- 14 aug 2012 15:37
In de nacht van 13 op 14 augustus in Zoetermeer voor de deur rond 01.00 uur is er geprobeerd mijn Golf GTD te stelen. Is niet gelukt ivm extra beugel als stuurslot. Navraag bij de dealer gedaan. De afgelopen weken worden er ongeveer 5 tot 10 Golfjes GTI danwel GTD gestolen. Men heeft een moedersleutel en verwijderd het kapje bij de deurhendel aan de linkerzijde. De moedersleutel wordt naar linksgedraaid en vastgehouden. Hierdoor gaan alle ramen open en kan men zo de uto in. Veelal heeft men een laptop bijzicht die wordt aangesloten op de computer. Binnen 15 seconden haalt men de auto weg. Mijn auto stond onder het geopende raam van de slaapkamer en ik hoorde pas wat toen het alarm afging. Men moest kennelijk te veel moeite doen om het stuurslot te verwijderen en is weggegaan. Als de deuren van de auto niet binnen een minuut worden geopend gaat het alarm er vanzelf weer op. Omdat de ramen nog openstonden heeft de wind er kennelijk voor gezorgd dat het alarm afging. Bij controle van de auto geen schade.
Oplossingen die worden aangeboden zijn:
1. track en trace systeem met op afstand de mogelijkheid om de motor te blokkeren
2. startonderbreker plaatsen
3. ander alarm plaatsen, dus niet het standaard alarm (stelt dus blijkbaar niets voor)
4. stuurbeugel en pendaalbeugel plaatsen (heeft men meer tijd nodig)
5. aansluitingsstekker voor boordcomputer vervangen (dummy)
6. het slot aan de bestuurderszijde, onder het afdekkapje verwijderen en vervangen door een Engels model. Hierdoor kan men geen (namaak) sleutel meer vervangen. Risico is echter dat bij lege accu jezelf ook een probleem hebt omdat de afstandsbediening niet meer werkt.
Als laatste de opmerking, als ze de auto op het oog hebben en ze willen hem hebben, dan gebeurd het gewoon. Volgens dealer zijn het professionals en dat blijkt wel want het afdekkapje van de portierhendel lag keurig netjes op het dak van mijn auto. Dank daarvoor.