VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door JeffV8
#2456117
Hoi Burb

Ik heb zelf een V8 zoals je waarschijnlijk al weet en kan zeggen dat het heeeeel erg relaxt rijden is.

Je zou gewoon een moeten gaan proefrijden in beide auto's dan merk je het verschil, zeker als je er een beetje boot achter wilt hangen, denk dat je dan met een V8 net ietsjes meer overhoud qua vermogen en ook daardoor iets relaxter rijdt.

Ik rij zelf ook nooit hard, gemiddeld rij ik tussen de 100 - 130 en qua verbruik vind ik het reuze meevallen, komt waarschijnlijk ook wel doordat ik al geruime tijd een V8 rijdt ( Mercedes oldtimer in dit geval) maar 1 op 7a 8 ( snelweg constant) vind ik nog redelijk meevallen, in het stadsverkeer is het wel eerder 1 op 5, maar ach dat weet je van te voren als je een V8 koopt.

Ga er maar eens in rijden en dan voel je wat ik bedoel met relaxt rijden, tis een zware auto en dan zijn die extra pk's net dat stukje meer relaxt rijden


gr Jeff
Gebruikersavatar
door Burp
#2456184
Thnx, er ligt al zo'n dikke V8 in mijn boot (7,4 liter injectie :E )

Ik kijk rustig verder tot ik tegen kom wat ik wil. Keep you informed.
door JeffV8
#2456185
Even terug on topic

Ik heb vanmorgen alle geregistreerde touaregrijders hier op het forum een PB gestuurd.

Het zou leuk zijn om als er reacties komen zodat we misschien volgend jaar een leuke meeting kunnen organiseren.

Ben benieuwd

gr Jeff
Gebruikersavatar
door V10Power
#2456248
je hebt een pb :tu:
Gebruikersavatar
door TouaregR5
#2456297
Leuk IDEE! :tu: ... eerst een NL editie en dan een meeting in de land van herkomst en gelijk een off-road training doen. Touareg-Freunde.de :tu: :tu:
Gebruikersavatar
door TouaregR5
#2456302
Heb afgelopen tijd weer veel geinvesteerd in de wagen... nieuwe cardanas, turbo-slang, airco water, ruitenwisserbladen (70 euro :shock: ) ... en de grote beurt, olie filters ed...! Vorig jaar al de nieuwe bovenkop... maar ze rijdt weer als nieuw en over een paar weken de wintersloffen eronder 8)
door JeffV8
#2456323
Ja dat weet ik , ik had toen alleen nog geen touareg, maar wel jammer dat er zo weing animo is

Hoop dat de poging die ik nu onderneem beter aanslaat

Al zouden we maar eens een keer met een stuk of 10 rijders bij elkaar kunnen komen.

Het leukste zou zijn om dit bij een VW dealer te kunnen doen
door Girbaude
#2457002
He jongens

Lijkt me zeker leuk om een meeting te houden, maar helaas ligt mijn auto in de prak. Dus voor mij zal het niet handig zijn om op korte termijn een meeting te hebben, aangezien ik me schade zelf moet betalen. Ik rij zelf een touareg 2.5 diesel uit 2004 en doe dat nu al precies een jaar. Dus bij deze hebben jullie een member erbij

Groetjes ..
door JeffV8
#2457021
Girbaude schreef:He jongens

Lijkt me zeker leuk om een meeting te houden, maar helaas ligt mijn auto in de prak. Dus voor mij zal het niet handig zijn om op korte termijn een meeting te hebben, aangezien ik me schade zelf moet betalen. Ik rij zelf een touareg 2.5 diesel uit 2004 en doe dat nu al precies een jaar. Dus bij deze hebben jullie een member erbij

Groetjes ..

Hoi Girbaude,

Het is ook niet de bedoeling om op korte termijn zo'n meeting te organiseren, ik zat eerder te denken aan ergens in mei volgend jaar wanneer het een beetje lekker weer is.

Hoe is het gekomen dat je jouw auto in de prak heb gereden? Flink balen denk ik, al helemaal als je het zelf moet betalen. Had je jouw auto niet minicasco / all risk verzekerd dan?

Hoop dat je in ieder geval weer wat vaker hier op het forum komt zodat je het een beetje kunt blijven volgen wanneer de meeting zal plaats vinden want het is wel leuk om wat meer touareg leden actief te hebben en straks ook op de meeting te zien.

Succes met de reparatie werkzaamheden en zet eens wat fotos van de werkzaamheden hier op het forum.

Ben er benieuwd

Groeten Jeff
Gebruikersavatar
door TouaregR5
#2457876
Balen zeg dat je wagen in de prak ligt!

Onlangs een achterruit rijder tegen mijn bumper gehad... 1000 euro schade, wordt netjes vergoed door de tegenpartij-verzekering.
Maar man-o-man... wat een prijzen die ze rekenen voor zo'n wagen/onderdelen. Ik heb er gelukkig voordeel bij, bumper had al een kras en nu wordt ie compleet vervangen en gespoten (boven en onderdeel ;) )
door Girbaude
#2457953
OK ik zal er zeker bij zijn volgend jaar. Ben inmiddels al bezig m'n auto te repareren, ondanks mijn verdriet. Ik reed na huis toe, maar zat te twijfelen of ik moest tanken of de volgende dag. Ben toch maar na de benzinepomp gereden, eenmaal daar aangekomen om te tanken sta uk bijna stil bij de pomp. En opeens draait de achterkant zo recht de pomp in een hele zachte tik, Ik uitstappen om de schade te bekijken kon wel door de grond zakken. Schade spiegel helemaal eraf, rechter deur en dorpel gedeukt en me rechterwiel staat krom. Heb schade formulier ingevuld en zo want de auto is all risk verzekerd, krijg ik een brief terug dat ik een w.a plus verzekering heb. Ze beweren dat ik waarschijnlijk verkeerd heb aangekruist tijdens het invullen van de aanvraag. Dus de schade valt niet te verhalen en moet het dus zelf dokken.
door JeffV8
#2457956
Girbaude schreef:OK ik zal er zeker bij zijn volgend jaar. Ben inmiddels al bezig m'n auto te repareren, ondanks mijn verdriet. Ik reed na huis toe, maar zat te twijfelen of ik moest tanken of de volgende dag. Ben toch maar na de benzinepomp gereden, eenmaal daar aangekomen om te tanken sta uk bijna stil bij de pomp. En opeens draait de achterkant zo recht de pomp in een hele zachte tik, Ik uitstappen om de schade te bekijken kon wel door de grond zakken. Schade spiegel helemaal eraf, rechter deur en dorpel gedeukt en me rechterwiel staat krom. Heb schade formulier ingevuld en zo want de auto is all risk verzekerd, krijg ik een brief terug dat ik een w.a plus verzekering heb. Ze beweren dat ik waarschijnlijk verkeerd heb aangekruist tijdens het invullen van de aanvraag. Dus de schade valt niet te verhalen en moet het dus zelf dokken.

Zo dan dat is dan wel even om hel erg ziek van te worden, hoe groot was de schade? qua kosten?

Heb je foto's van de schade?

Gr Jeff
door JeffV8
#2458047
Girbaude schreef:Schade is ongeveer 4 rooie, heb een foto geupload

Jeetje flinke schade , 4 rooitjes , heb de foto gezien , je zou het niet zeggen , maar die dorpel zijn denk ik de grootste kosten?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Beetje late reactie maar lokale schadeherstelbedri[…]

Dag allen Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe ID4.[…]

Golf 7 gte app

Goedemorgen, Ik heb een probleem met de app-bedie[…]

Verhelpen vals olie druk probleem

Inmiddels erachter dat er geen printplaat in het t[…]

Na 1 week rondrijden met alle foutmeldingen en aan[…]

De navigatie plant regelmatig erg onlogische route[…]

Op het scherm zijn twee knoppen die prominent aanw[…]

Gezocht: caddy mk1

Goedendag, Ik ben opzoek naar een harde en zo goed[…]