VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2603906
MK2-VRT schreef:Nee dat bedoel ik niet, belangrijk is dat je gloeilampje even aangaat, en weer uit, na contact aan..Zo nee, relai 109 of ecu defect, dit staat los van andere delen..
Ik dacht van wel. Maar dat ga ik nu nog eens nazien. Tussentijd ik heb de relais lijst nagekeken en iets opgemerkt. Voor relais 12 is het 102 of 104 gegeven. Ik heb wel 103 staan. Kan dat kwaad doen?
#2604105
skay schreef:
MK2-VRT schreef:Nee dat bedoel ik niet, belangrijk is dat je gloeilampje even aangaat, en weer uit, na contact aan..Zo nee, relai 109 of ecu defect, dit staat los van andere delen..
Sorry omdat het zolang geduurd heeft. Maar ik was tussentijd naar mijn werk. Ik ben pas terug.
Inderdaad gloeilampje gaat even aan en weer uit zoals het hoort.
#2604506
skay schreef:
skay schreef:
MK2-VRT schreef:Nee dat bedoel ik niet, belangrijk is dat je gloeilampje even aangaat, en weer uit, na contact aan..Zo nee, relai 109 of ecu defect, dit staat los van andere delen..
Sorry omdat het zolang geduurd heeft. Maar ik was tussentijd naar mijn werk. Ik ben pas terug.
Inderdaad gloeilampje gaat even aan en weer uit zoals het hoort.
Ik heb de vagcom-vcds gisteren ontvangen. Deze tests zijn met de getuned en immo off?? gezet
ECU uitgevoerd die ik van UK gekocht heb.
01-motor
10-aanpassing
Ch 91

Response: ERROR Ch 91 not available

" Het enige beschikbaar channel was 00"


Ik heb daarna Fault Code button geklikt. Response was:
VAG Number: 1H0 953 257 B IMMO: VWZ3Z0T3379500 V00
1 Fault found
01176-key
65-10 - Unauthorized-Intermittent

Daarna heb ik auto scan uitgevoerd en 8 fouten waren gevonden.

01044 - Controle module incorrectly coded
35-10-----intermittent
17978 - Engine start blocked by immobilizer
P1570 - 35-10 intermittent
17978 - Engine start blocked by immobilizer
P1570 - 35-10 intermittent
01266 - Glow plug relay(j52)
31-10 - Open or short to ground - intermittent
00553 - Mass air flow sensor (G70)
31-10 - Open or short to ground - intermittent
00532 - Supply voltage B+
27-10 - Implausible signal - intermittent
01237 - Fuel shut-off valve(N109)
31-10 - Open or short to ground - intermittent
00668 - Supply voltage terminal 30
27-10 - Implausible signal- intermittent
Readiness: N/A
#2604554
De eerste storing krijg je ook vaker van een slecht vrij gemaakte ecu..

Die 17978 mag je helemaal niet meer zien na het vrij maken..

Dat je niet in ch 91 komt, kan komen doordat je nog net een ouder type ecu hebt, geen ramp, maar was handig als het werkte.

Wis de storingen maar eens, rij een stuk of start een aantal keren en lees hem weer uit, kijk welke terug komt en ga daarmee verder.
#2604675
MK2-VRT schreef:De eerste storing krijg je ook vaker van een slecht vrij gemaakte ecu..

Die 17978 mag je helemaal niet meer zien na het vrij maken..

Dat je niet in ch 91 komt, kan komen doordat je nog net een ouder type ecu hebt, geen ramp, maar was handig als het werkte.

Wis de storingen maar eens, rij een stuk of start een aantal keren en lees hem weer uit, kijk welke terug komt en ga daarmee verder.
Ik heb alle storing codes verwijderd en de laatste uitslag die ik gekregen heb was
2 faults found

05958 - unknown error code
58-00 - can't lock
41798 -,unknown error code
unknown 58-00
Dan heb ik de originele ECU getest nadat ik de storingen verwijderd heb

1 fault found :

05958 - unknown error code
58-00 - can't lock

Wat mij opgevallen met beide ECU's was, bij meetwaardeblokken
25-Immobilizer
* 08-Meetwaardeblokken
* Groep 001


authorized start ecu answers key condition
1 1 0
#2604701
Hoe kom je aan die codes ? Het zijn namelijk geen VAG codes..Met wat lees je uit ?

Wat dit betreft :
authorized start ecu answers key condition
1 1 0
Dit moet dus 1 1 1 zijn, die 0 die je ziet betekend een probleem met je sleutel ( transponder ) of leesring.

Dan slaat hij dus ook niet meer aan..
#2604868
MK2-VRT schreef:Hoe kom je aan die codes ? Het zijn namelijk geen VAG codes..Met wat lees je uit ?

Wat dit betreft :
authorized start ecu answers key condition
1 1 0
Dit moet dus 1 1 1 zijn, die 0 die je ziet betekend een probleem met je sleutel ( transponder ) of leesring.

Dan slaat hij dus ook niet meer aan..
Ross-tech V12.12.0 offline cdrom installatie.
In het begin van de onderwerp heb ik uwe uitleg met fotos over 1 1 1 of 1 1 0 heb ik al gelezen.
Zogezegd bij de getuned ECU immo was uit gezet. Maar met die ECU krijg ik ook 1 1 0. Wilt dat
zegen, dat de immo was toch niet uit gezet?
Oplossingen zijn:
immo uit zetten
of
Een andere immo kast, leesring en bijbehorend transponder
zeker?
Laatst gewijzigd door skay op 07 nov 2014 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2604916
Ik snap steeds minder van je verhaal nu..

Blokkering weg halen of andere immo box met sleutel nemen en die inleren! Leesring kan blijven zitten.

Maar ik twijfel of hij vrij is, gezien die storingscodes ( of dat moet al je andere ecu zijn )..

En met een vrije ecu ziet hij normaal 'niks' meer, Dus 2e getal 1 (0) 0
#2604933
MK2-VRT schreef:Ik snap steeds minder van je verhaal nu..

Blokkering weg halen of andere immo box met sleutel nemen en die inleren! Leesring kan blijven zitten.

Maar ik twijfel of hij vrij is, gezien die storingscodes ( of dat moet al je andere ecu zijn )..

En met een vrije ecu ziet hij normaal 'niks' meer, Dus 2e getal 1 (0) 0
Ik begrijp wel wat hiermee bedoeld is. Dus waarde 1 voor de "ECU answers" betekent dat die ECU reageert op de code van de immobox. Als hij juiste code krijgt laat de system starten anders niet. In beide geval is het een antwoord. Als hij niet reageert dan heeft die geen actieve immo optie en de immo kastje betekent niets.
Werkelijk krijg ik de codes 1 1 0 met beide Ecu"s. Ik heb een andere immo kastje, ring, contact slot, 2 deur sloten en 2 sleutels voor 40 euro gevonden. Ik gaan ze volledig vervangen. Immo uitschakelen
komt mij duurder uit omdat ik geen eeprom programmer heb en de mensen die dat doen vragen ook meer voor.
#2605437
skay schreef:
MK2-VRT schreef:Ik snap steeds minder van je verhaal nu..

Blokkering weg halen of andere immo box met sleutel nemen en die inleren! Leesring kan blijven zitten.

Maar ik twijfel of hij vrij is, gezien die storingscodes ( of dat moet al je andere ecu zijn )..

En met een vrije ecu ziet hij normaal 'niks' meer, Dus 2e getal 1 (0) 0
Ik begrijp wel wat hiermee bedoeld is. Dus waarde 1 voor de "ECU answers" betekent dat die ECU reageert op de code van de immobox. Als hij juiste code krijgt laat de system starten anders niet. In beide geval is het een antwoord. Als hij niet reageert dan heeft die geen actieve immo optie en de immo kastje betekent niets.
Werkelijk krijg ik de codes 1 1 0 met beide Ecu"s. Ik heb een andere immo kastje, ring, contact slot, 2 deur sloten en 2 sleutels voor 40 euro gevonden. Ik gaan ze volledig vervangen. Immo uitschakelen
komt mij duurder uit omdat ik geen eeprom programmer heb en de mensen die dat doen vragen ook meer voor.
:tu: Dankzij u is het zover. Ik was meer als twee weken aan't sukkelen. Heel vriendelijk van u dat jij mij zelfs op zaterdag avond wou helpen, na hele dag gewerkt hebben. In een ogenblik tijd hebt u mijn probleem opgelost. Jij bent geweldig maat.
Mensen met immo probleem raad ik aan niet zelf proberen op te lossen. Het verloren tijd en moeite
is veel te veel. Ik vind dat Stefan het volledig onder de knie heeft. Contacteer hem gewoon en zie hoe snel dat jullie zorgen ook over kan zijn. Eindelijk ik kan vandaag zonder kop zorgen slapen.
Hartelijk bedankt maat. You are the greatest
:aanbid:
#2662422
Mooi topic, hoop cijfers en codes haha. Maar na wat lezen snapte ik deels hoe het werkt.

Kan alleen op mijn vraag geen antwoord vinden.

Ik heb pas via VW Dealer en mijn VIN nummer VW Golf 3 mijn sleutelcode + nieuwe sleutel met chip gekregen, nu had blijkbaar vorige eigenaren al eens wat met de sleutel gedaan, contact ging niet om.

Nu heb ik nieuwe slot set Golf 3 gekocht en die omgebouwd op de nieuwe sleutelcode. Ik weet als ik dat contact slot inbouw en met me nieuwe sleutel start hij na 1-2 sec uitvalt omdat de chip in me nieuwe sleutel moet inleren.

Kan ik dit als ik jouw beschrijving opvolg? Of moet ik dit echt bij VW Dealer laten doen?

Nogmaals mooi topic en info.
#2663170
Nee nee Mike, dat is hier niet het geval hoor..

Haast elke ecu werkt weer anders, ben er ook al jaren mee bezig.

Van Golf 3 tot Golf 6 R werkt nu perfect :D

Voor de fanaten, kijk gewoon regelmatig op mijn pagina :

https://www.facebook.com/groups/312765538928730/

Kun jezelf de eeprom lezen en het bestand me sturen, ben ik ook de moeilijkste niet om je even te helpen :tu:

@Relbelg,

Ik kan de code van elke oude immobox achterhalen, alleen is dat net zoveel werk als de blokkering weg te halen.

Bovendien kun je deze systemen heel makkelijk inleren zonder pincode, voorwaarde is wel dat sleutel en immobox bij elkaar moeten horen, welke ecu je daarachter hangt maakt verder niks uit.

Leerwaardes wissen ( ch 00 ) van de immobox ( 25 ) en hij start..
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]