VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
door SLBT
MK2-VRT schreef:Een simpele schakelaar van 1 euro en hij word niet meer weggehaald, dat is beter dan een alarm van 700 euro.

Simpel de K-Lijn / Canbus kabel onderbreken..

Als je dat doet, kunnen ze niks meer, en dus ten eerste niet in de teller / ECU komen, daarnaast kunnen ze dus ook niet meer de startblokkering in een handomdraai uitschakelen..Wil je hem uitlezen, dan even de schakelaar omzetten en het werkt weer normaal.
en dan. dan komen ze gewoon met een oplegger en nemen ze m mee. Een maat van mij zijn type 5 gti is zo gejat.
door Badigs
In de nacht van 13 op 14 augustus in Zoetermeer voor de deur rond 01.00 uur is er geprobeerd mijn Golf GTD te stelen. Is niet gelukt ivm extra beugel als stuurslot. Navraag bij de dealer gedaan. De afgelopen weken worden er ongeveer 5 tot 10 Golfjes GTI danwel GTD gestolen. Men heeft een moedersleutel en verwijderd het kapje bij de deurhendel aan de linkerzijde. De moedersleutel wordt naar linksgedraaid en vastgehouden. Hierdoor gaan alle ramen open en kan men zo de uto in. Veelal heeft men een laptop bijzicht die wordt aangesloten op de computer. Binnen 15 seconden haalt men de auto weg. Mijn auto stond onder het geopende raam van de slaapkamer en ik hoorde pas wat toen het alarm afging. Men moest kennelijk te veel moeite doen om het stuurslot te verwijderen en is weggegaan. Als de deuren van de auto niet binnen een minuut worden geopend gaat het alarm er vanzelf weer op. Omdat de ramen nog openstonden heeft de wind er kennelijk voor gezorgd dat het alarm afging. Bij controle van de auto geen schade.
Oplossingen die worden aangeboden zijn:
1. track en trace systeem met op afstand de mogelijkheid om de motor te blokkeren
2. startonderbreker plaatsen
3. ander alarm plaatsen, dus niet het standaard alarm (stelt dus blijkbaar niets voor)
4. stuurbeugel en pendaalbeugel plaatsen (heeft men meer tijd nodig)
5. aansluitingsstekker voor boordcomputer vervangen (dummy)
6. het slot aan de bestuurderszijde, onder het afdekkapje verwijderen en vervangen door een Engels model. Hierdoor kan men geen (namaak) sleutel meer vervangen. Risico is echter dat bij lege accu jezelf ook een probleem hebt omdat de afstandsbediening niet meer werkt.

Als laatste de opmerking, als ze de auto op het oog hebben en ze willen hem hebben, dan gebeurd het gewoon. Volgens dealer zijn het professionals en dat blijkt wel want het afdekkapje van de portierhendel lag keurig netjes op het dak van mijn auto. Dank daarvoor.
door MK2-VRT
Badigs,

Lees gewoon ff terug, dan zie je al wat mogelijkheden staan..

Een laptop zullen ze niet meenemen, gewoon een klein mobiel apparaat waarmee ze de startblokkering uit zetten..Daarom de K lijn van de OBD stekker onderbreken en ze komen er niet mee weg.
door peter139
Ik zou zeggen kijk eens op youtube. Dan heb je enig idee hoe het in zijn werk gaat.

bv vag pick en immobiliser bypass

Het is zo makkelijk geworden allemaal enige wat je kunt doen is het moeilijker maken voor de dief, en als je een beetje handig bent dan is dit vrij simpel te realiseren.
door SLBT
Badigs schreef:In de nacht van 13 op 14 augustus in Zoetermeer voor de deur rond 01.00 uur is er geprobeerd mijn Golf GTD te stelen. Is niet gelukt ivm extra beugel als stuurslot. Navraag bij de dealer gedaan. De afgelopen weken worden er ongeveer 5 tot 10 Golfjes GTI danwel GTD gestolen. Men heeft een moedersleutel en verwijderd het kapje bij de deurhendel aan de linkerzijde. De moedersleutel wordt naar linksgedraaid en vastgehouden. Hierdoor gaan alle ramen open en kan men zo de uto in. Veelal heeft men een laptop bijzicht die wordt aangesloten op de computer. Binnen 15 seconden haalt men de auto weg. Mijn auto stond onder het geopende raam van de slaapkamer en ik hoorde pas wat toen het alarm afging. Men moest kennelijk te veel moeite doen om het stuurslot te verwijderen en is weggegaan. Als de deuren van de auto niet binnen een minuut worden geopend gaat het alarm er vanzelf weer op. Omdat de ramen nog openstonden heeft de wind er kennelijk voor gezorgd dat het alarm afging. Bij controle van de auto geen schade.
Oplossingen die worden aangeboden zijn:
1. track en trace systeem met op afstand de mogelijkheid om de motor te blokkeren
2. startonderbreker plaatsen
3. ander alarm plaatsen, dus niet het standaard alarm (stelt dus blijkbaar niets voor)
4. stuurbeugel en pendaalbeugel plaatsen (heeft men meer tijd nodig)
5. aansluitingsstekker voor boordcomputer vervangen (dummy)
6. het slot aan de bestuurderszijde, onder het afdekkapje verwijderen en vervangen door een Engels model. Hierdoor kan men geen (namaak) sleutel meer vervangen. Risico is echter dat bij lege accu jezelf ook een probleem hebt omdat de afstandsbediening niet meer werkt.

Als laatste de opmerking, als ze de auto op het oog hebben en ze willen hem hebben, dan gebeurd het gewoon. Volgens dealer zijn het professionals en dat blijkt wel want het afdekkapje van de portierhendel lag keurig netjes op het dak van mijn auto. Dank daarvoor.
Lekker dan. Waar van Zoetermeer is dit geweest. Woon zelf ook in Zoetermeer dan kan ik dus opletten. Zelf werk ik idd ook met een stuurslot op mijn leon cupra.
door Badigs
Vannacht weer geprobeerd mijn GTD weg te nemen vanuit Zoetermeer. Dankzij oplettende buren kenteken kunnen doorgeven aan politie. Verder heb ik extra maatregelen genomen met mijn auto. Komende dagen blijven we actief in de buurt met bewoners en politie.
door MK2-VRT
Badigs schreef:Vannacht weer geprobeerd mijn GTD weg te nemen vanuit Zoetermeer. Dankzij oplettende buren kenteken kunnen doorgeven aan politie. Verder heb ik extra maatregelen genomen met mijn auto. Komende dagen blijven we actief in de buurt met bewoners en politie.
Neem nou gewoon actie voor het te laat is..Schakelaartje als extra bovenop je stuurslot en ze komen er niet mee weg.

De kans dat ze nogmaals terug komen zit erin, al stoot een ezel niet meestal niet 3x aan dezelfde...
door Peter83
Afgelopen weekend hebben ze waarschijnlijk een poging gewaagd om onze Polo GTI mee te nemen in Gouda. Het afdekkapje van het cilinderslot is flink beschadigd, en zat er half los op. Dezelfde nacht hebben ze van een buurtbewoner z'n Golf opengebroken, maar geen buit gemaakt. Echt zuur dat mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven...

De OBD-stekker van de auto is al verplaatst, maar zo'n schakelaar zie ik wel zitten! Kan je dit gewoon zelfs doen? Heb wel interesse in een adres/schema voor de benodigde materialen!
door Badigs
In Zoetermeer met een groep buurtbewoners en politie bezig met soort van buurtpreventie. ook op diverse plaatsen camera's geplaatst. Lijkt wel of ze het ruiken. Geen duistere figuren meer gezien. We blijven doorgaan totdat we resultaat hebben.
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]