stop Engine, Oil pressure op de boardcomputer.

komt deze melding bij niemand bekend voor? of weet welke richting je kan onderzoeken?
niemand komt eruit met mijn storing dat is toch vreemd.
door SnKy-B
#2580627
MSGH schreef:Stop Engine, Oil pressure

Dit lijkt me meer Dat de olie druk te laag is? Zoals vroeger je olie lampje gig branden?
Lijkt me niet best om hiermee door te rijden :roll:
wat raad je aan om te doen?
Gebruikersavatar
door Erdem22
#2580637
We moeten allemaal maar gissen zo achter onze schermpjes. Als je er zelf niet uitkomt zul je naar een garage of bekende moeten gaan en ja dat gaat geld kosten. Je moet niet op internet blijven zoeken maar de kap even gooien en daar gaan zoeken.

Het kan zo zijn dat de oliedruk echt te laag is dus dat moet gemeten worden, kan ook zo zijn dat de oliedrukschakelaar stuk is, dat komt wel eens voor.
door Fritsdeblitz
#2580652
Erdem22 schreef:We moeten allemaal maar gissen zo achter onze schermpjes. Als je er zelf niet uitkomt zul je naar een garage of bekende moeten gaan en ja dat gaat geld kosten. Je moet niet op internet blijven zoeken maar de kap even gooien en daar gaan zoeken.

Het kan zo zijn dat de oliedruk echt te laag is dus dat moet gemeten worden, kan ook zo zijn dat de oliedrukschakelaar stuk is, dat komt wel eens voor.
+ 1 Heb zelf ook wel eens via internet een oplossing gekregen
De nokkenassen van mijn Mercedes zouden versleten zijn en daarom liep me auto klote

Nieuwe nokkenassen gekocht 500 euro monteur geregeld monteur keek naar mijn nokkenassen en zei die er inzitten zijn nog prima 500 euro de plee in :GRR:


Moraal van het verhaal niet alles lukt via internet heel vaak wel maar helaas moet je soms echt de auto zien of naar de Garage sterkte
Gebruikersavatar
door Seatleon1m
#2581330
Ik denk dat er een gat in je zuiger is gebrand!
Deze motoren worden namelijk zo heet dat dat er een gat in de zuiger brand!
Ik heb het al eens meegemaakt met een sirocco had nog maar 35,000km gelopen!
Het gat zat niet bover in de zuiger maar onderin, :GRR: Dus met compressie test kwam die gewoon overeen met de andere cilinders! Bel de vw dealer maar!
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]