VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2450058
hallo bedankt voor jullie mailtjes ik heb een
vraagje de uitleesstekker heb ik denk ik niet meer maar moet die van een golf 3 gti 2e bj 94 zijn of is de van elke golf 3 het zelfde wil anders op de sloop er een gaan halen zoo doende mijn vraag
gr berry
#2490781
MK2-VRT schreef:
golfjewolfje schreef:het probleem met mijn golf is dat hij niet lekker loop en ook stink naar benzine uit de uitlaat
ik heb een golf 1 met een golf 3 gti 2e motor er in zonder uitleesstekker heb al de
luchtmassameter
temppratuurzender
computer
stapermotor
ontsteking
al vervangen dus blijf er steeds minder over
heb hem daarom ook maar geschorst al een paar jaar wordt tijdt dat hij weer de weg op gaat
Sluit gewoon de kabel van de diagnose aan en je kunt hem uitlezen, scheelt wellicht iets..

Anders als je de stekker niet meer hebt neem je Vagcom, zet een + op pin 16, een min op pin 4 en pin 7 is van de K-lijn, dus de kabel voor uit te lezen die van de ecu komt.

Voor de lambda te meten heb je wel een goede multimeter nodig, die goedkope reageren te traag om goed te kunnen meten.
hoi mk2 vrt
ik wil een uitlees stekker in mijn golf gaan maken kan jij me zeggen welke draden ik aan moet sluiten om de stekker werkend te krijgen kan dit bij de computer of moet die binnen zitten in de auto
mvg berry
#2490791
Berry,

Dat zou pin 43 op de ECU moeten zijn, controleer of dit een grijs / witte kabel is..Deze gaat naar pen 7 van de obd stekker, voor de rest zie mijn vorige antwoord.

Je kunt dit bij de ecu doen, of in de auto, maar verder niks uit.

Als je een leesring om het contactslot hebt, dus ook een immo kastje, dan geld hetzelfde wat aansluiten betreft, alleen als je de obd stekker dan in de auto maakt, moet je de grijze en grijs witte kabel met elkaar doorverbinden, dus van de 6 polige stekker op de immo box.

Gr Stefan
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]